Wiktorowska Ewa, Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Procedury
Status:  Nieaktualna
Wersja od: 28 lipca 2016 r. do: 31 grudnia 2020 r.
Autorzy:

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej

W trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może okazać się, że konieczne będzie, przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, dokonanie zmian w jego treści. W zależności od tego, czego wprowadzana zmiana dotyczy, konieczne jest dokonanie również modyfikacji w zakresie terminu składania ofert lub wniosków - o czas niezbędny do zachowania minimalnego okresu pomiędzy przesłaniem ogłoszenia o zmianie ogłoszenia o zamówieniu a terminem składania ofert lub wniosków w przypadku zmian ogłoszenia odnoszących się do określenia przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia, kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu lub sposobu oceny ich spełniania. Odpowiednio zamawiający zobligowany jest zapewnić, aby wykonawcom pozostał co najmniej 15-dniowy okres, liczony od dnia przekazania zmiany do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej (UPUE) na złożenie oferty w przetargu nieograniczonym, lub 30-dniowy na złożenie wniosków w przypadku przetargu ograniczonego lub negocjacji z ogłoszeniem. Pozostały czas na złożenie wniosków po zmianie treści ogłoszenia o zamówieniu może być określony na 15 dni, jeżeli zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia w tych dwóch trybach. Ustawodawca uznał takie okresy jako minimalny czas niezbędny do wprowadzenia zmian we wnioskach lub ofertach.

Ustawa - Prawo zamówień publicznych przewiduje obowiązek przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszeń o zamówieniu i ich zmian, niezbędnych do prawidłowego wszczęcia procedury w postępowaniach o wartości równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p. prowadzonych w trybie PN, PO, DK, NzO, PI. Zamawiający zobligowany jest przygotować ogłoszenia zgodnie ze wzorami standardowych formularzy, określonymi w akcie wykonawczym Komisji Europejskiej ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w ramach procedur udzielania zamówień wydanym na podstawie art. 51 ust. 1, art. 75 ust. 3 i art. 79 ust. 3 dyrektywy 2014/24/UE, na podstawie art. 71 ust. 1, art. 92 ust. 3 i art. 96 ust. 2 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 3a dyrektywy 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 grudnia 2007 r. zmieniającej dyrektywy Rady 89/665/EWG i 92/13/EWG w zakresie poprawy skuteczności procedur odwoławczych w dziedzinie udzielania zamówień publicznych (Dz. Urz. UE L 335 z 20.12.2007, str. 31).

Samo przekazanie ogłoszenia kierowane jest do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej zgodnie z formatem i procedurami elektronicznego przesyłania ogłoszeń wskazanymi na stronie internetowej http://simap.europa.eu. Ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieszcza się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pomocą formularzy umieszczonych na stronach portalu internetowego UZP.

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Urząd Publikacji UE Urząd Publikacji UE publikacja zmiany ogłoszenia przyjęcie żądania publikacji zamawiający zamawiający impuls od zamawiającego od kogo pochodzi impuls do zmiany ogłoszenia? zamieszczenie informacji o zmianach w siedzibie oraz na stronie internetowej czego dotyczy zmiana? odebranie informacji o publikacji zmiany ogłoszenia zalogowanie na simap.europa.eu przygotowanie zmiany ogłoszenia przesłanie zmiany ogłoszenia do publikacji zmiana w zakresie podstaw wykluczenia i warunków udziału w postępowaniu wystąpienie impulsu do zmiany ogłoszenia podjęcie ostatecznej decyzji o zmianie ogłoszenia ustalenie zakresu zmiany ogłoszenia impuls od innego podmiotu zmiana w zakresie opisu przedmiotu zamówienia zmiana w zakresie kryteriów oceny ofert

Krok: wystąpienie impulsu do zmiany ogłoszenia

Zmiana ogłoszenia może okazać się konieczna z następujących powodów:

1. działania wykonawców, którzy wystąpią z pytaniami lub wniosą odwołanie na treść ogłoszenia o zamówieniu lub SIWZ, które zostaną uwzględnione czy to przez zamawiającego, czy też przez KIO,

2. zamawiający samodzielnie może chcieć zmienić treść ogłoszenia o zamówieniu w wyniku własnej analizy jego treści,

3. treść ogłoszenia przekazanego przez zamawiającego do publikacji nie odpowiada treści opublikowanego ogłoszenia.

Krok: od kogo pochodzi impuls do zmiany ogłoszenia?

Impuls do zmiany ogłoszenia może pochodzić od:

– zamawiającego,

– innego podmiotu.