Czy dyrektor SPZPOZ może podjąć działalność doradczą w zakresie akredytacji w innych jednostkach samorządowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klisowska Izabela
Odpowiedzi udzielono: 22 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy dyrektor SPZOZ-u zatrudniony w placówce, która jest jednostką organizacyjną gminy na podstawie umowy o pracę, może prowadzić jako dodatkową czynność - działalność doradczo-konsultingową?

Działalność ta prowadzona byłaby w formie jednoosobowej działalności gospodarczej lub na podstawie umów zleceń, w czasie wolnym od pracy w SPZPOZ i bez uszczerbku na jego funkcjonowaniu.

Jeżeli na taką działalność musi być wyrażona ewentualna zgoda podmiotu tworzącego (Rada Miasta) to czy powinno to zostać określone w formie uchwały Rady czy innego dokumentu?

Czy w ogóle dyrektor SPZPOZ może podejmować tego typu działalność?

Działaność doradczo-konultingowa w tym wypadku obejmowałaby wdrożenia ISO, akredytacji w innych jednostkach, doradztwo przy dostosowaniu pomieszczeń do wymogów sanitarnych, zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX