ITPP1/443-382/11/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-382/11/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2011 r. (data wpływu 14 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R, uznania transakcji handlowej za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz obowiązku złożenia deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokonania korekty zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R, uznania transakcji handlowej za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz obowiązku złożenia deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą, zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym oraz podatnikiem zidentyfikowanym dla transakcji wewnątrzspólnotowych - VAT UE. Rozpoczęcie działalności gospodarczej nastąpiło z dniem 1 kwietnia 2010 r., zgodnie z datą podaną we wpisie działalności gospodarczej. Przed rozpoczęciem działalności dokonano następujących czynności:

* 11 marca 2010 r. - dokonano wpisu do ewidencji działalności gospodarczej,

* 17 marca 2010 r. - złożono w urzędzie skarbowym zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów i usług.

Składając w dniu 17 marca 2010 r. zgłoszenie VAT-R Wnioskodawca omyłkowo wpisał w części C1 w poz. nr 38 datę rozpoczęcia działalności gospodarczej t.j. 1 kwietnia 2010 r., zamiast daty 17 marca 2010 r. Wnioskodawca złożył w dniu 17 marca 2010 r. zgłoszenie VAT-R, ponieważ nie chciał korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Ponadto Wnioskodawca zakładając działalność gospodarczą zamierzał być od samego początku podatnikiem VAT czynnym i dokonywać transakcji wewnątrzwspólnotowych. Wnioskodawca składając zgłoszenie VAT-R omyłkowo wpisał w części C3 w poz. nr 62 przewidywaną datę ich rozpoczęcia na dzień 1 kwietnia 2010 r., zamiast daty 27 marca 2010 r. W dniu 27 marca 2010 r. Wnioskodawca wyjechał do Niemiec w celu dokonania zakupu towarów handlowych z zamiarem ich wykorzystania w prowadzonej działalności gospodarczej. Firma niemiecka - dostawca towarów - podatnik podatku od wartości dodanej otrzymując w dniu 27 marca 2010 r. zapłatę za sprzedany towar, wystawiła fakturę na Wnioskodawcę ze stawką podatku - 0 % z datą 27 marca 2010 r. w wysokości 7524,73 euro - traktując ww. transakcję, jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy Wnioskodawca ma prawo skorygować błędnie wpisaną datę w dokumencie VAT-R, składając aktualizację do zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R).

2.

Czy po złożonej przez Wnioskodawcę aktualizacji dokumentu VAT-R, transakcja zakupu towarów handlowych od kontrahenta niemieckiego przed rozpoczęciem działalności gospodarczej z zamiarem ich wykorzystania w prowadzonej działalności, będzie stanowiła dla Wnioskodawcy wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

3.

Czy po złożonej przez Wnioskodawcę aktualizacji dokumentu VAT-R, na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek złożenia deklaracji VAT-7 za miesiąc marzec 2010 r. oraz informacji podsumowującej za I kwartał 2010 r....

W odniesieniu do pierwszego pytania Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w zaistniałym stanie faktycznym ma prawo do korekty popełnionych błędów (błędnie wpisanych dat), a tym samym do złożenia aktualizacji do zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R) i wykazania prawidłowych danych (fatycznych dat). Wnioskodawca nie znalazł przepisów prawa podatkowego, które by mu to zabraniały.

Ponadto Wnioskodawca, podkreśla fakt, iż w zgłoszeniu VAT-R w części A w pkt 4 - cel złożenia zgłoszenia znajduje się wpis: aktualizacja danych. Zgodnie z interpretacją Słownika języka polskiego PWN, słowo aktualizacja oznacza: "przejście od stanu potencjalnego do istnienia realnego".

W odniesieniu do drugiego pytania Wnioskodawca wyraził przekonanie, że w zaistniałym stanie faktycznym, po dokonaniu aktualizacji do zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R) i wykazania prawidłowych danych (fatycznych dat), przedmiotowa transakcja będzie dla Wnioskodawcy wewnątrzwspólnotowym nabyciem.

Stosownie do treści art. 9 ust. 2 pkt 1, aby doszło do wewnatrzwspólnotowego nabycia towarów, nabywca musi być podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy o VAT, a nabywane przez niego towary mają służyć działalności gospodarczej. Art. 15 ust. 1 przewiduje, że podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, bez względu na cel i rezultat takiej działalności. W tym miejscu Wnioskodawca podkreśla, iż dla ustalenia, czy podmiot jest podatnikiem o którym mowa w art. 15 ust. 1 fundamentalne znaczenie ma istnienie funkcjonalnego związku pomiędzy ponoszonymi wydatkami, a wykonywaniem działalności gospodarczej. Powyższe potwierdza definicja podatnika zawarta w art. 4 VI Dyrektywy, jak również w art. 9 Dyrektywy 2006/112, którą należy analizować przez pryzmat neutralności opodatkowania podatkiem VAT wyrażającej się w możliwości niezakłóconego odliczenia podatku naliczonego. Należy zwrócić uwagę na to, że za działalność gospodarczą, która konstytuuje status podatnika w rozumieniu art. 4 VI Dyrektywy - odpowiednio art. 9 Dyrektywy 2006/112, ETS uznał między innymi przypadek czynności wykonywanych przed przystąpieniem do prowadzenia działalności gospodarczej sensu stricte - orzeczenie ETS z dnia 14 lutego 1985 r. w sprawie C-268/83 (Rompelman). Omawiany wyrok wskazuje wprost, że zasada neutralności podatku VAT w odniesieniu do obciążenia podatkowego przedsiębiorcy wymaga, by uprzednie nakłady inwestycyjne, poniesione z zamiarem i w celu rozpoczęcia działalności gospodarczej były potraktowane jako działalność gospodarcza. Wobec powyższego z chwilą rozpoczęcia działalności gospodarczej - rozumianej także jako rozpoczęcie nakładów inwestycyjnych podmiot nabywa status podatnika podatku VAT.

W odniesieniu do trzeciego pytania Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w zaistniałym stanie faktycznym, po dokonaniu aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R) i wykazania prawidłowych danych (fatycznych dat), na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek złożenia deklaracji VAT-7 za miesiąc marzec 2010 r. i informacji podsumowującej za I kwartał 2010 r.

Do rozliczenia otrzymanej przez Wnioskodawcę faktury od kontrahenta niemieckiego zastosowanie mają przepisy art. 20 ust. 5, 6 i 7 ustawy o VAT. W wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z treścią art. 20 ust. 5 ww. ustawy t.j. 15-go dnia miesiąca po miesiącu, w którym dokonano dostawy towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 6-9. Z kolei art. 20 ust. 6 ustawy o VAT stanowi, że gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5 podatnik podatku od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. Wobec powyższego po dokonaniu aktualizacji do zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R) i wykazania prawidłowych danych (fatycznych dat), należałoby wykazać tę transakcje w deklaracji VAT-7 za marzec 2010 r. i złożyć informację podsumowującą za I kwartał 2010 r.

Regulacja art. 100 ust. 3 ustawy o VAT stanowi, iż informacje podsumowujące składa się za okresy miesięczne, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4, 6 i 7. Natomiast regulacja art. 100 ust. 4 wprowadza możliwość składania informacji kwartalnych, ale jedynie w ściśle określonych przypadkach, gdy dotyczą one:

1.

transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku od wartości dodanej, nie przekracza w danym kwartale i w żadnym z czterech poprzednich kwartałów kwoty 250.000 zł,

2.

transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 2, jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł,

3.

transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do przepisu art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy (...).

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne dokonujące wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Kwestia rejestracji podatników w zakresie podatku od towarów i usług uregulowana została w art. 96 ustawy o podatku od towarów i usług.

Mianowicie, zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne (art. 96 ust. 3 ustawy).

Zgodnie z art. 96 ust. 4 ustawy, naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" (...).

Wzór dokumentu VAT-R zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług oraz dokumentu VAT-5 potwierdzającego zarejestrowanie podmiotu jako podatnika VAT określone zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 5 kwietnia 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów związanych z rejestracją podatników w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 55, poz. 539 z późn. zm.).

Artykuł 96 ust. 5 ustawy stanowi, że jeżeli podmioty, o których mowa w ust. 3, rozpoczną dokonywanie sprzedaży opodatkowanej, utracą zwolnienie od podatku lub zrezygnują z tego zwolnienia, obowiązane są do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 1, a w przypadku podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT zwolnieni - do aktualizacji tego zgłoszenia, w terminach:

1.

przed dniem dokonania pierwszej sprzedaży towaru lub usługi, innych niż zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-13 oraz art. 82 ust. 3, w przypadku rozpoczęcia dokonywania tej sprzedaży;

2.

przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa;

3.

przed początkiem miesiąca, w którym podatnik rezygnuje ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 oraz w art. 113 ust. 1, w przypadku rezygnacji z tego zwolnienia;

4.

przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5, w przypadku rezygnacji ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 9.

Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Ponadto zgodnie z art. 97 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni, są obowiązani przed dniem dokonania pierwszej wewnątrzwspólnotowej dostawy lub pierwszego wewnątrzwspólnotowego nabycia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego w zgłoszeniu rejestracyjnym, o którym mowa w art. 96, o zamiarze rozpoczęcia wykonywania tych czynności.

Z opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca rozpoczynając działalność gospodarczą, dokonując rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług, w złożonym w dniu 17 marca 2010 r. zgłoszeniu VAT-R omyłkowo wpisał w części C1 w poz. nr 38 datę rozpoczęcia działalności gospodarczej t.j. 1 kwietnia 2010 r., zamiast daty 17 marca 2010 r. Składając zgłoszenie VAT-R, od początku działalności Wnioskodawca nie zamierzał korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Rozpoczynając działalność gospodarczą zamierzał od samego początku być podatnikiem VAT czynnym i dokonywać transakcji wewnątrzwspólnotowych.

W dniu 27 marca 2010 r. Wnioskodawca dokonał zakupu towarów handlowych z zamiarem ich wykorzystania w prowadzonej działalności gospodarczej od kontrahenta z Niemiec.

W opisanych okolicznościach Wnioskodawca ma prawo do dokonania korekty błędnego zapisu w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R, w pozycji dotyczącej daty rozpoczęcia działalności, poprzez aktualizację danych zawartych w zgłoszeniu rejestracyjnym.

Istotnym bowiem w przedmiotowej sprawie jest to, że zgłoszenie rejestracyjne zostało złożone naczelnikowi urzędu skarbowego przed wykonaniem pierwszej czynności określonej w art. 5 ustawy o podatku od towarów i usług.

Odnośnie kwestii uznania dokonanej transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru wskazać należy, iż zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl ust. 2 cyt. artykułu, czynności określone w ust. 1 podlegają opodatkowaniu niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych przepisami prawa.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ww. ustawy, przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.

W myśl ust. 2 cyt. artykułu, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że:

1.

nabywcą towarów jest:

a.

podatnik, o którym mowa w art. 15, lub podatnik podatku od wartości dodanej, a nabywane towary mają służyć działalności gospodarczej podatnika,

b.

osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w lit. a)

c.

z zastrzeżeniem art. 10;

* dokonujący dostawy towarów jest podatnikiem, o którym mowa w pkt 1 lit. a).

W art. 10 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawodawca określił, że wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9, nie występuje w przypadku, gdy dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 - jeżeli całkowita wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego kwoty 50.000 zł.

Na podstawie art. 20 ust. 5 ustawy, w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 6-9.

W przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury - ust. 6 cyt. artykułu.

W przypadku gdy kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 (art. 31a ust. 1 ustawy).

Artykuł 99 ust. 1 ustawy stanowi, że podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

W myśl art. 100 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów, o których mowa w art. 9 ust. 1 lub art. 11 ust. 1, od podatników podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.

Zgodnie z ust. 3 cyt. artykułu, informacje podsumowujące składa się za okresy miesięczne, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4, 6 i 7.

Natomiast ust. 4 pkt 2 tego artykułu stanowi, że informacje podsumowujące mogą być składane za okresy kwartalne w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji, o których mowa w ust. 1, w przypadku gdy dotyczą one transakcji, o których mowa w ust. 1 pkt 2, jeżeli całkowita wartość tych transakcji, bez podatku, nie przekracza w danym kwartale 50.000 zł.

Zatem po dokonaniu korekty zgłoszenia rejestracyjnego w części dotyczącej daty rezygnacji ze zwolnienia (daty rozpoczęcia działalności) Wnioskodawca, jako czynny podatnik VAT obowiązany będzie rozpoznać dokonaną transakcję zakupu towarów od kontrahenta z Niemiec - podatnika podatku od wartości dodanej, jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru.

Konsekwencją uznania opisanej transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów będzie obowiązek wykazania tej transakcji odpowiednio w deklaracji VAT-7 za miesiąc marzec 2010 r. oraz w informacji podsumowującej za I kwartał 2010 r.

Wskazać należy, iż niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie kwestii możliwości dokonania korekty zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R, uznania transakcji handlowej za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz obowiązku złożenia deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej, natomiast nie rozstrzyga poprawności uznania opisanej transakcji przez kontrahenta z Niemiec za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, gdyż zagadnienie to nie było przedmiotem zapytania, jak również w tej kwestii Wnioskodawca nie jest zainteresowanym w rozumieniu art. 14b Ordynacji podatkowej.

Końcowo informuje się, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. W związku z tym niniejszą interpretację wydano w oparciu o stan faktyczny przedstawiony we wniosku, a załączone do niego dokumenty nie były przedmiotem merytorycznej analizy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl