Czy informacja, której sprostowania żąda wnioskujący, że cofnął zgodę na przekazywania jakichkolwiek wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy, jest daną osobową, którą należy w trybie RODO sprostować?
PYTANIE
Do administratora danych osobowych wpłynęło wezwanie do sprostowania danych osobowych w postaci informacji zawartych w pismach (w ocenie wzywającego nieprawdziwej) o tym, że podmiot danych "cofnął zgodę na przekazywanie wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy". Sprostowanie danych osobowych ma być zrealizowane poprzez: - zaprzestanie udostępniania nieprawdziwych danych - poinformowania wszystkich podmiotów o przekazywaniu niezgodnych ze stanem faktycznym danych osobowych tj. informacji o cofnięciu zgody na wykonywanie wpłat na rachunek podmiotu danych - przekazaniu kopii przekazanych informacji do podmiotu danych
Czy informację, będącą punktem spornym między stronami o cofnięciu zgody na wykonanie wpłat na poprzednio podany rachunek bankowy, można rozpatrywać w kontekście przepisów o ochronie danych osobowych, w trybie żądania sprostowania danych osobowych?
Czy nie jest to spór pomiędzy stronami, który powinien być rozpatrzony w innym trybie?
Innym słowy czy informacja, której sprostowania żąda wnioskujący, że cofnęła zgodę na przekazywania jakichkolwiek wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy, jest daną osobową, którą należy w trybie RODO sprostować?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX