US.I-415-44/07 - Jakie stawki ryczałtu stosowane są w usługach: podkuwanie koni, rozczyszczanie i korekcja kopyt, usługi kowalskie?

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 sierpnia 2007 r. Urząd Skarbowy w Olsztynie US.I-415-44/07 Jakie stawki ryczałtu stosowane są w usługach: podkuwanie koni, rozczyszczanie i korekcja kopyt, usługi kowalskie?

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 z późn. zm.) uznał stanowisko wnioskodawcy zajęte we wniosku z dnia 18 czerwca 2007 r. (uzupełnione w dniu 3 lipca 2007 r.) o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych - w przedmiocie wysokości stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych osiąganych z prowadzonej działalności gospodarczej - za prawidłowe.

W dniu 18 czerwca 2007 r. w trybie art. 14a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) złożył Pan wniosek o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, przedstawiając po uzupełnieniu wniosku w dniu 3 lipca 2007 r. następujący stan faktyczny.

Od 18 czerwca 2007 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych polegającą na:

1.

podkuwaniu koni PKD 01.42.Z

2.

rozczyszczaniu i korekcji kopyt koni PKD 01.42.Z

3.

usługach kowalskich PKD 28.

Wykonując ww.usługi stosuje Pan następujące stawki ryczałtu

1.

usługi kowalskie 8,5%

2.

podkuwanie koni sklasyfikowane wg PKWiU 01.42.10-00.30 - 3%

3.

usługi rozczyszczania i korekcji kopyt koni sklasyfikowane wg PKWiU 01.42.10-00.90 - 3%

W związku z powyższym prosi Pan tut. organ podatkowy o zajęcie stanowiska odnośnie stosowanych przez Pana stawek.Stoi Pan na stanowisku, że stosowane stawki ryczałtu do ww usług są prawidłowe.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i prawny Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie stwierdza co następuje:W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.), działalnością usługową jest pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.) z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że usługi podkuwania koni jak również usługi rozczyszczania i korekcji kopyt koni wg PKWiU zostały zaliczone do klasy 01.42. Natomiast usługi kowalskie sklasyfikowane zostały wg PKD pod symbolem 28.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określona została w art. 12 ust. 1 cyt. wyżej ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przepis ten stanowi, iż ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi m.in.: 3% przychodów ze świadczenia usług związanych z produkcją zwierzęcą, zaliczonych zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług do klasy 01.42 - usługi związane z chowem i hodowlą zwierząt (z wyjątkiem usług weterynaryjnych) - art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. c oraz 8,5% przychodów z działalności usługowej z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika Nr 2 do ustawy - art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b).

Biorąc zatem pod uwagę przedstawiony przez Pana stan faktyczny i prawny należy stwierdzić że wykonywanie usług polegających na podkuwaniu koni oraz rozczyszczaniu i korekcji kopyt koni zaliczonymi zgodnie z PKWiU do klasy 01.42.10-00.30 podlega opodatkowaniu wg stawki ryczałtu w wysokości 3% przychodu. Natomiast usługi kowalskie zgodnie z PKWiU mieszczą się w dziale 28 - wyroby metalowe gotowe, oprócz maszyn i urządzeń i podlegają opodatkowaniu wg stawki ryczałtu w wysokości 8,5% przychodu, na co wskazują ww przepisy.

W świetle powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie uznał, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i postanowił jak w sentencji.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Stosownie do art. 14b § 1 interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta.

Wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy do czasu zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa.

Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.

Na niniejsze postanowienie służy Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).

Zażalenie zgodnie z zapisem art. 222 wyżej cyt. ustawy - Ordynacja podatkowa winno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl