ITPP2/443-12/07/KL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 grudnia 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-12/07/KL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu Gminy przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2007 r. (data wpływu 24 września 2007 r.), uzupełnione pismem z dnia 8 listopada 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu zrealizowanego projektu pod nazwą "Rozwój zaplecza sportowego szkół gimnazjalnych Gminy" sfinansowanego ze środków nie będących środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Urząd Gminy jako podmiot zarządzający projektem w imieniu Gminy, otrzymał w 2006 r. dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na realizację projektu pn. "Rozwój zaplecza sportowego szkół gimnazjalnych Gminy." w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, polegającego na budowie łącznika pomiędzy budynkiem szkoły, a salą gimnastyczną w Gimnazjum. W wybudowanych łącznikach znajdują się szatnie, umywalnie, toalety, sale do gimnastyki korekcyjnej oraz ciągi piesze. Jako cel projektu wskazano wyrównywanie szans w dostępie do edukacji pomiędzy uczniami z obszarów wiejskich i miejskich oraz poprawę dostępu społeczności lokalnych do podstawowej infrastruktury sportowej, jak i możliwość funkcjonowania uczniowskich klubów sportowych. Oświadczono ponadto, iż ww. obiekty wykorzystywane są również bezpłatnie do organizowania zajęć sportowych przez mieszkańców Gminy oraz, że w odniesieniu do przeprowadzonej inwestycji nie będą zawierane żadne odpłatne umowy cywilnoprawne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Urząd Gminy ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w ramach zrealizowanego projektu.

Zdaniem wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, jako że zrealizowany projekt pn. "Rozwój zaplecza sportowego szkół gimnazjalnych Gminy." nie ma żadnego związku ze sprzedażą opodatkowaną (usługi edukacyjne podlegają zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług). Urząd Gminy jako jednostka budżetowa nie prowadzi działalności gospodarczej. Czynnościami opodatkowanymi w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług są: najem lokali użytkowych, wieczyste użytkowanie gruntów, dzierżawa gruntów nierolniczych oraz sprzedaż gruntów.

Również po przeanalizowaniu § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) stwierdzono, że środki pozyskane przez Gminę na realizację ww. projektu nie są środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 6 ust. 3 i 4 powołanego rozporządzenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl