ITPP2/443-475/11/EK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-475/11/EK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 marca 2011 r. (data wpływu 31 marca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 18 maja 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności sprzedaży nieruchomości, w części zabudowanej budynkiem wymiennika ciepła trwale związanym z gruntem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 18 maja 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności sprzedaży nieruchomości, w części zabudowanej budynkiem wymiennika ciepła trwale związanym z gruntem.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Województwo jest właścicielem nieruchomości gruntowej, oznaczonej jako zabudowana działka nr 116 (obecnie po kolejnych podziałach m.in. działki nr 116/27 o pow. 13 632 m 2). Prawo własności nabyło od Skarbu Państwa z mocy prawa, na podstawie art. 60 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, co zostało potwierdzone decyzją Wojewody z dnia 23 listopada 1999 r. Województwo nabywając ww. nieruchomość nie miało prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego - nabycie nastąpiło z mocy prawa (nie było obciążone podatkiem od towarów i usług). Zgodnie z operatem szacunkowym sporządzonym na dzień 25 marca 2010 r. oraz aneksem do niego, sporządzonym na dzień 15 marca 2011 r., przedmiotowa działka jest zabudowana:

* budynkiem nr 1 administracyjno-biurowym o pow. użytkowej 284,7 m 2 (wybudowanym w XVII w., wpisanym do rejestru zabytków, wyposażonym w instalacje: wodną - miejską, kanalizacyjną - miejską, elektryczną, wentylację grawitacyjną, teletechniczną, grzewczą co. - nie użytkowaną od kilku lat),

* budynkiem nr 2 hotelowo-biurowym o pow. użytkowej 684 m 2 (wybudowanym około 1990 r., wyposażonym w instalacje: wodną - miejską, kanalizacyjną - miejską, elektryczną, wentylację grawitacyjną, teletechniczną, gazową, grzewczą co. - nie użytkowaną od kilku lat),

* budynkiem nr 3 hotelowo-biurowym o pow. użytkowej 246 m 2 (wybudowanym około 1910 r., wyposażonym w instalacje: wodną - miejską, kanalizacyjną - miejską, elektryczną, wentylację grawitacyjną, teletechniczną, gazową, grzewczą co. - nie użytkowaną od kilku lat),

* budynkiem nr 4 oddziału dziennego o pow. użytkowej 435,3 m 2 (wybudowanym około 1930 r., wyposażonym w instalacje: wodną - miejską, kanalizacyjną - miejską, elektryczną, wentylację grawitacyjną, teletechniczną, gazową, grzewczą co. - nie użytkowaną od kilku lat),

* szczeliną przeciwlotniczą (obiekt wybudowany w okresie II wojny światowej),

* budynkiem wymiennika ciepła o pow. zabudowy 58,5 m 2, trwale związanym z gruntem. Na wezwanie Samorządu z dnia 10 marca 2011 r., dotyczącym wyjaśnienia kwestii budynku wymiennika ciepła, rzeczoznawca majątkowy sporządził w dniu 15 marca 2011 r. aneks do ww. operatu szacunkowego, w którym zmienił swoje stanowisko w zakresie tego budynku, stwierdzając, że jest on trwale związany z gruntem, t.j. z działką 116/27. Z tego wynika, iż nie może on stanowić własności innego podmiotu, gdyż jest częścią składową nieruchomości stanowiącej własność Województwa.

Na działce znajduje się sieć wodociągowa, kanalizacyjna, elektryczna i teletechniczna. Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej. W ciągu ostatnich 2 lat nie ponoszono żadnych nakładów na ulepszenie tej nieruchomości. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, przedmiotowa działka znajduje się na terenie przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniowo-usługową.

Od dnia 1 marca 2010 r., t.j. od dnia protokolarnego przejęcia do zasobu Samorządu, Województwo nie zawierało żadnych umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innej czynności o podobnym charakterze w stosunku do ww. budynków, budowli lub ich części.

Zgodnie z oświadczeniem Szpitala, który władał przedmiotową nieruchomością, w okresie od dnia 5 lipca 1993 do dnia 31 grudnia 1998 r. w stosunku do tej działki nie zawarto umów dzierżawy.

W okresie od 1 października 1999 r. w odniesieniu do:

* budynku nr 2 na działce 116/27 - zawarto umowy najmu wydzielonej części budynku (najem lokali mieszkalnych),

* budynku nr 3 na działce 116/27 - zawarto umowy najmu części budynku jako najem lokali mieszkalnych,

Województwo jest właścicielem ww. działki od dnia 1 stycznia 1999 r. Przed tą datą właścicielem tej nieruchomości był Skarb Państwa.

Zgodnie z oświadczeniem Szpitala - decyzją z dnia 13 kwietnia 2003 r. Zarząd Województwa stwierdził wygaśnięcie, z mocy prawa (dnia 9 października 1998 r.), prawa trwałego zarządu ustanowionego na jego rzecz. Po tym okresie Szpital użytkował nieruchomość nieodpłatnie.

Zgodnie z oświadczeniem Szpitala (który władał przedmiotową nieruchomością), w okresie od dnia 5 lipca 1993 r. do dnia 1 marca 2010 r. nie poniesiono wydatków na ulepszenie ww. działki i znajdujących się na niej budynków, budowli lub ich części (łącznie, to tym bardziej każdego z osobna), które przekroczyłyby 30% wartości początkowej tych obiektów. Szpital nie miał również prawa obniżenia kwot podatku należnego, w myśl przepisów o podatku od towarów i usług, gdyż wartość usług opodatkowanych do usług zwolnionych od podatku nie przekracza 2% (w tym m.in. w odniesieniu do ww. działki).

Od dnia 1 marca 2010 r. Województwo nie poniosło żadnych nakładów pieniężnych na powyższe, stąd nie mogło powstać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W okresie od 1 stycznia 1999 r., t.j. po nabyciu prawa własności przez Województwo, do dnia dzisiejszego, nie poniesiono wydatków na ulepszenie ww. działki i znajdujących się na niej budynków, budowli lub ich części (łącznie, to tym bardziej każdego z osobna), które przekroczyłyby 30% wartości początkowej tych obiektów.

Ww. budynki i budowle lub ich części nie były wykorzystywane przez Województwo w stanie ulepszonym (Województwo nie dokonywało żadnych ulepszeń), do czynności opodatkowanych przez okres co najmniej 5 lat. Szpital także stwierdził, że nie było ulepszeń.

Województwo wskazało, że do wydatków na ulepszenie wlicza się również wydatki poniesione przez podmiot, który faktycznie włada daną nieruchomością, pomimo tego, że od pewnego okresu jej właścicielem jest Województwo. A zatem cały ten okres musi być wzięty pod uwagę t.j. okres władania przez np. Szpital (od dnia 5 lipca 1993 r. t.j. wejścia w życie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym) do dnia dzisiejszego, z uwzględnieniem okresu, w którym Województwo było już właścicielem nieruchomości.

Województwo zamierza sprzedać ww. nieruchomości w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

W przedmiotowej kwestii Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy wydał już interpretację (ITPP2/443-1029/MD z dnia 12 stycznia 2011 r.), m.in. w stosunku do ww. działki, aczkolwiek bazował na innym stanie faktycznym dotyczącym budynku wymiennika ciepła, stąd koniecznym pozostaje wydanie nowej interpretacji w powyższym zakresie, wyłącznie w stosunku do budynku wymiennika ciepła na działce 116/27.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy ww. dostawa, w odniesieniu do budynku wymiennika ciepła i gruntu pod nim, będzie zwolniona od podatku od towarów i usług na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r....

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, sprzedaż ww. nieruchomości, t.j. działki 116/27 (w części, w jakiej jest zabudowana budynkiem wymiennika ciepła), zwolniona jest od podatku na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Towarami, w świetle art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Z brzmienia art. 41 ust. 1 ww. ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1 ustawy, wprowadzonym art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), którego zdanie wstępne zostało zmienione na podstawie art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział stawki preferencyjne oraz możliwość stosowania zwolnień podatkowych.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Ustawodawca w art. 2 pkt 14 ustawy definiuje pojęcie pierwszego zasiedlenia, przez które rozumieć należy oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Z cytowanego przepisu wynika, iż aby nastąpiło pierwsze zasiedlenie, musi dojść do oddania budynków, budowli lub ich części, do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Oznacza to, że jeżeli podatnik wybuduje obiekt lub zmodernizuje go ponosząc przy tym nakłady na ulepszenie przekraczające 30% wartości początkowej, a następnie obiekt ten (po wybudowaniu lub ulepszeniu) zostanie oddany do użytkowania w rozumieniu przepisów budowlanych i wprowadzony przez podatnika do ewidencji środków trwałych, nie jest to równoznaczne z jego zasiedleniem. W takim przypadku oddanie do użytkowania nie nastąpi bowiem w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało natomiast miejsce, gdy nowo wybudowany lub zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub oddany w dzierżawę, czy najem, gdyż nastąpi wówczas wykonanie czynności podlegających opodatkowaniu.

Jak wynika z powyższych uregulowań zwolnienie od podatku od towarów i usług stosuje się w odniesieniu do sprzedaży całości lub części budynków, jeżeli w momencie dostawy są już zasiedlone i okres pomiędzy pierwszym zasiedleniem a ich dostawą jest dłuższy niż 2 lata.

Wskazać jednocześnie należy, iż zgodnie z art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

W świetle ust. 11 ww. artykułu, oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;

2.

planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;

3.

adres budynku, budowli lub ich części.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Według ust. 7a ww. artykułu, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b), nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków (budowli) w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego należy rozumieć:

a.

budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,

b.

budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,

c.

obiekt małej architektury.

W pkt 2 powyższego artykułu wskazano, iż przez budynek należy rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Budowlą - w myśl pkt 3 ww. artykułu - jest każdy obiekt budowlany nie będący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że Województwo planuje sprzedaż (w drodze przetargu ustnego nieograniczonego) działki oznaczonej jako 116/27, która jest zabudowana budynkami nr 1, 2, 3, 4, szczeliną przeciwlotniczą i budynkiem wymiennika ciepła, trwale związanego z gruntem, co wynika z aneksu do operatu szacunkowego, sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego na dzień 15 marca 2011 r.

W okresie od dnia 1 października 1999 r. zawarto umowy najmu wydzielonej części budynku nr 2 (najem lokali mieszkalnych) oraz części budynku nr 3 (najem lokali mieszkalnych). Województwo nabywając ww. nieruchomość, nie miało prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego - nabycie nie było obciążone podatkiem od towarów i usług (nastąpiło z mocy prawa). Województwo nie poniosło wydatków na ulepszenie budynków, budowli lub ich części znajdujących się na ww. działce. Zgodnie z oświadczeniem Szpitala (który władał przedmiotową nieruchomością), w okresie od dnia 5 lipca 1993 r. do dnia 1 marca 2010 r. nie poniesiono wydatków na ulepszenie ww. działki i znajdujących się na niej budynków, budowli lub ich części, które przekroczyłyby 30% wartości początkowej tych obiektów.

W przedmiotowej kwestii Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy wydał już interpretację (ITPP2/443-1029/MD z dnia 12 stycznia 2011 r.), m.in. w stosunku do ww. działki, aczkolwiek bazował na innym stanie faktycznym dotyczącym budynku wymiennika ciepła, stąd koniecznym pozostaje wydanie nowej interpretacji w powyższym zakresie, wyłącznie w stosunku do budynku wymiennika ciepła na działce 116/27.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe, powołane regulacje ustawy o podatku od towarów i usług oraz wskazane przepisy odrębne należy stwierdzić, że dostawa budynku wymiennika ciepła nie będzie korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem w odniesieniu do tego budynku nie doszło do pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy. Sprzedaż ta będzie natomiast korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, ponieważ przy jego nabyciu Województwu nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego (nabycie nastąpiło z mocy prawa) i nie poniosło wydatków na ulepszenie tego budynku, przekraczających 30% wartości początkowej.

Uwzględnienie zapisu art. 29 ust. 5 ww. ustawy prowadzi do wniosku, że powyższym zwolnieniem od podatku objęta będzie również dostawa tej części gruntu (działki nr 116/27), która jest związana z ww. budynkiem.

Należy podkreślić, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny dokumentów załączonych do wniosku o wydanie interpretacji, wobec powyższego dokumenty załączone do wniosku nie były przedmiotem merytorycznej analizy, a oceny stanowiska Województwa dokonano wyłącznie na podstawie opisu zdarzenia przyszłego zawartego we wniosku.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl