Czy dystrybutor środków czystości powinien mieć podpisaną umowę z firmą zajmującą się zbieraniem i unieszkodliwianiem odpadów, ze względu na możliwe zwroty produktów z rynku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy dystrybutor środków czystości i środków higieny ustnej powinien mieć podpisaną umowę z firmą zajmującą się zbieraniem i unieszkodliwianiem odpadów, ze względu na możliwe zwroty produktów z rynku?

Czy zwroty produktów (środki chemii gospodarczej oraz higieny jamy ustnej) mogą być traktowane jako odpady komunalne, jeśli chodzi o zobowiązania wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - dalej u.o.?

Czy jeśli produkty te powinny być zniszczone pod nadzorem w celu pewności, że nie dostaną się powtórnie na rynek, to dystrybutor powinien mieć podpisaną umowę z firmą zajmującą się zbieraniem i unieszkodliwianiem odpadów?

Czy prowadzący hurtownię farmaceutyczną powinni mieć podpisaną umowę z firmą zajmującą się zbieraniem i unieszkodliwianiem odpadów medycznych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX