ITPP2/443-909/13/RS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-909/13/RS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2013 r. (data wpływu 29 sierpnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku uwzględniania dochodów z tytułu podatków i opłat, innych opłat stanowiących dochody na podstawie odrębnych ustaw, odsetek i opłat o charakterze sankcyjnym, grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami oraz dochodów z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych, w obliczaniu struktury, o której mowa w art. 90 ustawy o podatku od towarów i usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku uwzględniania dochodów z tytułu podatków i opłat, innych opłat stanowiących dochody na podstawie odrębnych ustaw, odsetek i opłat o charakterze sankcyjnym, grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami oraz dochodów z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych, w obliczaniu struktury, o której mowa w art. 90 ustawy o podatku od towarów i usług.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wśród uzyskiwanych przez Miasto wpływów z opłat wyróżnić można przykładowo:

* wpływy z tytułu zwrotu kosztów upomnień skierowanych przez wierzyciela do zobowiązanego;

* wpływy z tytułu opłat za memorandum informacyjne o spółce;

* wpływy z tytułu opłat za usunięcie drzew i krzewów;

* wpływy z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska;

* wpływy z tytułu opłat za licencje na przewozy taksówkowe;

W tym zakresie Miasto, zgodnie z brzmieniem art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, występuje jako organ władzy publicznej, wykonujący zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa i "jako taki" nie jest uznawany, w świetle regulacji w zakresie ww. podatku za podatnika. W związku z prowadzoną działalnością po stronie Miasta mogą powstawać określone kategorie dochodów:

(i) z tytułu podatków i opłat - kategoria ta obejmuje wpływy z następujących rodzajów podatków i opłat:

* podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej;

* podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości;

* podatku od środków transportowych;

* podatku od czynności cywilnoprawnych;

* podatku od spadków i darowizn;

* opłaty targowej, miejscowej, od posiadania psów, z tytułu czynności administracyjnych;

* udziału w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa;

(ii) z tytułu innych opłat stanowiących dochody jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw - kategoria ta obejmuje wpływy z następujących rodzajów opłat:

* wpływy z opłaty skarbowej;

* wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych;

* wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw (np. opłata za zajęcie pasa drogowego, wpływy z opłat za koncesje i licencje;

* wpływy z opłaty produktowej;

* wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat za korzystanie ze środowiska;

* wpływy z różnych opłat;

(iii) z tytułu opłat o charakterze sankcyjnym - kategoria ta obejmuje wpływy z różnego rodzaju opłat o charakterze sankcyjnym, wynikających z niewywiązania się lub nieterminowego wywiązania się przez podmioty trzecie z określonych należności względem Miasta. Obejmuje ona m.in.:

* odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat;

* odsetki od dotacji oraz płatności wykorzystywanych niezgodnie z przeznaczeniem lub wykorzystanych z naruszeniem procedur, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości;

(iv) dochody z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych;

(v) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - w tym zakresie uzyskuje w szczególności dochody w wysokości:

* 5% dochodów uzyskiwanych z opłat za udostępnienie danych osobowych z ewidencji ludności oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych;

* 20% kwoty wpłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego wyegzekwowanych od dłużnika stanowiących dochód gminy dłużnika.

Jednocześnie, Miasto otrzymuje subwencję ogólną, oraz dotacje celowe z budżetu państwa. Ponadto, wykonuje czynności wpisujące się w definicję działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług i jest zarejestrowanym podatkiem tego podatku. W szczególności, w ramach działalności podlegającej opodatkowaniu VAT (działalności gospodarczej) Miasto m.in.:

(i) oddaje grunty w użytkowanie wieczyste,

(ii) świadczy usługi w zakresie dzierżawy gruntów,

(iii) świadczy usługi wynajmu lokali komunalnych (wynajmu lokali użytkowych i lokali mieszkalnych),

(iv) dokonuje odpłatnego zbycia mienia komunalnego.

W związku z powyższym, wykonuje zarówno czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak i czynności niepodlegające przepisom ww. ustawy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku od towarów i usług oraz kalkulacji wartości współczynnika struktury sprzedaży, o którym mowa w art. 90 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: "WSS"), należy uwzględniać dochody z tytułu podatków i opłat.

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji wartości WSS należy uwzględniać dochody z tytułu wskazanych w stanie faktycznym innych opłat stanowiących dochody jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw.

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji wartości WSS, należy uwzględniać należne dla Miasta odsetki i opłaty o charakterze sankcyjnym.

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji wartości WSS, należy uwzględniać dochody z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych.

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji wartości WSS należy uwzględnić dochody Miasta związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.

* Czy na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji WSS należy uwzględnić dochody Miasta z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych z budżetu państwa.

Zdaniem Wnioskodawcy, na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku od towarów i usług oraz kalkulacji WSS nie należy uwzględniać dochodów z tytułu podatków i opłat opisanych w stanie faktycznym.

Odnosząc się do pytania drugiego Miasto wskazało, że na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku oraz kalkulacji wartości WSS nie należy uwzględniać dochodów z tytułu innych opłat stanowiących dochody jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw.

Zdaniem Miasta, odnoszącego się do pytania trzeciego, na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku oraz kalkulacji wartości WSS nie należy uwzględniać należnych odsetek i opłat o charakterze sankcyjnym.

Odnosząc się do pytania czwartego Miasto stwierdziło, że na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku oraz kalkulacji wartości WSS, nie należy uwzględniać dochodów z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych

Zdaniem Miasta, odnoszącego się do pytania piątego, na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku oraz kalkulacji wartości WSS, nie należy uwzględniać dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.

Odnosząc się do pytania szóstego Miasto wskazało, że na potrzeby ustalania obrotu dla celów podatku oraz kalkulacji wartości WSS, nie należy uwzględniać dochodów z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych z budżetu państwa.

UZASADNIENIE stanowiska.

1. Zasady kalkulacji wartości WSS - uwagi ogólne.

Po powołaniu treści art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, Miasto wskazało, że współczynnik struktury sprzedaży (WSS) można wyrazić za pomocą następującego wzoru:

Proporcja = x 100%

gdzie:

X - oznacza wartość rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego (obrót uprawniający do odliczenia);

Y - oznacza wartość rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego (obrót niedający prawa do odliczenia).

Cytując treść art. 29 ust. 1 oraz art. 2 ust. 22 ustawy stwierdziło, że mając na uwadze powyższe, jego zdaniem, w kalkulacji WSS należy pominąć wszystkie te dochody, które nie są uzyskiwane w ramach działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15 ustawy, lub z tytułu których nie występuje w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. Wskazało, że Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wielokrotnie podkreślał w orzecznictwie, że dochody wynikające z czynności nieobjętych zakresem opodatkowania VAT nie powinny być uwzględniane w proporcjonalnym rozliczeniu podatku naliczonego (dla przykładu w sprawach C-333/91 Sofitam oraz C-142/99 Floridienne). Zgodnie z orzecznictwem TSUE, zarówno w liczniku, jak i w mianowniku ułamka zdefiniowanego w artykule 19 (1) Szóstej Dyrektywy, odzwierciedlającego proporcję, uwzględnia się jedynie transakcje objęte zakresem opodatkowania VAT.

2. W przedmiocie pytania pierwszego i czwartego.

Zdaniem Miasta, na potrzeby kalkulacji WSS, do wartości obrotu nie wlicza się dochodów z tytułu wskazanych w stanie faktycznym podatków i opłat, w szczególności:

* podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej;

* podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości;

* podatku od środków transportowych;

* podatku od czynności cywilnoprawnych;

* podatku od spadków i darowizn;

* opłaty targowej, miejscowej, od posiadania psów, z tytułu czynności administracyjnych;

* udziału Miasta w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa,

* oraz z tytułu grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych i jednostek organizacyjnych.

Po powołaniu treści art. 5 ust. 1 ustawy stwierdziło, że mając na uwadze, że wskazane powyżej dochody nie dotyczą czynności, o których mowa ww. przepisie, w jego ocenie, oczywistym jest, że nie mogą być one traktowane jako wynagrodzenie z tytułu ich wykonywania i "jako takie", nie powinny być traktowane jako obrót dla celów VAT. W konsekwencji, dochody te nie powinny być uwzględniane w kalkulacji wartości WSS, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.

3. W zakresie pytania trzeciego.

Zdaniem Miasta, na potrzeby ustalania obrotu dla celów VAT oraz kalkulacji wartości WSS nie należy uwzględniać odsetek i opłat o charakterze sankcyjnym. Wskazane odsetki i opłaty o charakterze sankcyjnym nie stanowią wynagrodzenia z tytułu czynności podlegających opodatkowaniu VAT. W szczególności nie są one odpłatnością za dostawę jakichkolwiek towarów lub świadczenie usług w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług. Podmiot dokonujący płatności nie uzyskuje jakiegokolwiek świadczenia ekwiwalentnego z tego tytułu. W związku z powyższym, po stronie Miasta nie występuje obowiązek zaliczenia otrzymanych odsetek i innych opłaty o charakterze sankcyjnym do wartości obrotu ustalanego dla celów VAT oraz wyliczenia WSS. Ze względu na swój charakter, zdaniem Miasta, wskazane dochody nie podlegają opodatkowaniu VAT. Powyższa interpretacja znajduje potwierdzenie w orzecznictwie TSUE. W wyroku w sprawie C-222/81 BAZ Bausystem AG TSUE stwierdził, że odsetki karne z tytułu nieterminowej płatności nie mogą zostać uznane za wynagrodzenie w rozumieniu przepisów o VAT i tym samym nie mogą stanowić podstawy opodatkowania tym podatkiem. TSUE uznał bowiem, że wypłata odsetek karnych nie ma żadnego związku ze świadczeniem i konsumowaniem usługi, a kwota odsetek karnych nie stanowi wynagrodzenia świadczącego usługę, lecz rekompensatę za opóźnioną płatność/poniesioną szkodę.

