ITPP1/443-84/14/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 marca 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-84/14/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2014 r. (data wpływu 24 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków na realizację projektu pn. "..........."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2014 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest partnerem w realizacji projektu pn. ".......". Projekt, którego liderem jest Województwo.........realizowany jest od 7 grudnia 2009 r., a jego zakończenie zaplanowano na 2014 r. Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego... na lata 2007-2013. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnych centrów informacji turystycznej w województwie..., w tym również ich udostępnienie dla turystów niepełnosprawnych, wyposażenie centrów w nowoczesny sprzęt komputerowy, elektroniczny sprzęt biurowy, meble typowe dla tego typu obiektów oraz oznakowanie lokali centrów informacji turystycznej. Gmina wykonała następujące zadania zaplanowane bezpośrednio dla partnera w harmonogramie projektu:

a.

modernizacja - prace remontowo-budowlane w Centrum Informacji Turystycznej,

b.

umeblowanie - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej w ladę do obsługi turystów na 2 stanowiska, 2 stoliki do dyspozycji turysty, 4 szafy, 2 stojaki na ulotki, 1 gablota, 1 biurko, 11 krzeseł,

c.

sprzęt komputerowy i biurowy - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej w 1 zestaw komputerowy dla pracowników IT, 1 zestaw komputerowy dostosowany do potrzeb turysty niepełnosprawnego, oprogramowanie, router, telefon/fax, urządzenia wielofunkcyjne kolor/laser,

d.

oznakowanie - wykonanie 20 tablic drogowych wraz ze stosownymi uzgodnieniami do ich ustawienia, 1 kaseton podświetlany oraz tablica zewnętrzna.

Gmina w ramach projektu jako partner realizuje też swoje działania w ramach zadań realizowanych bezpośrednio przez Lidera: Guide - opracowanie systemu do indywidualnego zwiedzania oraz w działaniach związanych z promocją i informacją o projekcie, w tym: tablica pamiątkowa o realizacji projektu, informacja o projektach w mediach, przeprowadzanie audytu zewnętrznego. Za zachowanie celów i trwałości projektu odpowiada Lider i partnerzy projektu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dostawców towarów i usług w ramach ww. zadania.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dostawców towarów i usług w ramach ww. zadania. Gmina nie będzie dokonywać sprzedaży opodatkowanej związanej z wykonywanym zadaniem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl