Czy i w jaki sposób należy realizować obowiązek informacyjny z art. 13 RODO względem telefonujących pacjentów korzystających ze świadczeń w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kaczorowska-Kossowska Iwona
Odpowiedzi udzielono: 12 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 28.06.2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, PWDL udzielający świadczeń w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej ma obowiązek prawny zabezpieczenia odpowiedniego sprzętu i aparatury medycznej, a konkretnie zgodnie z cz. IV pkt. 4 Załącznika ma obowiązek wyposażyć jednostkę w rejestrator rozmów telefonicznych lub system rejestrujący rozmowy telefoniczne, z zapewnieniem archiwizacji nagrań.

Czy i w jaki sposób należy realizować obowiązek informacyjny z art. 13 RODO względem telefonujących pacjentów?

Czy należy zastosować rozwiązanie w postaci automatycznie uruchamianej sekretarki z nagraniem informacji wymaganych z art. 13 i jednocześnie informującym o fakcie rejestracji rozmów telefonicznych? Jaka powinna być treść takiej informacji?

Zwrócić należy uwagę, iż analogiczny obowiązek rejestracji rozmów dotyczy ratownictwa medycznego, jednak telefonując na numery alarmowe, nie usłyszymy tego rodzaju informacji - co jest zrozumiałe ze względu na priorytet jakim jest czas w przypadku konieczności niesienia pomocy pacjentom. Czy powyższa przesłanka uprawnia do odstąpienia od stosowania tego rodzaju formy informowania w postaci telefonicznej automatycznej sekretarki?

Czy wystarczające jest zamieszczenie stosownych klauzul na stronach internetowych jednostki?

Przez jaki czas nagrania takie powinny być przechowywane i archiwizowane?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX