Czy dochód uzyskany przez szkołę ze zwrotu od rodziców kwoty zgubionych podręczników należy ująć w rozdziale 80153, czy rozdziale podstawowym danej jednostki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nagórek Marcin
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z 18.04.2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. poz.767), w rozdziale 80153 ujmuje się dochody oraz wydatki związane z zapewnieniem prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych uczniom szkół podstawowych. Dodatkowo w art. 64 ustawy z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 17) wprowadzono przepisy stanowiące, że: ust. 1. w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego publiczna szkoła podstawowa lub szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego publiczną szkołę podstawową lub szkołę artystyczną realizującą kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej; ust. 7 w przypadku publicznych szkół podstawowych oraz szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może zdecydować, że dochód, o którym mowa w ust.1 i 5, może być gromadzony na wydzielonym rachunku, o którym mowa w art. 223 ustawy z 27.08.2009 r. o finansach publicznych.

Czy w związku z powyższym wspomniany dochód uzyskany przez szkołę ze zwrotu od rodziców kwoty zgubionych podręczników należy ująć w rozdziale 80153, czy rozdziale podstawowym danej jednostki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX