PE.OP.I.3110-2187/09 - Stawka podatku od nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 28 października 2009 r. Urząd Miasta w Lublinie PE.OP.I.3110-2187/09 Stawka podatku od nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14j § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz upoważnienia Prezydenta Miasta X

stwierdzam

stanowisko strony przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2010 r. (data wpływu do tut. organu podatkowego) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od nieruchomości w zakresie zastosowania stawki od budynku zajętego na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 stycznia 2010 r. Spółka Y zwróciła się do tut. organu podatkowego w trybie art. 14j ustawy - Ordynacja podatkowa z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W części budynku, będącym własnością spółki, prowadzona była działalność gospodarcza w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych przez właściciela. Od 1 stycznia 2010 r. działalność gospodarczą w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych przekazano innemu podmiotowi wpisanemu do rejestru NZOZ.

W związku z powyższym wnioskodawca zadał następujące pytanie:

1.

"Czy zmienia się stawka podatku od nieruchomości ?"

Stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego:

Zdaniem Spółki, zastosowanie stawki, w deklaracji na podatek od nieruchomości, do części budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, jest uzależniona od sposobu zajętości, a nie od prawa władania. Cyt. "W deklaracji DN-1 punkt D.2 ppkt 5 jest "zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych ". Według nas chodzi tu o rodzaj prowadzonej działalności, a nie oprawo własności".

W związku z powyższym organ podatkowy stwierdza, że w świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Jednocześnie informuje się, że niniejsza interpretacja po usunięciu danych identyfikujących wnioskodawcę zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej.

POUCZENIE

Od niniejszej interpretacji przysługuje stronie prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Szczecin. Skargę można wnieść po uprzednim wezwaniu na piśmie Prezydenta Miasta Szczecin, do usunięcia naruszenia prawa. Termin do złożenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa wynosi 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o treści wydanej interpretacji. Termin na wniesienie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wynosi 30 dni od dnia doręczenia stronie odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ takiej odpowiedzi nie udzieli, w terminie 60 dni od dnia wniesienia wezwania o usunięcie naruszenia prawa.

Opublikowano: bip.lublin.eu