Co powinien zrobić starosta po umorzeniu postępowania w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzew z powodu braku właściwości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 24 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do starosty wpłynął wniosek o wycinkę drzewa rosnącego na dwóch działkach: na działce należącej do gminy oraz na działce będącego własnością gminy - w użytkowaniu wieczystym osoby fizycznej. Starosta wszczął postępowanie administracyjne, wyznaczając dzień oględzin terenowych. W trakcie oględzin starosta m.in. zweryfikował miejsce, gdzie rośnie przedmiotowa roślina. Dokonując pomiaru odległości drzewa od elewacji sąsiedniego budynku oraz posiłkując się mapą z zasobu geodezyjnego, ustalono, że drzewo rzeczywiście rośnie w granicy ww. działek. W myśl powyższego, zgodnie z art. 90 ustawy z 16.04.2004 r. o ochronie przyrody - dalej u.o.p., starosta jako organ niekompetentny do wydania zezwolenia na wycinkę drzew rosnącego na działce będącej własnością gminy - w użytkowaniu wieczystym osoby fizycznej zobowiązany jest umorzyć wszczęte postępowanie.

Czy po umorzeniu postępowania należy zgodnie z art. 65 § 1 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a. przekazać sprawę według kompetencji gminie, gdyż to gmina jest zobowiązana wraz z użytkownikiem drugiej działki zwrócić się do SKO o wyłączenie i wyznaczenie innego organu do załatwienia sprawy?

Czy też po umorzeniu nie przekazywać wniosku z powrotem wnioskodawcy, zgodnie z art. 65 § 1 k.p.a.?

Czy decyzja umarzająca powinna trafić do użytkownika wieczystego, mimo że nie był on wnioskodawcą (tylko gmina)?

Czy użytkownik wieczysty w postępowaniu starosty jest stroną postępowania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX