Czy do pracownika należy powiadomienie zakładu pracy, iż zwolnienia lekarskie mają związek z wypadkiem przy pracy, czy to zakład musi zwracać się do pracownika o przyczynę zwolnienia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 24 września 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik uległ wypadkowi przy pracy dnia 18 marca 2009 r. Od dnia 19 marca 2009 r. do dnia 24 kwietnia 2009 r. Następnie odzyskał zdolność do pracy co zostało potwierdzone zaświadczeniem lekarskim i powrócił do pracy. W tym czasie sporządzona została dokumentacja wypadkowa i przekazana do ZUS. Następnie pracownik od 22 czerwca 2009 r. przebywa na zwolnieniu lekarskim (nie mamy informacji z jakiego powodu są te zwolnienia), przesłał jedynie za pośrednictwem kancelarii prawnej informację, iż będzie domagać się odszkodowania. Z ZUS dostaliśmy informację, że 4 sierpnia 2009 r. pracownikowi nie zostało przyznane odszkodowanie, gdyż nie stwierdzono uszczerbku na zdrowiu.

Czy do pracownika należy powiadomienie zakładu pracy, iż obecne zwolnienia lekarskie mają jednak związek z wypadkiem przy pracy, czy to zakład musi zwracać się do pracownika o przyczynę zwolnienia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX