ITPP3/443-25/08/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 lutego 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-25/08/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Akademii przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2008 r. (data wpływu 11 lutego 2008 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia zapłaconego podatku przy realizacji projektu "Kształtowanie zdrowego modelu żywieniowego promującego spożycie ryb i ich przetworów wśród młodzieży szkół gimnazjalnych w regionie" finansowanego z udziałem środków Unii Europejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia zapłaconego podatku przy realizacji projektu "Kształtowanie zdrowego modelu żywieniowego promującego spożycie ryb i ich przetworów wśród młodzieży szkół gimnazjalnych w regionie" finansowanego z udziałem środków Unii Europejskiej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Akademia ubiega się o dofinansowanie w ramach środków unijnych projektu "Kształtowanie zdrowego modelu żywieniowego promującego spożycie ryb i ich przetworów wśród młodzieży szkół gimnazjalnych w regionie" Sektorowego Programu Operacyjnego Rybołówstwo i Przetwórstwo Ryb 2004-2006, realizowanego w ramach Priorytetu 4-inne działania, Działanie: 4.3-Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne", zachodzi konieczność dołączenia do wniosku o dofinansowanie, pisemnej interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy w sprawie braku możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego w zakupach dotyczących realizacji projektu finansowanego z udziałem środków Unii Europejskiej.

Jednostka stwierdza, iż wskazany projekt nie jest związany z działalnością opodatkowaną prowadzoną przez Uczelnię w zakresie najmu, dzierżawy oraz usług odpłatnych w zakresie działalności naukowo-badawczej i pomocniczej. Celem projektu jest kształtowanie zdrowego modelu żywieniowego promującego spożycie ryb i produktów rybnych. Dla realizacji celu planowane jest przeprowadzenie bezpłatnej kampanii promocyjnej podnoszącej świadomość stosowania odpowiednich zasad żywieniowych, uwzględniających w diecie produkty rybne, w 60 oddziałach gimnazjalnych S. i regionu. Bezpośrednim beneficjentem ostatecznym będzie więc młodzież w wieku gimnazjalnym. Narzędziem, które zostanie wykorzystane dla osiągnięcia celu projektu, będą przede wszystkim tematyczne prezentacje multimedialne. Przebieg projektu będzie dwuetapowy. Etap I - to przygotowania organizacyjne oraz stworzenie możliwości realizacji celu stawianego w temacie projektu. Zostaną również w tym etapie opracowane materiały merytoryczne, prezentacja multimedialna, ankiety i wszelkie inne materiały drukowane. Etap II - to właściwe przeprowadzenie akcji promocyjnej. Zostanie zrealizowanych 60 prezentacji promocyjnych w szkołach gimnazjalnych w S. i regionie. W tym etapie również będą prowadzone badania ankietowe, informacyjne dla rodziców oraz uruchomiona będzie strona internetowa dotycząca projektu. Realizacja całości projektu będzie trwała 7 miesięcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach VAT dokumentujących poniesione wydatki związane z realizacją przedmiotowego projektu.

Zdaniem wnioskodawcy zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego uzależnione jest od zakresu w jakim nabywane towary lub usługi związane są ze sprzedażą opodatkowaną. W tym przypadku brak jest związku nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną, zatem uczelnia nie ma prawa do obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku VAT należnego.

Ponadto Uczelnia stwierdziła, iż nie będzie dokonywała żadnego świadczenia na rzecz innego podmiotu, nie będą więc spełnione przesłanki wynikające z art. 8 ust. 1 ustawy, a w efekcie realizacja projektu nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, Akademia nie będzie miała możliwości odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach VAT dokumentującego poniesione wydatki związane z realizacją przedmiotowego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl