ITPP2/443-1334/12/AJ - Ustalenie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1334/12/AJ Ustalenie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2012 r. (data wpływu 11 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 października 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "...".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Lokalna Grupa Działania działa w formie fundacji. Świadczy wyłącznie usługi statutowe. Głównymi celami LGD są działania na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich, a w szczególności:

* opracowanie, aktualizacja i realizacja lokalnej strategii rozwoju (w rozumieniu przepisów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich), dla obszaru gmin: G., M., P., S., T.,

* aktywowanie ludności wiejskiej do brania udziału w procesie rozwoju,

* upowszechnianie i wymiana informacji o inicjatywach związanych z aktywizacją ludności na obszarach gmin wiejskich,

* inicjowanie i wspieranie nowatorskich rozwiązań w rozwoju obszarów wiejskich.

Środki uzyskane z Urzędu Marszałkowskiego na wydatki związane z realizacją zadań statutowych nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. LGD nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Środki na realizację swoich zadań otrzymuje z Urzędu Marszałkowskiego, które pochodzą z budżetu Unii Europejskiej i budżetu państwa. Nie są to środki o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.). Otrzymane środki uzyskane z Urzędu Marszałkowskiego w ramach działania "Wdrażanie projektów współpracy" LGD przeznacza wyłącznie na realizację zadania pn. "...", którego celem jest zintegrowany rozwój turystyki wiejskiej regionu w oparciu o wykorzystanie dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego poprzez promocję oferty agroturystycznej w postaci katalogu na sezon 2012/2013. Katalog będzie dystrybuowany bezpłatnie za pośrednictwem partnerów LGD i ośrodków informacji turystycznej.

W związku z powyższym, w uzupełnieniu wniosku, zadano następujące pytanie:

Czy LGD w związku z realizacją ww. zadania ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku na zasadach wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ poniesione wydatki nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi. LGD ponownie wskazała, że nie jest zarejestrowanym podatnikiem tego podatku. Stwierdziła, iż nie przysługuje również prawo do otrzymania zwrotu tego podatku, gdyż otrzymane środki nie są środkami, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl