ITPP2/443-283/09/AF

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 czerwca 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-283/09/AF

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2009 r. (data wpływu 30 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z planowaną realizacją projektu "Wspólny projekt inwestycyjny polsko-niemieckiej współpracy transgranicznej" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2009 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z planowaną realizacją projektu "Wspólny projekt inwestycyjny polsko-niemieckiej współpracy transgranicznej".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca w ramach Programu Operacyjnego Celu 3: "Europejska Współpraca Terytorialna - "Współpraca transgraniczna" 2007-2013 ubiega się o dofinansowanie projektu pt: "Wspólny projekt inwestycyjny polsko-niemieckiej współpracy transgranicznej:

1.

Miejsce Spotkań,

2.

Centrum Spotkań.

Projekt ten polega na:

* remoncie i wyposażeniu budynku przy ul. L. oraz na dostosowaniu go do potrzeb spotkań polsko-niemieckich;

* przebudowie, rozbudowie i wyposażeniu budynku przy ul. P.;

* maksymalizacji funkcji sali widowiskowej, aby uzyskała multifunkcjonalny charakter;

* zagospodarowaniu terenu przyległego do remontowanych budynków wraz ze zmianą schodów prowadzących do budynku przy ul. P.

Wnioskodawca jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada w użyczeniu nieruchomość położoną przy ul. L. (nieruchomość jest własnością Gminy). Na dzień dzisiejszy Wnioskodawca bezpłatnie użycza Stowarzyszeniu "P." część pomieszczeń w budynku przy ul. P. Stowarzyszenie zobowiązało się do pokrycia tej części kosztów (opłaty komunalne, zużycie wody, zużycie energii elektrycznej), które wzrosły w związku z używaniem pomieszczeń przez ww. Stowarzyszenie.

W zawartym w dniu 14 marca 2008 r. porozumieniu pomiędzy Gminą a Wnioskodawcą, w sprawie realizacji ww. projektu zapisano, że budynek przy ul. L. będzie służył organizacjom społecznym i mieszkańcom w realizacji współpracy i kontraktów z partnerami z Niemiec. Ponadto Strony porozumienia ustaliły, że Wnioskodawca nie będzie pobierał opłat od korzystających z tego obiektu.

Nabyte towary i usługi związane z remontem i wyposażeniem budynku przy ul. L. w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu, ponieważ pomieszczenia znajdujące się w tym budynku będą udostępniane nieodpłatnie.

W szczegółowym planie kosztów ww. projektu koszty zostały podzielone na koszty dla poszczególnych ww. budynków. W związku z tym nie jest możliwe zaliczenie podatku od towarów i usług dotyczącego budynku przy ul. L. do kosztów kwalifikowanych projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z zakupów towarów i usług związanych z remontem i wyposażeniem budynku przy ul. L. w ramach realizacji ww. wspólnego projektu inwestycyjnego.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie obowiązujących przepisów, nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż nie zostanie spełniony podstawowy warunek odliczenia, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. nabyte towary i usługi związane z remontem i wyposażeniem pomieszczeń w budynku przy ul. L. w ramach realizacji ww. projektu nie zostaną wykorzystane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu (pomieszczenia będą udostępniane nieodpłatnie).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl