ITPP2/443-182/13/RS - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportu w postaci kompleksu nieruchomości do spółki komandytowo-akcyjnej bądź sprzedaży tych nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 11 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-182/13/RS Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportu w postaci kompleksu nieruchomości do spółki komandytowo-akcyjnej bądź sprzedaży tych nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2013 r. (data wpływu 4 marca 2013 r.), uzupełnionym w dniu 28 maja i 7 czerwca 2013 r. (daty wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia do czynności wniesienia w formie aportu nieruchomości do spółki komandytowo-akcyjnej bądź jej sprzedaży - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 28 maja i 7 czerwca 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia do czynności wniesienia w formie aportu nieruchomości do spółki komandytowo-akcyjnej bądź jej sprzedaży.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest właścicielem nieruchomości, wykazanych szczegółowo poniżej:

1. (nr inw. 1622/1) o pow. użytkowej 2.348,52 m2

Położenie: Działka 18/13

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Najem częściowy, wynajmowany do 30 września 2009 r.

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

2. Przedmiot aportu: Schron wraz z nadbudową (nr inw. 1623/11/1) o pow. użyt. 1.647,92 m2

Budynek portierni (nr inw. 1623/IV/1) o pow. użyt. 15,98 m#179;

Położenie: Działka 46/2

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Najem częściowy, wynajmowany do 2 lutego 2010 r.,

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

3. Przedmiot aportu: Magazyn (nr inw. 1623/1) o pow. użytkowej 941,84 m2

Magazyn (nr inw. 1625/1) o pow. użytkowej 1.103,21 m2

Magazyn (nr inw. 1626/1) o pow. użytkowej 566,81 m2

Magazyn (nr inw. 1627/1) o pow. użytkowej 561,46 m2

Położenie: Działka 18/8

Nr księgi wieczystej

Przedmiot najmu: Najem częściowy, wynajmowany do 30 kwietnia 2009 r.

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

4. Przedmiot aportu: Budynek murowany-biały domek (nr inw. 1621/1) o pow. użyt. 42,40 m2

Położenie: Działka 18/9

Nr księgi wieczystej: Przedmiot najmu: wynajmowany do 30 września 2009 r.

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

5. Przedmiot aportu: Magazyn jednobryłowy (nr inw. 2013/1) o pow. użytkowej 5.760,38 m2

Położenie: Działka 1/1 - pow. 2 072 m2

Działka 1/12 - pow. 580 m2

Działka 8/1 - pow. 4 237 m2

Działka 18/1 - pow. 9.181 m2

Działka 18/6- pow. 184 m2

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste) z wyłączeniem działki 1/12: właściciel Gmina Miasto (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

6. Przedmiot aportu: Stacja trafo o pow. użytkowej 42,26 m2

Położenie: Działka 18/10 - pow. 65 m2

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

7. Przedmiot aportu: Droga

Położenie: Działka 18/2

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

8. Przedmiot aportu: Droga

Położenie: Działka 18/14

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

9. Przedmiot aportu: Schody

Położenie: Działka 19/7

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

10. Przedmiot aportu: Droga

Położenie: Działka 1/2

Nr księgi wieczystej:

Przedmiot najmu: Brak najmu

Własność gruntu: Skarb Państwa (użytkowanie wieczyste)

