ITPP2/443-1631/11/AD - Prawo stowarzyszenia do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji dotyczącej zagospodarowania plaży.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 stycznia 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1631/11/AD Prawo stowarzyszenia do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji dotyczącej zagospodarowania plaży.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.), uzupełnionym w dniu 19 stycznia 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku związanego z realizacją operacji pn. "B."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 19 stycznia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku związanego z realizacją operacji pn. "B.".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej "na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług", wykonuje tylko działalność statutową. Celem działania Stowarzyszenia jest:

* wspieranie wszechstronnego i zrównoważonego rozwoju społecznego, kulturalnego i gospodarczego wsi i okolic gminy,

* wspieranie demokracji i budowanie społeczeństwa obywatelskiego w lokalnej społeczności.

Realizując cele statutowe Stowarzyszenie złożyło wniosek o dofinansowanie w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi". Nazwa operacji objęta wnioskiem to: "B.". Wniosek został oceniony pozytywnie i tym samym podpisano umowę o współfinansowanie zadania z Samorządem Województwa w dniu 14 kwietnia 2011 r. Zakres inwestycji obejmuje budowę budynku gospodarczego do obsługi plaży, płyty betonowej pod przenośną kabinę, utwardzenie nawierzchni ścieżki pieszej w ramach zagospodarowania plaży oraz budowę budynku sanitarno-gospodarczego stanowiącego zaplecze przy boisku, wraz z przyłączami. Realizacja operacji została zakończona, Stowarzyszenie posiada faktury za wykonane roboty, usługi. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją przedmiotowej operacji nie służą do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Obecnie Stowarzyszenie występuje do Samorządu Województwa o refundację poniesionych wydatków, zgodnie z zawartą umową. Wartość zrealizowanej operacji wyniosła 249.387,56 zł, z czego 120.475,00 zł zwróci Samorząd Województwa. Interpretacja indywidualna w sprawie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług stanowi załącznik do składanego wniosku o płatność.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Stowarzyszenie, realizując ww. operację, ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, wskazującego w pozycji 47 wniosku art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), realizując ww. operację nie ma możliwości odliczenia i odzyskania podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl