Czy jako podstawę przetwarzania danych osobowych w związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych należy wskazać art. 6 ust. 1 lit. a czy też art. 6 ust. 1 lit. f?
PYTANIE
Czy jako podstawę przetwarzania danych osobowych w związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych należy wskazać art. 6 ust. 1 lit. a ( zgoda), której udziela dzwoniący (poprzez pozostanie na linii po uzyskaniu informacji o nagrywaniu) czy też art. 6 ust. 1 lit. f (prawnie uzasadniony interes - prawnie uzasadnionym interesem administratora jest umożliwienie kontaktu telefonicznego oraz jednoznacznej oceny przebiegu rozmowy w sytuacjach spornych pomiędzy administratorem, a realizującym połączenie telefoniczne)? A może mogą istnieć te dwie przesłanki prawne, bowiem dzwoniący udziela zgody a jednocześnie w interesie administratora leży, aby móc rozstrzygać spory w oparciu o nagrane rozmowy?
Dane są nagrywane i przetwarzane w celu rejestracji i ewentualnej oceny przebiegu rozmowy w sytuacjach spornych pomiędzy administratorem a realizującym połączenie telefoniczne (np. dyspozytornia wodociągów, stanowisko reklamacji i skarg, sekretariat).
Czy w skróconej klauzuli informacyjnej wystarczy podać nazwę administratora, kontakt do niego, cel przetwarzania, a pozostałe elementy podać w głównej klauzuli dostępnej pod odrębnym numerem telefonu lub na stronie www?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX