Co może zrobić starosta w sprawie zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez przedsiębiorcę zbierającego odpady, który nie prowadzi już działalności od 2013 r.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 23 kwietnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedsiębiorca posiadał decyzję wydaną w czerwcu 2007 r. na prowadzenie zbierania i odzysku odpadów. Działalność prowadzona była do 2013 r. Zgłoszono do RDOŚ szkodę w środowisku, jednak RDOŚ umorzył postępowanie w sprawie wydania decyzji nakładającej obowiązek przeprowadzenia działań naprawczych, o której mowa w ustawie z 13.04.2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie – dalej u.z.s.ś.n. Procedura odwoławcza została w pełni wykorzystana. Decyzja RDOŚ jest prawomocna (postępowanie umorzono). Przedsiębiorca od 2013 r. nie prowadzi już działalności w zakresie zbierania i odzysku odpadów. Po umorzeniu postępowania przez RDOŚ do starosty wpłynęło pismo wraz z całą dokumentacją dotyczącą konieczności przeprowadzenia rekultywacji działki, na której przedsiębiorca prowadził ww. działalność od sąsiada przedmiotowej nieruchomości.

Jakie kroki może podjąć starosta w przedmiotowej sprawie, jeżeli wiemy, że:

1) RDOŚ umorzył postępowanie w sprawie wydania decyzji nakładającej obowiązek przeprowadzenia działań naprawczych

2) przedsiębiorca od 2013 r. nie prowadzi działalności, a przedmiotowy teren był dzierżawiony od osoby fizycznej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX