ITPP3/443-279a/12/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 lutego 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-279a/12/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki (albo zwolnienia od podatku) mającej zastosowanie do czynności wniesienia wkładu niepieniężnego, w postaci nieruchomości niezabudowanych albo zabudowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki (albo zwolnienia od podatku) mającej zastosowanie do czynności wniesienia wkładu niepieniężnego, w postaci nieruchomości niezabudowanych albo zabudowanych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Decyzją z dnia 5 stycznia 2012 r. Wojewoda, na wniosek... S.A. (dalej Spółka), ustalił lokalizację przedsięwzięcia EURO 2012 pn.:.

Na podstawie przedmiotowej decyzji ww. przedsięwzięciem zostały objęte m.in. działki nr:

1.

408/1 o pow. 1.108 m2, która powstała z podziału działki nr 408,

2.

405/1 o pow. 434 m2, która powstała z podziału działki nr 405,

3.

405/2 o pow. 62 m2, która powstała z podziału działki nr 405,

4.

405/3 o pow. 251 m2, która powstała z podziału działki nr 405,

5.

256/2 o pow. 1.514 m2, która powstała z podziału działki nr 256,

6.

257/2 o pow. 496 m2, która powstała z podziału działki 257,

7.

258/2 o pow. 367 m2, która powstała z podziału działki 258,

8.

259/1 o pow. 108 m2, która powstała z podziału działki 259,

9.

268/30 o pow. 194 m2, która powstała z podziału działki 268/16,

10.

178/4 o pow. 755 m2, która powstała z podziału działki 178/1,

11.

1/1 o pow. 3 m2,

12.

1/2 o pow. 888 m2,

13.

27/3 o pow. 290 m2, która powstała z podziału działki 27,

14.

202/3 o pow. 602 m2, która powstała z podziału działki 202/2,

15.

203/1 o pow. 14 m2, która powstała z podziału działki 203,

16.

39/3 o pow. 173 m2,

17.

113/1 o pow. 62 m2, która powstała z podziału działki 113,

18.

7/1 o pow. 128 m2, która powstała z podziału działki 7,

19.

167/5 o pow. 62 m2, która powstała z podziału działki 167,

20.

166/1 o pow. 806 m2,

21.

165/4 o pow. 535 m2, która powstała z podziału działki nr 165/2,

22.

148/3 o pow. 10 m2, która powstała z podziału działki nr 148/2,

23.

157 o pow. 534 m2,

24.

158/1 o pow. 649 m2, która powstała z podziału działki nr 158,

25.

100/178 o pow. 15 m2, która powstała z podziału działki nr 100/1,

26.

139/117 o pow. 15 m2, która powstała z podziału działki nr 139/82,

27.

139/118 o pow. 102 m2, która powstała z podziału działki nr 139/82,

28.

155/1 o pow. 140 m2, która powstała z podziału działki nr 155,

29.

155/2 o pow. 277 m2, która powstała z podziału działki nr 155,

30.

397/5 o pow. 9 m2, która powstała z podziału działki nr 397/2,

31.

134/4 o pow. 122 m2, która powstała z podziału działki 133/1,

32.

135/9 o pow. 22 m2, która powstała z podziału działki nr 135/3,

33.

390/3 o pow. 1,7959 ha, która powstała z podziału działki nr 390/2.

Ww. działki stanowią własność Gminy. Zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 (zwanej dalej ustawą o Euro 2012) decyzja o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia Euro 2012 zatwierdza podział nieruchomości.

Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 17 kwietnia 2012 r. ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wartości rynkowej prawa własności do ustalenia ceny sprzedaży na rzecz Województwa w związku z realizacją ww. inwestycji, działka nr:

1.

408/1 jest niezabudowana, sposób użytkowania - las. Wartość nieruchomości została oszacowana na kwotę 222.708 zł,

2.

405/1 jest niezabudowana. Wartość nieruchomości została oszacowana na kwotę 93.310 zł,

3.

405/2 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 14.136 zł,

4.

405/3 jest niezabudowana Wartość została oszacowana na kwotę 53.965 zł,

5.

256/2 jest niezabudowana, sposób użytkowania - łąka. Wartość została oszacowana na kwotę 252.838 zł,

6.

257/2 jest niezabudowana, sposób użytkowania - łąka. Wartość została oszacowana na kwotę 89.776 zł,

7.

258/2 jest niezabudowana, sposób użytkowania - łąka. Wartość została oszacowana na kwotę 66.427 zł,

8.

259/1 jest niezabudowana, sposób użytkowania - łąka. Wartość została oszacowana na kwotę 19.548 zł,

9.

268/16 jest niezabudowana, sposób użytkowania - grunty orne. Wartość została oszacowana na kwotę 35.114 zł,

10.

178/1 jest niezabudowana, sposób użytkowania - grunty orne. Wartość została oszacowana na kwotę 136.655 zł,

11.

1/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 786 zł,

12.

1/2 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 221.112 zł,

13.

27/3 jest niezabudowana, sposób korzystania - las. Wartość została oszacowana na kwotę 62.350,00 zł,

14.

202/3 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 129.430 zł,

15.

203/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 3.192 zł,

16.

39/3 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 43.077 zł,

17.

113/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 14.136 zł,

18.

7/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 27.520 zł,

19.

167/5 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 45.738 zł,

20.

166/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 195.052 zł,

21.

165/4 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 115.025 zł,

22.

148/3 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 2.280 zł,

23.

157 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 114.810 zł,

24.

158/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 139.535 zł,

25.

100/178 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 3.429 zł,

26.

139/117 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 368.634 zł,

27.

139/118 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 21.930 zł,

28.

155/1 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 30.100 zł,

29.

155/2 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 59.555 zł,

30.

397/5 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 1.746 zł,

31.

134/4 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 8.540 zł,

32.

135/9 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 1.628 zł,

33.

390/3 jest niezabudowana. Wartość została oszacowana na kwotę 2.765.686 zł.

Ww. decyzja Wojewody stała się ostateczna w dniu 17 października 2012 r. Zgodnie z tą decyzją, działki opisane w pkt 1-33 przeznaczone są pod budowę kolei. Pismem z dnia 16 października 2012 r., uzupełnionym pismem z dnia 31 października 2012 r. Zastępca Dyrektora Wydziału Skarbu Urzędu Miejskiego poinformował, że ww. nieruchomości Gmina nabyła:

* z mocy prawa lub

* na podstawie umów sprzedaży od osób fizycznych.

Przejęcie z mocy prawa nieruchomości nie było obciążone VAT, również w przypadku nabycia nieruchomości od osób fizycznych, transakcje nie były obciążone VAT.

Zdarzenie przyszłe 1:

Po nabyciu od Gminy działek niezabudowanych opisanych w pkt 1-33, Województwo zamierza nieruchomości te wnieść jako wkład niepieniężny do Spółki (jest to jednoosobowa spółka Samorządu Województwa realizująca zadania w zakresie budowy kolei).

W okresie od dnia nabycia od Gminy przedmiotowych nieruchomości do dnia wniesienia ich aportem, stan faktyczny nieruchomości nie zmieni się.

Zdarzenie przyszłe 2:

Po nabyciu od Gminy działek opisanych w pkt 1, 2, 5-10, 12-15, 18-21, 26, 28, 29, 31, 33 Województwo zamierza ww. nieruchomości wnieść jako wkład niepieniężny do Spółki (jest to jednoosobowa spółka Samorządu Województwa realizującą zadania w zakresie budowy kolei). W okresie od dnia nabycia działek opisanych w pkt 1, 2, 5-10,12-15,18-21, 26, 28, 29, 31, 33 do dnia ich wniesienia aportem, Spółka w ramach realizacji ww. projektu, wybierze generalnego wykonawcę, którego zadaniem będzie rozbiórka budynków i budowli istniejących na gruntach przeznaczonych pod realizację projektu, a następnie rozpoczęcie robót bezpośrednio związanych z budową infrastruktury kolejowej. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na 2015 r.

Zgodnie z informacją podaną przez Spółkę, w ramach projektowanej inwestycji, na działce nr:

1.

408/1 powstaną tory kolejowe, rów odwadniający, skarpa i nastąpi przebudowa mediów,

2.

405/1 powstanie droga i nastąpi przebudowa mediów,

3.

405/2 nic nie powstanie,

4.

405/3 nastąpi przebudowa mediów,

5.

256/2 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, skarpa,

6.

257/2 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, skarpa,

7.

258/2 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, skarpa i nastąpi przebudowa mediów,

8.

259/1 powstanie nasyp kolejowy, rów odwadniający, skarpa,

9.

268/30 powstanie nasyp kolejowy, rowy odwadniające i zostaną dokonane nasadzenia,

10.

78/4 powstanie wiadukt drogowy, tory kolejowe, stacja kolejowa i nastąpi przebudowa mediów,

11.

1/1 nastąpi przebudowa mediów,

12.

1/2 powstanie nasyp kolejowy, mur oporowy i nastąpi przebudowa mediów,

13.

27/3 powstanie wiadukt drogowy,

14.

202/3 powstanie wiadukt drogowy, skarpa i nastąpi przebudowa mediów,

15.

203/1 powstanie droga,

16.

39/3 nastąpi przebudowa mediów,

17.

113/1 nastąpi przebudowa mediów,

18.

7/1 powstanie droga i nastąpi przebudowa mediów,

19.

167/5 powstanie przystanek kolejowy,

20.

166/1 powstanie przystanek i wiadukt kolejowy, ekran akustyczny, nastąpi przebudowa mediów,

21.

165/4 powstanie nasyp kolejowy, parking rowerowy, parking samochodowy, nastąpi przebudowa mediów oraz zostaną dokonane nasadzenia,

22.

148/3 powstanie rów melioracyjny, nastąpi przebudowa mediów,

23.

157 nastąpi przebudowa mediów,

24.

158/1 powstanie fragment rowu melioracyjnego, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,

25.

100/178 nastąpi przebudowa mediów,

26.

139/117 powstanie skarpa, nastąpi przebudowa mediów,

27.

139/118 nastąpi przebudowa mediów,

28.

155/1 powstanie nasyp kolejowy, nastąpi przebudowa mediów,

29.

155/2 powstanie skarpa,

30.

397/5 nastąpi przebudowa mediów,

31.

134/4 powstanie wiadukt kolejowy, rów melioracyjny, nastąpi przebudowa mediów, zostaną dokonane nasadzenia,

32.

135/9 nastąpi przebudowa mediów,

33.

390/3 powstaną tory kolejowe, wiadukt drogowy, rowy odwadniające, przepust pod torami, skarpa i nastąpi przebudowa mediów.

Wniesienie ww. nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do Spółki nastąpi po faktycznym wybudowaniu ww. obiektów budowlanych, a przed dniem zakończenia inwestycji objętej ww. projektem. Nakłady na wybudowanie ww. obiektów poniesie Spółka. Dostawa wyżej wskazanych budowli będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia, tj. budowle nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiącej czynności podlegające opodatkowaniu.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania.

* Czy wniesienie aportem do Spółki działek niezabudowanych opisanych w pkt 1-33 jest opodatkowane podstawową stawką VAT w wysokości 23%, na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

* Czy wniesienie aportem do Spółki działek opisanych w pkt 1, 2, 5-10, 12-15,18-21, 26, 28, 29, 31, 33, zabudowanych budowlami wskazanymi w zdarzeniu przyszłym nr 2, jest zwolnione od VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w zw. z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Województwa:

1. wniesienie aportem do Spółki działek niezabudowanych opisanych w pkt 1-33 będzie opodatkowane stawką 23% VAT na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 1 i art. 146a pkt 1 z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzenia towarami jak właściciel.

Przez towary, w świetle art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Województwo wskazało, że z odpłatnością za dostawę towarów mamy do czynienia w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą) a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością są więc także np. udziały spółki. W sytuacji, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu i czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzenia tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów, podlegającą opodatkowaniu VAT.

Stawka VAT, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przy założeniu, że działki są niezabudowane, a przeznaczone pod budowę, zgodnie z decyzją Wojewody z dnia 5 stycznia 2012 r. o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia EURO 2012, wniesienie aportem działek gruntu niezabudowanego przeznaczonego pod zabudowę nie może korzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 9 ustawy o VAT.

Wobec powyższego, wniesienie działek gruntu niezabudowanego opisanych w pkt 1-33, jako wkładu niepieniężnego, opodatkowane jest VAT w wysokości 23%.

2. wniesienie aportem do Spółki działek zabudowanych opisanych w pkt 1, 2, 5-10, 12-15, 18-21, 26, 28, 29, 31, 33 będzie zwolnione od towarów i usług na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w zw. z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzenia towarami jak właściciel.

Przez towary, w świetle art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Województwo wskazało, że z odpłatnością za dostawę towarów mamy do czynienia w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą) a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością są więc także np. udziały spółki. W sytuacji, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu i czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzenia tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów, podlegającą opodatkowaniu VAT.

Z uwagi na fakt, że wniesienie aportem przez Województwo obiektów budowlanych takich jak: skarpy, nasypy kolejowe, nasypy drogowe (budowle ziemne w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego), drogi (obiekt liniowy w rozumieniu art. 3 pkt 3a prawa budowlanego), stacja kolejowa, wiadukty, przystanek kolejowy, tory kolejowe (budowle w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego) wybudowanych w ramach ww. przedsięwzięcia, położonych na działkach opisanych w pkt 1, 2, 5-10,12-15, 18-21, 26, 28, 29, 31, 33 będzie dokonywane w ramach tzw. pierwszego zasiedlenia tj. ww. obiekty budowlane nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiącej czynności podlegające opodatkowaniu, sprzedaż ta nie będzie podlegała zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

W przypadku braku podstaw do zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10, przepisy ustawy o VAT przewidują dalsze zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, i tak zwalania się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w ust. 10, pod warunkiem, że:

1.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

2.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Z uwagi na fakt, że Województwu w stosunku do nowo wybudowanych budowli, mających być przedmiotem aportu, nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak również w trakcie użytkowania budowli Województwo nie będzie ponosiło żadnych nakładów na ich ulepszenie, wniesienie aportem budowli położonych na działkach opisanych 1, 2, 5-10, 12-15, 18-21, 26, 28, 29, 31, 33 jest zwolnione od VAT.

Z kolei zgodnie z art. 29 ust. 5 ww. ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale związanych z gruntem z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków i budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków i budowli w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków i budowli trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków i budowli korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym one są posadowione.

Biorąc pod uwagę fakt, że wniesienie nowowybudowanych budowli jako wkładu niepieniężnego jest zwolnione od VAT, wniesienie jako wkładu niepieniężnego gruntu działek opisanych w pkt 1,2, 5-10, 12-15, 18-21, 26, 28, 29, 31, 33 jest również zwolnione od tego podatku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Tut. organ wskazuje, że powołany przez Spółkę art. 2 pkt 6 ustawy od dnia 1 stycznia 2011 r. uzyskał następujące brzmienie: "Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii". Powołanie przez Województwo poprzedniego brzmienia tego przepisu, pozostaje jednak bez wpływu na niniejsze rozstrzygnięcie.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji nie dokonano oceny stanowiska w części dotyczącej przysługiwania Województwu prawa do odliczenia podatku naliczonego od budowli wybudowanych na jej gruncie, a brak tego prawa, przyjęto jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego, w oparciu o które udzielono interpretacji.

Wskazać należy, że analiza przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono przy założeniu, że obiekty budowlane, o których mowa we wniosku, będą stanowić budynki i budowle w rozumieniu ww. ustawy - Prawo budowlane.

Jednocześnie informuje się, że w kwestii zwolnienia od podatku sprzedaży na rzecz Województwa nieruchomości niezabudowanych wydano postanowienie nr ITPP3/443-279b/12/MD.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl