ITPP3/443-70c/10/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-70c/10/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2010 r. (data wpływu 6 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych klasyfikowanych do kodu CN 2713 90 90 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych klasyfikowanych do kodu CN 2713 90 90.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka planuje zakup w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i wprowadzenie do składu podatkowego ekstraktów furfurolowych oznaczonych kodem CN 2713 90 90. Wymienione wyroby posiadają następujące parametry:

* gęstość w temperaturze w 15°C g/cm 3 - w przedziale od 925 do 990

* temperatura zapłonu (°C) - w przedziale 215 do 260

* lepkość kinematyczna w 40°C mm 2 /s - od 33,0 do 2250

* temperatura płynięcia (°C) - od 12 do 30

* destylacja metodą ASTM 86 do temp. 350°C (%V/V) - do 5%

* zawartość węglowodorów aromatycznych - powyżej 65%

Wnioskodawca zamierza prowadzić sprzedaż wymienionych wyrobów na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Wyroby będą oferowane i sprzedawane do wykorzystania przez nabywcę jako środek zmiękczający w mieszankach gumowych, do produkcji opon i innych wyrobów gumowych lub jako plastyfikator aromatyczny do produkcji kauczuków syntetycznych plastyfikowanych, albo do celów innych niż opałowe, innych niż jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, innych niż do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. Ponadto, Wnioskodawca zamierza oferować i sprzedawać wymienione ekstrakty do wykorzystania przez nabywcę do celów opałowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy, w opisanym zdarzeniu przyszłym, ekstrakty furfurolowe klasyfikowane do kodu CN 2713 90 90 w przypadku oferowania i sprzedaży do celów opałowych podlegają znakowaniu i barwieniu przed wprowadzeniem ich do obrotu.

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, brak jest podstaw prawnych w zakresie obowiązku znakowania i barwienia paliw opałowych klasyfikowanych do kodu CN 2713 90 90 w przypadku ich oferowania i sprzedaży do celów opałowych. Obowiązek znakowania i barwienia dotyczy bowiem wyłącznie wyrobów energetycznych wymienionych w art. 90 ust. 1 ustawy, który stanowi katalog zamknięty tychże wyrobów. Wśród wyrobów podlegających obowiązkowi znakowania i barwienia, ustawodawca nie wymienia paliw opałowych oznaczonych kodem CN 2713 90 90.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy zaznaczyć, iż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania wyrobów akcyzowych. Biorąc pod uwagę przytoczoną regulację, organ nie dokonywał klasyfikacji wyrobów, przyjmując klasyfikację wskazaną we wniosku przez Spółkę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl