Czy informacja, której sprostowania żąda wnioskujący, że cofnął zgodę na przekazywania jakichkolwiek wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy, jest daną osobową, którą należy w trybie RODO sprostować?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 1 listopada 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do administratora danych osobowych wpłynęło wezwanie do sprostowania danych osobowych w postaci informacji zawartych w pismach (w ocenie wzywającego nieprawdziwej) o tym, że podmiot danych "cofnął zgodę na przekazywanie wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy". Sprostowanie danych osobowych ma być zrealizowane poprzez: - zaprzestanie udostępniania nieprawdziwych danych - poinformowania wszystkich podmiotów o przekazywaniu niezgodnych ze stanem faktycznym danych osobowych tj. informacji o cofnięciu zgody na wykonywanie wpłat na rachunek podmiotu danych - przekazaniu kopii przekazanych informacji do podmiotu danych

Czy informację, będącą punktem spornym między stronami o cofnięciu zgody na wykonanie wpłat na poprzednio podany rachunek bankowy, można rozpatrywać w kontekście przepisów o ochronie danych osobowych, w trybie żądania sprostowania danych osobowych?

Czy nie jest to spór pomiędzy stronami, który powinien być rozpatrzony w innym trybie?

Innym słowy czy informacja, której sprostowania żąda wnioskujący, że cofnęła zgodę na przekazywania jakichkolwiek wpłat na poprzednio wskazany rachunek bankowy, jest daną osobową, którą należy w trybie RODO sprostować?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX