Tok postępowania dotyczącego uzgodnień decyzji rezerwacyjnej na częstotliwości objęte konkursem na rozprowadzanie programów w standardzie DVB-H.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 maja 2009 r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Tok postępowania dotyczącego uzgodnień decyzji rezerwacyjnej na częstotliwości objęte konkursem na rozprowadzanie programów w standardzie DVB-H.

W odpowiedzi na zapytania i wątpliwości zgłoszone przez podmiot wyłoniony w drodze konkursu na rezerwację częstotliwości, uwzględniając wymogi zasady legalizmu i zasady praworządności, dla zapewnienia poszanowania elementów interesu publicznego w radiofonii i telewizji, a także wykonując obowiązek jawności i przejrzystości działania organów administracji publicznej, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyjaśnia, co następuje:

1.

Decyzja rezerwacyjna wydana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w porozumieniu z KRRiT będzie - zgodnie z treścią dokumentacji konkursowej oraz dla wykonania dyspozycji art. 115 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w sposób odpowiadający zamiarowi ustawodawcy, spójny wewnętrznie i systemowo oraz uwzględniający interes publiczny, a także dla spełnienia wymogów przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego - wymieniać nazwy programów telewizyjnych lub radiofonicznych rozprowadzanych przez operatora multipleksu DVB-H;

2.

Nazwy programów tworzących sygnał multipleksu będą elementem rozstrzygnięcia decyzji administracyjnej i jako takie będą stanowić element określający indywidualnie prawa i obowiązki operatora multipleksu;

3.

Każdy program, którego nazwa zostanie wymieniona w decyzji rezerwacyjnej będzie spełniać warunki określone w dokumentacji konkursowej. Z tym zastrzeżeniem operator ma prawo do kształtowania zawartości programowej multipleksu;

4.

KRRiT oczekuje, że podmiot wyłoniony w drodze konkursu i ubiegający się o wydanie decyzji rezerwacyjnej przed wydaniem tej decyzji wskaże nazwy programów, jakie będą tworzyć sygnał multipleksu;

5.

W przypadku gdy decyzja rezerwacyjna, o której mowa powyżej będzie wymieniać mniejszą liczbę nazw programów aniżeli 16 (jako określona w dokumentacji konkursowej), lista nazw programów będzie uzupełniona do liczby 16 programów w drodze zmiany decyzji rezerwacyjnej, z zastosowaniem przepisów art. 114 ust. 2 oraz art. 115 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne, na wniosek operatora multipleksu. KRRiT oczekuje przy tym, że wniosek taki zostanie złożony niezwłocznie po uzyskaniu przez operatora multipleksu wszelkich wymaganych prawem możliwości rozprowadzania danego programu;

6.

Decyzja rezerwacyjna może w okresie obowiązywania zostać zmieniona na wniosek operatora multipleksu także poprzez wykreślenie programu z listy i wpisanie w jego miejsce innego programu, spełniającego kryteria konkursu. Zmiana taka nastąpi na wniosek operatora, w drodze zmiany decyzji rezerwacyjnej, z zastosowaniem przepisów art. 114 ust. 2 oraz art. 115 ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne;

7.

Zmiany decyzji, o których mowa powyżej będą dokonywane w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

KRRiT stwierdza, że nie ma podstaw do formułowania obaw, iż niezbędny czas lub tok procedur niezbędnych do dokonania uzgodnienia projektu decyzji rezerwacyjnej jak i ewentualnych zmian tej decyzji pomiędzy Prezesem UKE a KRRiT mogą naruszać słuszne interesy operatora multipleksu jako strony tego postępowania.

Opublikowano: www.krrit.gov.pl