4. W zakresie pytania drugiego i piątego.

Miasto jako organ władzy publicznej.

Po powołaniu treści art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia w sprawie wykonania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług Miasto wskazało, że w jego ocenie ww. przepis rozporządzenia nie jest zgodny z regulacjami unijnymi w zakresie, w jakim uznaje, że czynności wykonywane przez jednostkę samorządu terytorialnego związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność są zwolnione od podatku. Stwierdziło, że zgodnie z art. 13 ust. 1 Dyrektywy 112, krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami. Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji. Jednocześnie art. 13 ust. 2 Dyrektywy 112 wskazuje, że "Państwa członkowskie mogą uznać działalność podmiotów prawa publicznego, zwolnioną na podstawie art. 132, 135, 136 i 371, art. 374-377, art. 378 ust. 2, art. 379 ust. 2 lub art. 380-390 za działalność, którą podmioty te podejmują jako organy władzy publicznej." W ocenie Miasta, oznacza to, że jeżeli organ władzy publicznej wykonuje określone czynności, które w świetle Dyrektywy 112 podlegają zwolnieniu, to państwa członkowskie mogą uznać, że czynności te nie podlegają VAT w ogóle (z racji faktu bycia wykonywanymi przez organ władzy publicznej). Wskazany przepis nie pozwala natomiast państwom członkowskim na zastosowanie odwrotnego rozwiązania, tj. uznania, że jeżeli dana czynność jest wykonywana przez organ władzy publicznej (co do zasady niepodlegającą VAT), to powinna ona zostać uznana za zwolnioną od opodatkowania VAT. Jednocześnie Miasto podkreśliło, że katalog zwolnień od opodatkowania VAT jest ściśle określony przez Dyrektywę 112, która nie przewiduje tak szerokiego zakresu zwolnienia od opodatkowania, jaki został przedstawiony w § 13 ust. 1 pkt 12 ww. rozporządzenia. W związku z powyższym, w ocenie Miasta, czynności te (wymienione w § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia) nie należą do kategorii świadczeń podlegających zwolnieniu od opodatkowania VAT, lecz wyłączeniu z kategorii transakcji podlegających opodatkowaniu VAT jako wykonywane przez organ władzy publicznej, którym niewątpliwie również jest. W jego ocenie, mając na uwadze powyższe, działalność jako organu władzy publicznej może być wyłączona z opodatkowania VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy (w związku z art. 13 Dyrektywy 112).

Wyłączenie działalności organów władzy publicznej z opodatkowania VAT.

Miasto wskazało, że z treści przywołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej oraz urzędy obsługujące te organy są wyłączone z kręgu podatników podatku od towarów i usług - wyłącznie przy wykonywaniu czynności nałożonych przepisami prawa, dla realizacji których zostały powołane. Jest to wyłączenie podmiotowo-przedmiotowe i ma zastosowanie przy łącznym spełnieniu przez ten organ dwóch warunków:

* jego podmiotem jest wyłącznie organ władzy publicznej lub urząd obsługujący ten organ,

* odnosi się jedynie do czynności nałożonych przepisami prawa, dla których powołano te organy, z wyłączeniem czynności realizowanych na podstawie zawartych umów.

Organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te będą podatnikami w przypadku wykonywanych czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności, czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników. Generalnie zatem wyłączone od opodatkowania VAT są czynności wykonywane przez podmioty prawa publicznego (organy władzy publicznej i urzędy obsługujące te organy) w ramach sprawowanego władztwa publicznego.

Wyłączenie z opodatkowania VAT dochodów Miasta.

Zdaniem Miasta, w omawianym kontekście, w zakresie dochodów wskazanych w pytaniu drugim i piątym, działa w charakterze organu władzy publicznej i realizuje zadania nałożone na podstawie odrębnych przepisów. W związku z tym należy uznać, że dochody te nie są opodatkowane VAT i nie powinny być uwzględnione na potrzeby ustalania obrotu i kalkulacji WSS, gdyż działalność w tym zakresie wypełnia dyspozycję art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.

