Skubiszak-Kalinowska Irena, Zmiana treści ogłoszenia o koncesji

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 14 grudnia 2016 r.
Autorzy:

Zmiana treści ogłoszenia o koncesji

Zmiana treści ogłoszenia o koncesji

Zmiana treści ogłoszenia o koncesji

Ustawa o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi nie zawiera szczególnych regulacji odnośnie do procedury zmian treści opublikowanego ogłoszenia o koncesji. Nie oznacza to jednak, że zmiana ogłoszenia nie jest dopuszczalna, ponieważ - pomimo iż nie jest to regułą - należy się liczyć z faktem, że pierwotna treść ogłoszenia może ulec zmianie. Zamawiający, dokonując jakichkolwiek zmian, powinien jednak mieć na względzie fundamentalne zasady, jakim podlega postępowanie o zawarcie umowy koncesji.

Zmiana treści ogłoszenia o koncesji Urząd Publikacji UE Urząd Publikacji UE publikacja ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w DUUE otrzymanie żądania zmiany ogłoszenia UZP UZP otrzymanie żądania zmiany ogłoszenia zamieszczenie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w BZP zamawiający zamawiający czy wniosek wykonawcy jest zasadny? od kogo pochodzi wniosek? zamieszczenie zmiany ogłoszenia w inny sposób lub zmiana ogłoszenia w BIP przyjęcie wniosku o zmianę treści ogłoszenia odrzucenie propozycji zmian w ogłoszeniu zamieszczenie zmiany w BZP przesłanie zmiany do UPUE czy zmiana jest zasadna? czy wartość umowy koncesji przekracza próg unijny? zmiana treści ogłoszenia tak nie od wykonawcy od zamawiającego tak nie tak nie

Krok: przyjęcie wniosku o zmianę treści ogłoszenia

Zamawiający, w przypadku zgłoszenia potrzeby zmiany treści opublikowanego ogłoszenia o koncesji, powinien przeprowadzić badanie w zakresie ustalenia wnioskodawcy i zasadności złożonego wniosku.

Krok: od kogo pochodzi wniosek?

Zmianą treści ogłoszenia o koncesji mogą być zainteresowane obie strony.

Odbiorcy, do których było skierowane ogłoszenie o koncesji stanowiące oświadczenie woli zamawiającego (czyli potencjalni wykonawcy), mogą w wyniku jego szczegółowej analizy zauważyć, że jego treść jest niezgodna z obowiązującymi przepisami, w tym jest dla nich niejasna, niekompletna lub budzi wątpliwości, które mogą skutkować niezłożeniem wniosku/oferty lub złożeniem w takiej formie, która nie będzie odpowiadać wymogom określonym w dokumentach koncesji. W takiej sytuacji najczęściej dochodzą do przekonania, że treść ww. dokumentu powinna zostać zmieniona i składają wnioski, których celem jest wprowadzenie modyfikacji.

Zamawiający natomiast podejmują decyzję o zmianie pierwotnej treści ogłoszenia o koncesji w ramach tzw. autokontroli, czyli np. w przypadku zauważenia wady lub potrzeby aktualizacji jego treści.