Skubiszak-Kalinowska Irena, Sporządzenie protokołu z postępowania ws. wyboru partnera prywatnego

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 28 lipca 2016 r.
Autorzy:

Sporządzenie protokołu z postępowania ws. wyboru partnera prywatnego

Sporządzenie protokołu z postępowania ws. wyboru partnera prywatnego

Sporządzenie protokołu z postępowania ws. wyboru partnera prywatnego

Zasada jawności postępowania o udzielenie zamówienia objawia się w obowiązku sporządzenia oraz udostępnienia partnerom prywatnym protokołów, które stanowią podstawowy zakres informacji o postępowaniu. Podmiot publiczny jest zobowiązany udostępnić go każdemu, kto o to wnosi, bez obowiązku udowadniania zarówno interesu prawnego, jak i interesu faktycznego. Protokół jest sporządzany w formie pisemnej z każdego postępowania - niezależnie od trybu oraz wartości zamówienia.

Art. 96 ust. 1 p.z.p. określa minimalny zakres informacji ujawnianych przez podmiot publiczny w protokole. Dodatkowe informacje, które podmiot publiczny jest zobowiązany umieszczać w protokole wymienia rozporządzenie Prezesa Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1128).

Zgodnie z definicją w art. 2 pkt 7b p.z.p. przez protokół należy rozumieć dokument sporządzany przez podmiot publiczny w formie pisemnej, który potwierdza przebieg postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Sporządzenie protokołu z postępowania ws. wyboru partnera prywatnego podmiot publiczny podmiot publiczny zamieszczenie informacji dot. powodów zastosowania innego trybu niż PN lub PO zamieszczenie informacji dot. powodów nieudzielenia zamówienia podpisanie protokołu zamieszczenie informacji dot. osób wykonujących czynności związane z przygotowaniem postępowania zamieszczenie informacji nt braku bezstronności zamieszczenie informacji dot. niedokonania podziału zamówienia na części zamieszczenie informacji nt odstąpienia od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej zamieszczenie informacji o wybranej ofercie lub ofertach zamieszczenie informacji dot. podmiotu publicznego zamieszczenie informacji dotyczących podstaw wykluczenia, oceny warunków i kryteriów selekcji zamieszczenie informacji dot. powodów odrzucenia ofert utworzenie protokołu zamieszczenie informacji dot. opisu przedmiotu zamówienia zamieszczenie informacji o trybie zamówienia

Krok: utworzenie protokołu

Wzór protokołu oraz dodatkowe informacje w nim zawarte określają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1128). Przepisy rozporządzenia rozróżniają wzory protokołów w zależności od tego, jakiego trybu postępowanie dotyczy. Protokół zawiera także informacje dotyczące czynności poprzedzających wszczęcie postępowania oraz wykonywanych po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Przepisy art. 96 ust. 1 pkt 1–14 p.z.p. określają tylko minimalną treść protokołu, stanowiąc, że protokół zawiera:

1) opis przedmiotu zamówienia;

2) informację o trybie udzielenia zamówienia

3) imię i nazwisko albo nazwę partnera prywatnego, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, oraz powody wyboru jego oferty, a także, jeśli jest to wiadome, wskazanie części zamówienia lub umowy ramowej, którą ten partner prywatny zamierza zlecić do wykonania osobom trzecim, i jeśli jest to wiadome w danym momencie – imiona i nazwiska albo nazwy ewentualnych podwykonawców;

4) nazwę i adres podmiotu publicznego, przedmiot i wartość umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów;

5) w stosownych przypadkach, wyniki badania podstaw wykluczenia, oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w tym:

a) imię i nazwisko albo nazwę partnerów prywatnych, którzy nie podlegają wykluczeniu, wykazali spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz powody wyboru tych partnerów prywatnych,

b) imię i nazwisko albo nazwę partnerów prywatnych, którzy podlegają wykluczeniu, nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz powody ich niezaproszenia do udziału w postępowaniu;

6) powody odrzucenia ofert;

7) w przypadku negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki wskazanie okoliczności uzasadniających zastosowanie wybranego trybu;

8) powody, z których podmiot publiczny postanowił nie udzielać zamówienia, nie zawierać umowy ramowej albo nie ustanawiać dynamicznego systemu zakupów;

9) powody niedokonania podziału zamówienia na części;

10) powody odstąpienia od wymogu użycia środków komunikacji elektronicznej do składania ofert;

11) w przypadku gdy partner prywatny lub osoby uprawnione do reprezentowania partnera prywatnego pozostają z podmiotem publicznym lub osobami uprawnionymi do reprezentowania podmiotu publicznego w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 1–4, informację na temat tych relacji i podjęte w związku z tym środki;

12) informacje dotyczące osób wykonujących czynności związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia oraz osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia pozostających w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 1–4 i złożenia przez nie oświadczenia, o którym mowa w art. 17 ust. 2 p.z.p.

Krok: zamieszczenie informacji dot. opisu przedmiotu zamówienia

Rozporządzenie określa inne wzory protokołu w zależności od trybu udzielenia zamówienia, jednak część informacji pozostaje identyczna niezależnie od tego trybu. W każdym trybie opis przedmiotu zamówienia stanowi najistotniejszy element przygotowania postępowania.