UZASADNIENIE do poszczególnych rodzajów opłat.

(I) Dochody z opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych.

Miasto pobierając opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych działa jako organ władzy publicznej i realizuje nałożone na nie zadania w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdzialaniu alkoholizmowi. W tym zakresie Miasto wskazało wyrok TSUE T-Mobile Austria GmbH i inni przeciwko Republik Ósterreich z dnia 26 czerwca 2007 r. (sprawa C-284/04), którego fragment zacytowało. W jego ocenie, powyższe orzeczenie ma analogiczne zastosowanie w jego sytuacji - tj. organu, który na mocy odpowiednich regulacji, jest uprawniony do udzielania pewnym podmiotom odpowiednich uprawnień (w tym wypadku zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych). Skoro udzielanie, przez podmiot do tego uprawniony na mocy odpowiednich regulacji prawnych, praw do pewnych działań nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu regulacji VAT, to opłaty z tytułu udzielania takich praw nie mogą być traktowane jako wynagrodzenie z tytułu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. W konsekwencji, nie stanowią one obrotu dla celów VAT i nie powinny być uwzględniane przy kalkulacji wartości WSS, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.

(II) Dochody z opłaty produktowej.

Miasto wskazało, że w myśl art. 16a pkt 2 lit. c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, do obowiązkowych zadań własnych gmin w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi należy zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, aby było możliwe osiągnięcie poziomu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych. Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej, środki pochodzące z opłat produktowych za opakowania, powiększone o dochody z oprocentowania, przekazywane są wojewódzkim funduszom, a następnie gminom (związkom gmin), proporcjonalnie do ilości odpadów opakowaniowych przekazanych do odzysku i recyklingu. Miasto stwierdziło, że z powyższego wynika, że dochody uzyskiwane z tytułu opłaty produktowej są konsekwencją wykonywanych zadań z zakresu prawa publicznego, do których zostało zobligowane przepisami prawa. W związku z tym, na podstawie wskazanego art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, dochody uzyskiwane z powyższego tytułu nie stanowią obrotu w rozumieniu ww. ustawy.

(III) Dochody z opłaty za korzystanie ze środowiska.

Miasto wskazało, że dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska są bezpośrednim efektem realizacji ustawy z dnia 23 stycznia 2008 r. - Prawo ochrony środowiska. Opłata za korzystanie ze środowiska ponoszona jest za:

1.

wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,

2.

wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,

3.

pobór wód,

4.

składowanie odpadów.

Mając na uwadze powyższe, dochody z tego tytułu, są również przejawem wykonywania czynności władczych na podstawie przepisów odrębnych ustaw i "jako takie" nie podlegają opodatkowaniu VAT. Jednocześnie, ze względu na fakt, że powyższe dochody nie dotyczą czynności wskazanych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w ocenie Miasta oczywistym jest, że nie mogą być traktowane jako wynagrodzenie z tytułu ich wykonywania i "jako takie", nie powinny być traktowane jako obrót dla celów VAT. W konsekwencji, dochody te nie powinny być uwzględniane w kalkulacji wartości WSS, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ww. ustawy.

(IV) Dochody z opłaty skarbowej.

Miasto wskazało, że opłata skarbowa stanowi formę ekwiwalentu za czynności organów administracji publicznej, podejmowane w indywidualnych sprawach. Czynności te obejmują dokonanie czynności urzędowych, wydanie zaświadczeń, zezwoleń oraz niektórych dokumentów. Pobieranie opłaty skarbowej jest efektem realizacji zadań nałożonych przez ustawę z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. W konsekwencji, dochody z tego tytułu powinny być wyłączone z opodatkowania VAT i nie powinny być uwzględniane w kalkulacji wartości WSS, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

4. W zakresie pytania szóstego.

Miasto stwierdziło, że w związku z uchyleniem art. 90 ust. 7 ustawy, którego treść przytoczyło, w wartości WSS nie powinno uwzględniać się kwot subwencji ogólnej i dotacji celowych z budżetu państwa.

Wskazało, że powyższe kwestie były już przedmiotem rozważań Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 7 lutego 2012 r. (sygn. IPPP1/443-1547/11-4/EK), w której podzielił stanowisko podatnika dotyczące analogicznego stanu faktycznego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy podkreślić, że w niniejszej interpretacji nie podlegała ocenie ta część stanowiska Wnioskodawcy, która odnosi się do niezgodności zwolnienia, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 247 z późn. zm.) z Dyrektywą 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L 347, str. 1 z późn. zm.), bowiem wykracza to poza uprawnienia przyznane organowi w ramach art. 14b Ordynacji podatkowej.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia a w przypadku zdarzenie przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl