ITPP2/443-1312/11/AK - Prawo powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 6 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1312/11/AK Prawo powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2011 r. (data wpływu 19 września 2011 r.), uzupełnionym w dniu 6 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku związanego z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 6 grudnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku związanego z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat, jako partner realizuje projekt wspólnie z innymi podmiotami: Powiatem L. i B., Gminą R. oraz liderem projektu Stowarzyszeniem D. na podstawie zawartego porozumienia. Lider projektu otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi 2 - Turystyka, Działanie 2.2 - Promocja Województwa i jego oferty turystycznej, Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 na realizację projektu.

Termin realizacji projektu: od 5 marca 2010 r. do 31 grudnia 2011 r.

Przedmiotem projektu jest realizacja imprez i wydarzeń kulturalnych organizowanych w sezonie z udziałem turystów, na które składają się koncerty i imprezy plenerowe, wystawy, spektakle teatralne. W ramach działań promocyjnych opracowano i opublikowano materiały promocyjne popularyzujące dziedzictwo kulturowe obszaru (...). Celem głównym niniejszego projektu jest promocja walorów turystycznych obszaru historycznej (...), na terenie Powiatu oraz Powiatów L. i B.

Zgodnie z zawartym porozumieniem, każdy z partnerów w swoim zakresie zobowiązany jest zorganizować i przeprowadzić imprezy na terenie swojego powiatu, jak również podpisać umowy na wykonanie zadań i opłacić faktury. Lider Projektu odpowiedzialny jest między innymi za składanie wniosków o płatność i rozliczenie całego projektu, na podstawie rozliczeń częściowych składanych przez partnerów.

Podmiotem realizującym zadania w imieniu Powiatu jest Starostwo Powiatowe - odbiorca i płatnik faktur.

Niniejszy projekt nie generuje żadnych dochodów. Efekty projektu są wolne od zysków. Imprezy, które się odbywają są ogólnodostępne i bezpłatne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Starostwo Powiatowe ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu z udziałem Stowarzyszenia D., a także Powiatów L. i B. oraz Gminą R....

Zdaniem Wnioskodawcy, dokonując nabycia towarów i usług, związanych z realizacją ww. projektu, nie przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego, gdyż poniesione w tym zakresie wydatki nie są związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do odliczania kwoty podatku naliczonego od kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. w ocenie Powiatu, jeżeli z tytułu realizacji ww. projektu nie będzie osiągany żaden dochód, nie będzie przysługiwało prawo odliczenia podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl