ITPP2/443-1594/11/AJ - Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 10 stycznia 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1594/11/AJ Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2011 r. (data wpływu 14 listopada 2011 r.), uzupełnionym dnia 9 stycznia 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu współpracy pn. "D."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2011 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 9 stycznia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu współpracy pn. "D.".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Lokalna Grupa Działania (LGD), działająca w formie stowarzyszenia, złożyła w dniu 28 października 2010 r. wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 4.2.1 "Wdrażanie projektów współpracy" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, na przygotowanie projektu współpracy pn. "D.", a w dniu 23 marca 2011 r. na realizację ww. projektu.

Projekt podzielony jest na dwie części:

* przygotowanie projektu współpracy oraz

* realizacja projektu współpracy, z którymi wiąże się potrzebą uzyskania interpretacji indywidualnej wymaganej do wniosku o płatność.

Celem projektu jest:

1.

podniesienie atrakcyjności turystycznej obszarów LGD Partnerów poprzez promocję dziedzictwa kulturowego i atrakcji turystycznych,

2.

ukazanie obrzędów, tradycji, zwyczajów oraz regionalnej kuchni,

3.

stworzenie kompleksowej oferty turystycznej obszarów Partnerów,

4.

zaangażowanie społeczności lokalnej do odtworzenia i zachowania dziedzictwa kulturowego i historycznego.

Pod szyldem projektu zostanie zaprezentowanych siedem różnych regionów kulturowych. Koszty poniesione przez P. projektu dotyczą organizacji konkursu "M" wraz z obozem naukowym, opracowania na podstawie prac i doświadczeń młodzieży albumu "Od kołyski aż po...", wydania folderu turystycznego zawierającego informację dla potencjalnego turysty, gadżetów promocyjnych oraz uczestnictwa w targach i konferencjach.

Płatność ostateczna planowana jest na wrzesień 2012, poprzedzona płatnościami pośrednimi za kolejne etapy realizacji projektu współpracy.

LGD nie jest i nigdy nie było czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (zwolnienie podmiotowe), nie prowadzi również działalności gospodarczej, a działalność statutowa kwalifikuje się do usług zwolnionych od podatku, o których mowa w poz. nr 10 załącznika nr 4 do ww. ustawy. W wyniku realizacji opisanych powyżej zadań LGD nie osiągnie żadnych przychodów. Działalność LGD nie będzie skutkować powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług. LGD nie stanie się czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy LGD ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

2.

Czy LGD ma możliwość odzyskania podatku od towarów w tym zakresie.

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, wskazującego w polu 51 wniosku ORD-IN art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z realizacją ww. projektu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku, ponieważ efekt końcowy nie będzie miał związku ze sprzedażą opodatkowaną. Środki, o które ubiega się LGD, nie stanowią środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Z powyższego wynika, że LGD nie będzie przysługiwało prawo do otrzymania zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo wskazać należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii prawidłowości zastosowania zwolnienia od podatku, do działalności statutowej o której o którym mowa we wniosku, ponieważ w tym zakresie nie przedstawiono stanowiska i nie zadano pytania.

Interpretacja dotyczy przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia, a w przypadku zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl