Wiktorowska Ewa, Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

Procedury
Status:  Nieaktualna
Wersja od: 28 lipca 2016 r. do: 31 grudnia 2020 r.
Autorzy:

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych

W sytuacji, gdy konieczne stanie się dokonanie zmian w pierwotnej treści opublikowanego ogłoszenia np. w wyniku modyfikacji SIWZ lub wystąpienia błędów w jego treści, niezbędne będzie wprowadzenie takich zmian w BZP oraz, o ile to uzasadnione (lub niezbędne z punktu widzenia przepisów p.z.p.), przedłużenie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminu składania ofert. Przedłużenie takiego terminu powinno nastąpić o czas niezbędny do wprowadzenia zmian we wnioskach lub ofertach, jeżeli jest to konieczne, przy czym ocena tej konieczności należy do zamawiającego. Ustawodawca w przypadku zmian istotnych, tj. polegających m.in. na zmianach w określeniu przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia wprowadził nakaz zmiany terminu składania ofert lub wniosków o czas niezbędny dla wykonawców na wprowadzenie niezbędnych zmian.

Zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP UZP automatyczne przyjęcie żądania publikacji zmiany ogłoszenia automatyczna publikacja zmiany ogłoszenia zamawiający zamawiający od zamawiającego zamieszczenie informacji o zmianach w siedzibie i na stronie internetowej od kogo pochodzi impuls do zmiany ogłoszenia? otrzymanie informacji o publikacji zmiany ogłoszenia czego dotyczy zmiana? zmiana w zakresie kryteriów oceny ofert podjęcie ostatecznej decyzji o zmianie ogłoszenia rejestracja na portalu UZP wypełnienie formularza na stronie portalu UZP wystąpienie impulsu do zmiany ogłoszenia ustalenie zakresu zmiany ogłoszenia od innego podmiotu zmiana w zakresie opisu przedmiotu zamówienia zmiana w zakresie warunków udziału w postępowaniu

Krok: wystąpienie impulsu do zmiany ogłoszenia

W zależności od okoliczności faktycznych zmiana ogłoszenia może być zmianą samoistną, czyli podyktowaną swobodnie podjętą przez zamawiającego decyzją w tym zakresie, lub zmianą wymuszoną w sytuacji, gdy wykonawcy zainteresowani postępowaniem skorzystają z przysługujących im środków ochrony prawnej albo zadadzą pytania do treści SIWZ (lub ogłoszenia), w wyniku których zamawiający zorientuje się, że konieczne jest wprowadzenie zmian.

Krok: od kogo pochodzi impuls do zmiany ogłoszenia?

Zmiana ogłoszenia może nastąpić na skutek:

– działania zamawiającego (który podejmuje działania w celu poprawy błędów lub niedociągnięć podjętych przez siebie czynności),

– działań innych podmiotów (np. poprzez wniesienie przez wykonawców środków ochrony prawnej).