Dla potrzeb ustawy VAT: Nieruchomość zabudowana

Przedmiotowy kompleks magazynowo-biurowy to 6 budynków magazynowych wraz z portiernią, budynkiem murowanym, parkingiem, drogami, bramą i ogrodzeniem stalowym, posadowionych na gruntach oddanych w użytkowanie wieczyste, których właścicielem jest Skarb Państwa, a w przypadku działki 1/12 Miasto. Nieruchomości wpisane są do 10 ksiąg wieczystych, obejmujących 14 działek ewidencyjnych. Spółka nabyła ww. nieruchomości wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu w 2003 r. (23 grudnia 2003 r.), na podstawie umowy przeniesienia własności przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa. Wcześniej korzystała z przedmiotowej nieruchomości na podstawie umowy o oddanie mienia Skarbu Państwa do odpłatnego korzystania z dnia 30 listopada 1999 r. Wszystkie działki związane z przedmiotem aportu są zabudowane. Odnośnie ewentualnych ulepszeń ww. nieruchomości w stosunku do budynku objętego księgą wieczystą nr, w 2006 r. miało miejsce ulepszenie przekraczające 30% jego wartości początkowej (wartość na dzień 31 grudnia 2005 r. 202.118,44 zł, zwiększenie w 2007 r. o 197.824,89 zł). W przypadku kompleksu magazynowego, objętego księgą wieczystą nr, miała miejsce znaczna rozbudowa, ale została ona wykonana przez Spółkę przed nabyciem przedmiotu aportu, w ramach zobowiązań wynikających z umowy o oddanie mienia Skarbu Państwa do odpłatnego korzystania, z 1999 r. Zarówno wartość tych ulepszeń, jak i fakt dokonywania z ich tytułu stosownych odliczeń kwoty podatku należnego od kwoty podatku naliczonego, nie mają znaczenia dla ocenianego stanu faktycznego. Wszystkie budynki i budowle stanowią jeden kompleks magazynowo-biurowy, objęty pierwotnie jedną księgą wieczystą. Podział geodezyjny nieruchomości i wyodrębnienie poszczególnych działek nastąpiło do 2008 r. Działka nr 19/7 o pow. 173 m2 jest zabudowana schodami, które są elementem ciągu pieszego i stanowią alternatywne dojście do ww. kompleksu od głównej ulicy. Konieczność ich wzniesienia wynika z faktu znacznej różnicy wzniesień pomiędzy kompleksem a drogami dojazdowymi. Przedmiotowe schody nie stanowią bezpośredniego elementu żadnego z budynków objętych kompleksem magazynowo-biurowym. Schody te - w ocenie Spółki - są budowlą trwale z gruntem związaną i umożliwiają użytkowanie opisanych wyżej obiektów budowlanych zgodnie z ich przeznaczeniem. Tym samym kwalifikują się do miana budowli w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy prawo budowlane. Spółka, wraz z innymi spółkami kapitałowymi wchodzącymi w skład jednej Grupy Kapitałowej, w związku z planowaną reorganizacją majątkową, planuje powołanie spółki komandytowo-akcyjnej, na której majątek będą się składały m.in. składniki majątkowe wniesione przez Spółkę w drodze aportu (alternatywnie transakcji sprzedaży). Działalność powołanej spółki sprowadzać się będzie do zarządu otrzymanym majątkiem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, nie wyklucza to jednak późniejszego, dalszego zbycia otrzymanych składników majątkowych na rzecz podmiotów trzecich. Alternatywnie, w celu przeprowadzenia opisanej wyżej reorganizacji majątkowej, wykorzystana może zostać jedna z już funkcjonujących w Grupie spółek komandytowo-akcyjnych. W tym stanie rzeczy Spółka zostałby akcjonariuszem nowo powstałej spółki, ewentualnie akcjonariuszem już funkcjonującej spółki komandytowo-akcyjnej. Z tym, że w drugim przypadku obejmowałaby akcje w podwyższanym kapitale zakładowym ww. spółki. Objęcie akcji miałoby nastąpić w zamian za aport. Spółka komandytowo-akcyjna nie została jeszcze zarejestrowana. Ma zostać zawiązana do końca miesiąca maja bieżącego roku, a jej jedynym komplementariuszem ma zostać sp. z o.o. Spółka na dzień dzisiejszy nie potrafi jednoznacznie określić, czy zostanie akcjonariuszem spółki komandytowo-akcyjnej już na etapie jej zawiązywania, czy też po zawiązaniu w drodze podwyższenia kapitału zakładowego poprzez ww. aport.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

* Czy dostawa w postaci aportu, bądź sprzedaży nieruchomości, w części będącej przedmiotem najmu, opisanych w stanie faktycznym pod pozycjami 1-4, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

* Czy dostawa w postaci aportu, bądź sprzedaży nieruchomości, w części niebędącej przedmiotem najmu, opisanych w stanie faktycznym pod pozycjami 1-4, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10a ww. ustawy.

* Czy dostawa w postaci aportu, bądź sprzedaży nieruchomości, opisanych w stanie faktycznym pod pozycjami 5-10, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10a powołanej ustawy.

Zdaniem Wnioskodawcy, dostawa nieruchomości opisanych pod pozycjami 1-4, w części objętej najmem, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, natomiast w części niebędącej przedmiotem najmu, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10a powołanej ustawy. Dostawa w postaci aportu, bądź sprzedaży, nieruchomości opisanych pod pozycjami 5-10, będzie objęta zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10a ww. ustawy. Spółka po powołaniu treści art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 2 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług podniosła, że wniesienie towaru jako wkładu niepieniężnego do spółki osobowej stanowi odpłatną dostawę, gdyż następuje "przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel" (art. 7 ust. 1 ustawy). Powołując treść art. 6 pkt 1 ustawy i wskazaniu, że stawka podatku zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 wynosi 23%, stwierdziła, iż zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług dostawa nieruchomości może podlegać obowiązkowemu opodatkowaniu, może podlegać obowiązkowemu zwolnieniu z opodatkowania, bądź też podatnik może mieć prawo wyboru w przedmiotowej kwestii. Przepisy dotyczące zwolnienia z opodatkowania dostawy nieruchomości zawarte zostały w art. 43 ust. 1 pkt 9, 10 i 10a, art. 43 ust. 10 i 7a ustawy. Spółka po powołaniu treści art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy wskazała, że a contrario, dostawa terenów niezabudowanych, które mają charakter budowlany, bądź też przeznaczonych pod zabudowę podlega opodatkowaniu podatkiem. Cytując treść art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a, art. 2 pkt 14 oraz art. 43 ust. 10 stwierdziła, że ustawodawca w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, przewidział również możliwość zwolnienia z opodatkowania niektórych nieruchomości, które nie mogą skorzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Przedmiotowe zwolnienie nie ma jednak charakteru fakultatywnego, a obligatoryjny. Innymi słowy, podatnik nie ma możliwości wyboru opodatkowania nieruchomości zwolnionej na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Po powołaniu treści art. 43 ust. 7a i art. 29 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r., w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług wskazała, że w Jej ocenie istotnym jest zwrócenie uwagi na fakt, że zgodnie z treścią art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, przez pojęcie budowla należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Odnosząc powyższą analizę stanu prawnego, do przedstawionego stanu faktycznego Spółka zauważyła, że mamy do czynienia z przeniesieniem prawa do rozporządzania towarem-nieruchomością, jak właściciel pod tytułem odpłatnym, tzn. w zamian za akcje obejmowane w spółce komandytowo-akcyjnej (w przypadku sprzedaży za określoną kwotę pieniężną). Wskazała, że przedmiot aportu (sprzedaży), z uwagi na charakter nie może zostać uznany za przedsiębiorstwo ani za jego zorganizowaną część. Stwierdziła, że tym samym planowana przez nią transakcja podlega regulacjom ustawy o podatku od towarów i usług, a nadto nie znajduje do niej zastosowania art. 6 pkt 1 ww. ustawy, który wyłącza stosowanie przedmiotowej ustawy do zbycia przedsiębiorstwa bądź jego zorganizowanej części. Z uwagi na brzmienie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, dla przedmiotu aportu (sprzedaży) zastosowanie będzie miała stawka podstawowa w wysokości określonej w art. 41 ust. 1 ustawy. W ocenie Spółki, brak w opisanym stanie faktycznym wyjątków pozwalających na przyjęcie stawki podatku 8%. Stwierdziła, że przedmiotem aportu są nieruchomości, które są zabudowane budynkami bądź budowlami, alternatywnie mają przeznaczenie pod zabudowę. Z uwagi na charakter terenów objętych planowanym aportem (sprzedażą) - tereny przemysłowe, niemożliwym jest również zakwalifikowanie ich, jako podlegających opodatkowaniu według stawki, o której mowa w art. 41 ust. 12 i następnych ww. ustawy.

Odnośnie zastosowania treści przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, w przypadku aportu, bądź sprzedaży nieruchomości opisanych pod pozycjami 1-4, w części będącej przedmiotem najmu Spółka wskazała, że nieruchomości w tej części mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 14 ustawy, jako podlegające przed czynnością aportu (sprzedaży) pierwszemu zasiedleniu, z uwagi na oddanie ich do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków; budowli lub ich części, po ich wybudowaniu. Na tę część aportu Spółka nie ponosiła nakładów (ulepszeń), które stanowiłyby co najmniej 30% wartości początkowej nieruchomości a pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części, upłynął okres dłuższy niż 2 lata. Zdaniem Spółki, w przedmiocie tego zwolnienia należy mieć na uwadze przepis art. 43 ust. 10 ustawy, którego treść przytoczyła. Stwierdziła, że powyższemu nie stoi na przeszkodzie fakt, iż tylko część z danej nieruchomości podlegała wynajmowi. Zwolnienie przedmiotowe może dotyczyć tylko części wynajmowanej nieruchomości. Takie stanowisko jest tym bardziej zasadne, że utrwalone przez organy podatkowe, jak i sądy stanowisko wyraźnie wskazuje, iż gdy w ramach jednej transakcji dochodzi do przeniesienia własności nieruchomości wraz z posadowionymi na nich budynkami i budowlami, które są opodatkowane w różny sposób, to "wartość gruntu należy włączyć do podstawy opodatkowania poszczególnych budynków w takiej proporcji, w jakiej pozostają wobec siebie wartości poszczególnych budynków położonych na tym gruncie" (wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 8 lipca 2008 r., sygn. akt III SA/GL 1757/07; interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 2 grudnia 2010 r. ITPP1/443-899/10/TS). W zakresie dostawy prawa użytkowania wieczystego wskazała, że zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia, zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwałe z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku, co ma miejsce w wyżej opisanym przypadku.

Zdaniem Spółki, z uwagi na treść definicji pierwszego zasiedlenia, wynikającą z przepisu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług, dostawa nieruchomości opisanych pod pozycjami 1-4, w części niebędącej przedmiotem najmu oraz opisanych pod pozycjami 5-10, dokona się w ramach pierwszego zasiedlenia i nie będzie podlegała zwolnieniu z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Według Spółki, aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków (budowli lub ich części) do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Stwierdziła, że jeżeli podatnik wybuduje obiekt lub go zmodernizuje, przy czym nakłady na ulepszenie przekroczą 30% wartości początkowej, a następnie obiekt ten (lub ulepszenie) zostanie oddany do użytkowania (wprowadzony przez podatnika do ewidencji środków trwałych), nie oznacza to, iż został on zasiedlony. Oddanie do użytkowania nie nastąpiło w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub, np. oddany w dzierżawę. Zarówno sprzedaż, jak i dzierżawa, są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu. Spółka wskazała, że w związku ze sposobem nabycia przedmiotowych nieruchomości (przejęcie ich na własność od Skarbu Państwa), nie przysługiwało Jej prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Stwierdziła, że nie ponosiła wydatków na ulepszenie wskazanej części nieruchomości opisanych pod poz. 1-4, w stosunku do których miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o wartości wyższej niż 30% wartości początkowej objętych ulepszeniem obiektów. Odnośnie nieruchomości opisanych pod poz. 5-10 wskazała, że nawet jeżeli poniosłaby wydatki na ich ulepszenie, których wartość przekraczała 30% wartości początkowej objętych ulepszeniem obiektów, to z uwagi na brzmienie art. 43 ust. 7a ustawy, miało miejsce wyłączenie warunku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Tym bardziej, że ostatnie ulepszenia miały miejsce w 2007 r., a Spółka cały czas prowadziła i prowadzi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu. W związku z niespełnieniem warunków koniecznych do objęcia dostawy wszystkich ww. nieruchomości zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10 i jednoczesnym spełnieniem warunków z art. 43 ust. 1 pkt 10a, dostawa objęta zostanie zwolnieniem od podatku, na mocy ww. przepisu.

W zakresie dostawy prawa użytkowania wieczystego wskazała, że zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia, zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwałe z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku, co ma miejsce w wyżej opisanym przypadku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy również podkreślić, iż analiza przepisów ustawy - Prawo budowlane nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o zdarzenie przyszłe, w którym wskazano, że obiekty (w tym schody), o których mowa we wniosku, stanowią budynki i budowle w rozumieniu ww. ustawy - Prawo budowlane.

Ponadto należy wskazać, iż niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe, co oznacza, iż w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecinie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl