ITPP2/443-102/12/EB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 marca 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-102/12/EB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2012 r. (data wpływu 26 stycznia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 6 marca 2012 r. (data wpływy), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "E." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 6 marca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "E.".

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat przed dniem 19 stycznia 2012 r. złożył wniosek o przyznanie pomocy finansowej na realizację operacji pn. "E.", składany za pośrednictwem LGD, w ramach działania "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. Zakładanym celem projektu jest aktywizacja mieszkańców na rzecz sytuacji społeczno gospodarczej oraz promocja walorów turystycznych środowiska naturalnego i zdrowego trybu życia poprzez: zbiórkę elektrośmieci, organizację szkoleń "B." oraz imprezy rekreacyjno sportowej pn. "Ś". W ramach projektu założono 3 główne działania:

1.

"E." - to akcja polegająca na zbiórce elektrośmieci - zużytych, bądź zniszczonych urządzeń, działających na prąd lub baterie, jak również samych baterii, świetlówek, tuszy, tonerów. Każda osoba, która przyniesie elektrośmieć dostanie gadżet w postaci sadzonki rośliny (podczas eko pikniku) lub inny eko gadżet, podczas trwania całej zbiórki,

2.

szkolenie pn. "B." skierowane do 30 mieszkańców z terenu 3 gmin, którego celem jest edukacja ekologiczna (wzrost kwalifikacji) mieszkańców w zakresie odnawialnych źródeł energii (ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia EKO działalności gospodarczej),

3.

"Ś." - organizacja imprezy sportowo-rekreacyjnej. Celem jest podniesienie świadomości ekologicznej, poprzez działania o charakterze edukacyjnym (ulotki, zdrowy posiłek, eko gadżety) oraz promowanie zdrowego stylu życia, poprzez aktywność fizyczną (zawody).

Ponadto w ramach projektu zaplanowano promocję polegającą na zamieszczaniu na stronach internetowych lokalnych portali internetowych artykułów i banerów promujących projekt. W celu promocji zostaną zakupione drewniane pendrivey, długopisy z logo projektu, które jako przedmioty powszechnego użytku w najtrafniejszy sposób będą przypominały o ekologii i postępowaniu zgodnie z jej zasadami. Zaplanowano także zakup namiotu promocyjnego, który będzie potrzebny do realizacji zadań. W ramach kampanii informacyjnej za pomocą ulotek przekazywane będą treści o tematyce ekologicznej (konieczności utylizacji sprzętu elektronicznego oraz promocji aktywnego trybu życia). Wszystkie działania w zakresie planowanego do realizacji projektu są nieodpłatne a Powiat nie będzie dokonywał żadnej sprzedaży opodatkowanej w tym zakresie.

W związku z powyższym, w uzupełnieniu wniosku, zadano następujące pytanie.

Czy w związku z realizacją planowanego projektu, Powiatowi będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego lub możliwość otrzymania zwrotu tego podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdyż dokonane zakupy nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi. Powiat wskazał, iż nie ma możliwości otrzymania zwrotu podatku, gdyż środki, o które się ubiega nie stanowią środków, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl