ITPP2/443-1340d/11/EK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1340d/11/EK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2011 r. (data wpływu 22 września 2011 r.), uzupełnionym w dniu 8 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącej obowiązku kontynuacji korekty podatku naliczonego przez nabywcę zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2011 r. (data wpływu 22 września 2011 r.) został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 8 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącej obowiązku kontynuacji korekty podatku naliczonego przez nabywcę zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W latach 2009-2010 Spółka poniosła wydatki na zakup sprzętu (w tym, w formie leasingu finansowego) oraz nieruchomości, które początkowo wykorzystywane były wyłącznie dla celów działalności zwolnionej. Wartość każdego z rozważanych towarów przekraczała 15.000 zł. Powyższe towary zostały wprowadzone do ewidencji środku trwałych. W związku z tym, iż Spółka początkowo prowadziła działalność wyłącznie zwolnioną - nie była zobowiązana do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego dla potrzeb podatku od towarów i usług. Zakup powyższego sprzętu (w tym, w formie leasingu finansowego) oraz nieruchomości został udokumentowany fakturami wystawionymi przed dniem rejestracji dla potrzeb podatku od towarów i usług. Spółka zamierza rozpocząć prowadzenie dodatkowo działalności opodatkowanej. W związku z tym zarejestruje się jako podatnik podatku od towarów i usług. W dalszej kolejności rozważa wniesienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, w rozumieniu art. 2 pkt 27 lit. e) ustawy o podatku od towarów i usług, do innej, istniejącej spółki z o.o./spółki osobowej.

W związku z powyższym, w uzupełnieniu wniosku, zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, wyodrębnionej w ramach Spółki, do innej spółki z o.o./spółki osobowej, podmiotem zobowiązanym do kontynuacji korekty odliczonego podatku od powyższych towarów będzie nabywca przedsiębiorstwa (tj. sp. z o.o./spółka osobowa, do której wniesiono przedsiębiorstwo).

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, w przypadku wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Spółki do innej spółki z o.o./spółki osobowej, podmiotem zobowiązanym do kontynuacji korekty podatku odliczonego od powyższych towarów, będzie nabywca zorganizowanej części przedsiębiorstwa (tj. sp. z o.o./spółka osobowa, do której wniesiono przedsiębiorstwo).

Spółka wskazała, iż zgodnie z art. 91 ust. 9 ustawy, to nabywca przedsiębiorstwa, a nie Spółka, będzie zobowiązany do kontynuowania korekty rocznej podatku naliczonego nieodliczonego przez Spółkę przy nabyciu towarów będących składnikami przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Korekta roczna podatku naliczonego będzie dokonywana przez nabywcę zorganizowanej części przedsiębiorstwa, tj. spółkę z o.o. lub spółkę osobową, na zasadach określonych w art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług (w zależności od przeznaczenia przekazanych w ramach przedsiębiorstwa składników majątku do celów działalności zwolnionej i opodatkowanej).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl