ITPP2/443-1430/11/AD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1430/11/AD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2011 r. (data wpływu 10 października 2011 r.), uzupełnionym w dniu 12 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 12 grudnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

Firma w terminie od 1 kwietnia 2010 r. do 15 lipca 2011 r. zrealizowała projekt unijny. Przedmiotem projektu była rozbudowa zakładu opieki zdrowotnej oraz wyposażenie gabinetów w nowy sprzęt. Projekt był realizowany w dwóch etapach:

I etap - rozbudowa zakładu, zwiększenie jego powierzchni o 140 m 2,

II etap - wyposażenie gabinetów w sprzęt medyczny: aparat do urodynamiki, USG 3D/4D, kolposkop oraz aparat do krioterapii.

Sprzęt oraz wybudowany budynek nie będzie przedmiotem najmu ani dzierżawy, nie będzie zysku ze sprzedaży opodatkowanej. Usługi te wcześniej nie były oferowane przez firmę, są nowymi usługami wprowadzanymi na lokalny rynek. Projekt był realizowany w ramach Osi Priorytetowej "Przedsiębiorczość" RPO, której głównym celem jest "Wzrost potencjału gospodarczego i konkurencyjności przedsiębiorstw". Projekt dotyczył wprowadzenia nowych usług oraz utworzenia nowych miejsc pracy. Poprzez rozbudowę oraz wyposażenie gabinetów w nowy sprzęt został zatrudniony nowy pracownik. Podstawowym i ogólnie określonym rezultatem realizacji projektu będzie utworzenie jednego miejsca pracy - dla kobiety. Z punktu widzenia Beneficjenta dodatkowym rezultatem będzie stworzenie 4 nowych usług medycznych oferowanych przez przedsiębiorcę, tj. badanie urodynamiczne, wideokolposkopem, USG 3D/4D oraz krioterapia. Zakupy dokonywane w ramach projektu są opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Firma nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i nie odlicza podatku naliczonego od zakupów. Na wartość dotacji realizowanego projektu unijnego składa się podatek od towarów i usług, który jest kosztem kwalifikowanym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy podatek od towarów i usług przy zakupach dokonywanych w ramach realizacji projektu unijnego będzie podlegał odliczeniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego treść art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, z uwagi na fakt, iż nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i prowadzi wyłącznie czynności zwolnione od podatku nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo wskazać należy, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych, bowiem kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl