ITPP1/443-454/12/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-454/12/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2012 r. (data wpływu 13 kwietnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Uniwersytet na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej z Województwem realizuje projekt pn. "R.". Przedsięwzięcie współfinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPOWiM oraz z wkładu własnego Beneficjenta (15%).

Celem głównym projektu jest zwiększenie możliwości korzystania z publicznej szerokopasmowej infrastruktury teleinformatycznej oraz podniesienie poziomu wykorzystania technik informatycznych w sferze edukacji na terenie Gminy poprzez modernizację i rozbudowę już istniejącej infrastruktury. W ramach projektu przewidziano następujące zadania:

* wymiana wyposażenia 14 węzłów dostępowych zlokalizowanych w domach studenckich, na urządzenia zapewniające połączenia o prędkości minimum IGb/s,

* uruchomienie w częściach wspólnych domów studenckich 7 punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu,

* uruchomienie 45 zewnętrznych punktów bezprzewodowego dostępu do Internetu na terenie K.,

* wyposażenie centrum zarządzania siecią w firewall oraz przełączniki łączące wszystkie domy z rdzeniem sieci,

* wyposażenie centrum zarządzania siecią w kontroler sieci bezprzewodowej,

* uruchomienie mostu radiowego do DS. 13.

W ramach projektu zakupiono następujące urządzenia:

* urządzenia aktywne: firewall, przełączniki, przełączniki węzła pośredniczącego,

* kontroler punktów dostępowych, -punkty dostępowe,

* zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem, -USB10KVA,USB30 KVA,

* pamięć do routera.

Zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie projektu przedmiotowa interpretacja prawa podatkowego niezbędna jest do końcowego rozliczenia projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Uniwersytet ma możliwość odzyskania podatku VAT od zakupów i usług w zakresie przedmiotowego projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Podstawową zasadą do realizacji prawa do odliczania podatku naliczonego od podatku należnego jest istnienie związku tegoż podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi. Realizacja przedmiotowego projektu nie jest związana z czynnościami opodatkowanymi. Usługi przewidziane w ramach tego projektu będą świadczone nieodpłatnie. Powstała w wyniku realizacji projektu sieć szerokopasmowego Internetu umożliwi studentom, pracownikom Uniwersytetu oraz osobom przebywającym na terenie miasteczka studenckiego, dostęp do sieci szerokopasmowej oraz zaawansowanych rozwiązań teleinformatycznych, które w oparciu o powstałą infrastrukturę przyczynią się do zwiększenia wykorzystania narzędzi teleinformatycznych i Internetu w edukacji, pracy i życiu codziennym, jak również podniesienia jakości oferowanych informacji i doskonalenia form przekazu. Biorąc pod uwagę powyższe Uniwersytety uważa, iż realizując projekt w żaden sposób nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl