ITPP3/4512-152/16/APR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 czerwca 2016 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/4512-152/16/APR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2016 r. (data wpływu 22 marca 2016 r.), uzupełnionym w dniach 26 kwietnia, 17 maja i 3 czerwca 2016 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% czynności sprzedaży działki gruntu nr 507/2 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 26 kwietnia, 17 maja i 3 czerwca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 23% czynności sprzedaży działki gruntu nr 507/2.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Urząd Miejski jest czynnym podatnikiem VAT.

Działka o numerze geodezyjnym 507/2 o powierzchni 0,0156 ha, położona w S. stanowi własność Gminy. Zgodnie z zapisem w ewidencji gruntów, działka posiada zapis - dr (droga).

Miejscowy plan ogólny zagospodarowania przestrzennego miasta utracił moc prawną z dniem 31 grudnia 2003 r. W planie tym, działka o numerze geodezyjnym 507/2 przeznaczona była pod tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w większości zainwestowane (symbol B18 MN).

Zgodnie z zapisami w studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania gminy - Uchwała Rady Miasta i Gminy z dnia 17 czerwca 1998 r. - działka o numerze geodezyjnym 507/2 położona w S. posiada przeznaczenie - strefa III - strefa m. S. - uzdrowiska głównego ośrodka funkcjonalnego gminy, strefa "B" - ochrony uzdrowiskowej. Obszar do realizacji funkcji towarzyszących uzdrowisku z dopuszczalną zabudową mieszkaniową i pensjonatową.

Na działkę o numerze geodezyjnym 507 (po podziale w roku 2015 - powstała działka nr 507/1 i 507/2) - nie była wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o której mowa w zapisach ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, jak również nie była wydana na działkę 507/2. Jednocześnie tut. Urząd wydał:

* Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej oraz 9 szt. przyłączy kanalizacji sanitarnej, przedmiotem których była między innymi działka nr 507 (po podziale działka nr 507/2) - Nr.... z dnia 31 stycznia 2006 r. Inwestycja została zakończona we wrześniu 2010 r., a po jej zakończeniu nie była ulepszana. Po zakończeniu budowy kanalizacji sanitarnej (wrzesień 2010 r.) została ona przekazana w nieodpłatny zarząd do zakładu budżetowego (KZB) - jednostki organizacyjnej Gminy. Według uzyskanych informacji z KZB, część mieszkańców korzysta z powyższej kanalizacji i ponosi z tego tytułu opłaty.

* Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie sieci gazowej średniego ciśnienia na działce o nr ewid. gruntów 507 położonej przy ul. D. w S. - Nr.... z dnia 16 marca 2007 r. Wnioskodawca nie ma wiedzy cz inwestycja został wykonana, ponieważ, co do zasady, nie jest gestorem sieci gazowej.

* Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, polegającej na budowie ciągu pieszo-jezdnego do ulicy D. w S. wraz z budową kanalizacji deszczowej z przykanalikami i wpustami oraz budowy przepustu na działkach, między innymi na działce nr 507 przy ul. D. w S. - Nr.... z dnia 25 lipca 2012 r. Inwestycja do dnia dzisiejszego nie została wykonana.

Powyższe inwestycje obejmują działkę położoną w S. o numerze 507/2. Ponadto działka ta jest drogą gruntową.

Miejscowy plan ogólny zagospodarowania przestrzennego miasta, zatwierdzony Uchwałą Rady Miasta z dnia 7 grudnia 1991 r., utracił moc prawną z dniem 31 grudnia 2003 r., a Gmina nie przystąpiła do sporządzenia miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego na teren objęty między innymi działką nr 507/2.

Obecnie działka o numerze geodezyjnym 507/2 o powierzchni 0,0156 ha, zostanie przeznaczona do sprzedaży w formie przetargu nieograniczonego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przy sprzedaży działki numer geodezyjny 507/2 o powierzchni 0,0156 ha, położonej w S., w formie przetargu nieograniczonego, należy zastosować podatek VAT 23% - zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, czy też należy zastosować art. 43 ust. 1 pkt 9 dotyczący zwolnienia?

Zdaniem Wnioskodawcy, należy zastosować podatek VAT 23% - zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, z którego wynika, że przedmiotem dostawy nie będą budowle, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl