ITPP1/443-1351/12/DM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 1 lutego 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-1351/12/DM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2012 r. (data wpływu 5 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnych świadczeń na rzecz pracowników z tytułu organizacji imprez i spotkań integracyjnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 listopada 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie do opodatkowania nieodpłatnych świadczeń na rzecz pracowników z tytułu organizacji imprez i spotkań integracyjnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca z siedzibą w O jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, prowadzącym działalność, polegającą przede wszystkim na produkcji i sprzedaży opon samochodowych. Wnioskodawca posiada również oddział w W, poprzez który prowadzona jest głównie działalność handlowa. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje dla swoich pracowników imprezy i spotkania o charakterze integracyjnym. W szczególności Wnioskodawca organizuje następujące imprezy dla pracowników:

1.

impreza "Człowiek Roku",

2.

impreza półroczna,

3.

spotkania Regionalnych Sił Sprzedaży,

4.

wyjścia i wycieczki integracyjne,

5.

spotkania okolicznościowe.

Szczegółowy opis poszczególnych imprez dla pracowników.

Ad. 1) Impreza "Człowiek roku".

Impreza ta jest organizowana w O, gdzie znajduje się siedziba Wnioskodawcy oraz w W. Impreza ma na celu wyróżnienie "Człowieka roku" - pracownika, który osiągnął najlepsze wyniki zgodnie z kryteriami przyjętymi przez Wnioskodawcę w wewnętrznych regulacjach. W trakcie imprezy, w części informacyjno-szkoleniowej pracownikom zaprezentowane zostają wyniki osiągnięte przez Wnioskodawcę w ostatnim roku finansowym. Następnie odbywa się uroczysta gala, podczas której zostają ogłoszone wyniki plebiscytu "Człowiek roku". W trakcie imprezy serwowane są posiłki, napoje oraz może być zapewniona oprawa muzyczna. W przypadku organizacji imprezy "Człowiek roku" w O, Wnioskodawca nabywa poszczególne towary i usługi potrzebne w celu organizacji imprezy i organizuje ją na rzecz swych pracowników, w imprezie tej biorą udział wyłącznie pracownicy Wnioskodawcy. Natomiast w przypadku organizacji imprezy "Człowiek roku" w W, Wnioskodawca zleca jej organizację firmie zewnętrznej, od której otrzymuje jedną fakturę za wykonanie usługi kompleksowej.

Ad. 2) Impreza półroczna.

Podczas imprezy półrocznej, Wnioskodawca przekazuje pracownikom wyniki ostatniego półrocza, a jednocześnie kładzie szczególny nacisk na budowanie zespołu i integrację między pracownikami podczas imprezy. Na potrzeby organizacji imprezy Wnioskodawca nabywa różnego rodzaju towary i usługi (np. catering, wynajęcie sali konferencyjnej, koszty integracji).

Ad. 3) Spotkania Regionalnych Sił Sprzedaży.

Cykliczne spotkania Regionalnych Sił Sprzedaży to spotkania, podczas których odbywają się szkolenia oraz dyskusje na tematy branżowe, związane z działalnością Wnioskodawcy. W ramach tych spotkań uczestnicy otrzymują pełne wyżywienie w ciągu dnia, natomiast wieczorem przewidziana jest integracja (wspólna zabawa, wyjście do restauracji, itp.). W celu organizacji imprezy Wnioskodawca nabywa towary i usługi (w szczególności wynajem sal konferencyjnych, catering, itp.).

Ad 4) Wyjścia i wycieczki integracyjne.

Wnioskodawca organizuje dla swych pracowników wyjścia i wycieczki integracyjne (np. na kręgle), mające na celu umocnienie więzi w zespole oraz motywowanie uczestniczących w nich pracowników do większego zaangażowania i bardziej efektywnego wykonywania obowiązków. W celu organizacji wyjść i wycieczek integracyjnych Wnioskodawca nabywa różne towary i usługi (np. usługi transportowe, wynajęcie lokalu, itp.).

Ad. 5) Spotkania okolicznościowe.

Wnioskodawca organizuje również spotkania okolicznościowe dla pracowników np. z okazji Wigilii lubi "tłustego czwartku", podczas których serwowany jest poczęstunek (w formie gotowych produktów żywnościowych np. pączków lub cateringu). Wnioskodawca nabywa wcześniej towary i usługi (w szczególności produkty żywnościowe i napoje bądź usługi cateringowe) w celu organizacji spotkania okolicznościowego. Podczas spotkań pracownicy mają okazję zintegrować się między sobą i umocnić relacje. Tego typu spotkania pracowników wszystkich szczebli umacniają motywację w zespole przyczyniają się do bardziej efektywnej pracy, a w konsekwencji do lepszych wyników Wnioskodawcy, pozwalają również na kultywowanie w miejscu pracy tradycji i zwyczajów przyjętych w społeczeństwie, co nadaje pozytywny wizerunek pracodawcy wśród pracowników.

Wszystkie powyższe imprezy mają na celu integrację pracowników, umocnienie ich więzi z Wnioskodawcą budowanie zespołu i wzrost motywacji wśród pracowników Wnioskodawcy, co ma się przełożyć na uzyskiwanie coraz lepszych wyników w głównym obszarze działalności Wnioskodawcy.

Zgodnie z nowoczesnym podejściem do zarządzania efektywnością pracowników, pracownik musi być świadomy, że od jego działania uzależnione są relacje międzystanowiskowe, międzywydziałowe i międzydziałowe, że to on ma wpływ na poprawę organizacji swojego stanowiska pracy, wydajności efektywności pracy.

Pracodawca powinien dołożyć wszelkich starań by pracownicy poczuli, że są ważną częścią firmy. W tym celu Wnioskodawca m.in. organizuje opisane powyżej imprezy i spotkania integracyjne. Taka metoda zwiększenia wydajności pracy jest z sukcesem wdrażana w wielu firmach na świecie. Spotkania integracyjne z reguły zwiększają zaangażowanie załogi do poszukiwania nowych rozwiązań i polepszają komunikację w firmie, co przekłada się na usprawnienie procesu decyzyjnego. Organizacja powyższych imprez motywuje również poszczególnych pracowników do stawiania sobie coraz wyższych celów indywidualnych (np. impreza "Człowiek roku"). Wszystkie te działania prowadzą do polepszenia wyników osiąganych przez Wnioskodawcę. Ponadto większość imprez ma na celu również przekazanie pracownikom informacji o dotychczasowych wynikach oraz prezentowanie strategii bieżącej i przyszłej działalności.

W związku z powyższym organizacja przedmiotowych imprez jest pośrednio związana z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Wnioskodawcę (z działalnością opodatkowaną). Jednocześnie żadna powyższych czynności nie ma na celu zaspokojenia osobistych potrzeb pracowników. Wnioskodawca zamierza organizować analogiczne imprezy w przyszłości.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy Spółka ma prawo do odliczenia kwoty VAT wykazanej na fakturach z tytułu nabyć towarów i usług w celu organizacji opisanych w stanie faktycznym imprez i spotkań integracyjnych oraz kwoty VAT wykazanej na fakturze za zakup kompleksowej usługi organizacji imprezy integracyjnej.

2.

Czy czynności wykonywane przez Wnioskodawcę na rzecz pracowników z tytułu organizacji imprez i spotkań integracyjnych opisanych powyżej podlegają opodatkowaniu jako nieodpłatne przekazanie/zużycie towarów należących do przedsiębiorstwa lub nieodpłatne świadczenie usług opodatkowane na gruncie ustawy o VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Ad. 1. Kwoty podatku wykazane na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług wykorzystywanych przez Wnioskodawcę do organizacji imprez i spotkań integracyjnych (opisanych powyżej), a także kwota podatku wykazana na fakturze z tytułu kompleksowej usługi organizacji imprezy (w przypadku imprezy "Człowiek roku" w W), podlegają odliczeniu (za wyjątkiem hoteli i gastronomii, jeśli takie by występowały).

Ad. 2. Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę w związku z organizacją imprez i spotkań integracyjnych dla pracowników nie podlegają opodatkowaniu jako nieodpłatne przekazanie/zużycie towarów bądź nieodpłatne świadczenie usług, które są opodatkowane na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

W uzasadnieniu stanowiska na pytanie 1, Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniami nie mającymi zastosowania w przedmiotowym stanie faktycznym.

Na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W art. 88 ustawy, ustawodawca wprowadził ograniczenia prawa podatnika do odliczenia podatku. Przepis ten określa listę wyłączeń pozbawiających podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony. Zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się m.in. do nabywanych przez podatnika usług noclegowych i gastronomicznych, z wyjątkiem nabycia gotowych posiłków przeznaczonych dla pasażerów przez podatników świadczących usługi przewozu osób.

Podsumowując powyższe w oceni Wnioskodawcy, podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim nabyte towary i usługi służą jego czynnościom opodatkowanym i nie są związane z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu lub zwolnioną. Poza tym odliczeniu podlegają zakupy, co do których nie mają zastosowania wyłączenia, o których mowa w art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług.

Niewątpliwie, dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego niezbędne jest zaistnienie związku pomiędzy dokonywanymi zakupami towarów i usług, a prowadzoną działalnością opodatkowaną. Jednakże związek dokonywanych zakupów z działalnością podatnika może mieć charakter pośredni lub bezpośredni.

Bezpośredni związek dokonywanych zakupów z działalnością podatnika występuje np. gdy nabywane towary służą dalszej odsprzedaży - towary handlowe lub też nabywane towary i usługi są niezbędne do wytworzenia towarów lub usług będących przedmiotem dostawy; ich zakup zatem jest bezpośrednio związany z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.

Natomiast związek pośredni nabywanych towarów i usług z działalnością podatnika występuje w sytuacji, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa; mając pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym osiąganymi przez podatnika obrotami. Aby jednak możliwe było wskazanie, iż określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością przedsiębiorstwa, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług a powstaniem obrotu.

Reasumując, o pośrednim związku dokonanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu przez podatnika lecz poprzez wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, przyczynia się do generowania przez przedsiębiorstwo obrotów.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że organizowane przez Wnioskodawcę imprezy i spotkania integracyjne mają pośredni związek z działalnością opodatkowaną Wnioskodawcy. Wszystkie przedstawione w opisie stanu faktycznego imprezy/spotkania mają na celu integrację pracowników, umocnienie ich więzi z Wnioskodawcą, budowanie zespołu i wzrost motywacji wśród pracowników Wnioskodawcy. Pracownicy poprzez uczestnictwo w powyższych wydarzeniach identyfikują się z Wnioskodawcą, jego osiągnięciami oraz planują dalszy rozwój swojej kariery zawodowej w firmie, a także rozpoznają Wnioskodawcę jako solidnego pracodawcę dbającego o załogę. Nie ulega wątpliwości, że taki odbiór Wnioskodawcy przez pracowników przekłada się na ich zaangażowanie oraz efektywność pracy, co z kolei znajduje odzwierciedlenie w wynikach osiąganych w głównym obszarze działalności Wnioskodawcy. Ponadto większość część imprez ma na celu również przekazanie pracownikom informacji o wynikach Wnioskodawcy oraz prezentowanie bieżącej i przyszłej strategii działalności Wnioskodawcy.

Z tych też względów, zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach z tytułu nabycia towarów i usług w związku z organizacją przedstawionych w opisie stanu faktycznego imprez i spotkań integracyjnych, o ile nabywane towary i usługi nie są objęte ograniczeniem wynikającym z art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług obejmującym np. usługi hotelowe i gastronomiczne).

Wnioskodawca zauważył, że analogiczne stanowisko zostało wyrażone w interpretacjach indywidualnych wydanych przez Ministra Finansów w analogicznych stanach faktycznych m.in. z dnia 21 marca 2012 r. znak IPPP2/443-47/12-2/AO, z dnia 20 marca 2012 r. znak IPPP3/443-1569/11-5/JF, z dnia 26 września 2011 r. znak ILPP2/443-992/11-4/TW, z dnia 9 września 2011 r. znak ILPP1/443-844/11-5/MS, z dnia 3 sierpnia 2011 r. znak ILPP1/443-729/11-2/BD.

Ponadto Wnioskodawca podniósł, że zgodnie z art. 88 ustawy m.in. nie podlega odliczeniu podatek naliczony z tytułu zakupu usług gastronomicznych lub noclegowych. W tym miejscu Wnioskodawca podkreślił, że w pojęciu usług gastronomicznych, zgodnie z PKWiU (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) nie mieści się pojęcie usług cateringowych - z punktu widzenia PKWiU są to pojęcia odrębne. W dziale 56 ww. klasyfikacji mieszczą się "usługi związane z żywnością", w tym pod symbolem PKWiU 56.10 "usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych" oraz pod symbolem PKWiU 56.29 "pozostałe usługi gastronomiczne". Natomiast usługi cateringowe zostały sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 56.21 "usługi przygotowywania i dostarczania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering)".

Z powyższego wynika, iż usługi cateringowe są usługami odrębnymi w stosunku do gastronomicznych, co wynika wprost z cyt. Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Zatem wyłączenie prawa do odliczenia podatku naliczonego odnosi się do usług gastronomicznych innych niż catering. Tym samym z uwagi na odmienny charakter tych usług należy uznać, że ograniczenie przedstawione w art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług nie ma zastosowania do nabycia usług cateringowych. Takie stanowisko zostało potwierdzone w m.in. interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia 18 czerwca 2012 r. znak IPPP3/443-456/12-2/RD oraz z dnia 24 lutego 2012 r. znak IPPP2/443-1331/11-2/AO.

W uzasadnieniu stanowiska do pytania 2 Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Natomiast zgodnie z art. 7 ust. 2 Ustawy o VAT. przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy o VAT, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

* przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

* wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Powyższe przepisy oznaczają, że opodatkowaniu podlega każde nieodpłatne przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa, bądź ich zużycie na cele osobiste pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi VAT przysługiwało, w całości lub w części, prawo do odliczenia. Wobec tego, zdaniem Wnioskodawcy, zużycie towarów na cele pracownicze związane z działalnością gospodarczą podatnika nie podlega opodatkowaniu.

Wnioskodawca wskazał, że z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że podczas przedmiotowych imprez dochodzi do zużycia towarów Wnioskodawcy (przede wszystkim produktów żywnościowych i napojów) na rzecz pracowników. Ze względu na swe cele (umacnianie więzi pracowników z pracodawcą informowanie pracowników o wynikach i strategii Wnioskodawcy, zwiększanie motywacji w zespole), przedmiotowe imprezy mają związek z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością opodatkowaną. Podczas tych imprez nie dochodzi do nieodpłatnego przekazania, ale do zużycia towarów należących do przedsiębiorstwa (następuje konsumpcja produktów żywnościowych).

Zatem jeśli towary są zużywane na rzecz pracowników na cele służbowe, związane z ich pracą oraz w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością (co ma miejsce w analizowanym stanie faktycznym) i podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia przy zakupie tych towarów, to nie powstaje obowiązek podatkowy na gruncie VAT. Wnioskodawca zauważa, że analogiczne stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Ministra Finansów z dnia 18 czerwca 2012 r. znak IPPP3/443-456/12-2/RD oraz w interpretacji z dnia 10 listopada 2011 r. znak IPTPP3/443-80/11-4/IB. Nie dochodzi bowiem do zużycia na cele osobiste, o których mowa w art. 7 ust. 2 ustawy o VAT.

Jednocześnie Wnioskodawca zauważył, że przez odpłatne świadczenie usług, w myśl art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, należy również rozumieć:

* użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;

* nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Z powyższego wynika, w ocenie Wnioskodawcy, że opodatkowaniem objęte jest nieodpłatne świadczenie usług, jednakże tylko wtedy, gdy brak jest związku świadczenia z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnika. Za świadczenia niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej. A contrario, nieodpłatne użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa i nieodpłatne świadczenie usług wykazujące związek z działalnością gospodarczą podatnika nie podlega opodatkowaniu.

Wnioskodawca zauważył, że z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca organizuje imprezy i spotkania firmowe dla pracowników. Celem spotkań jest m.in. zapoznanie z osiągniętymi dotychczas rezultatami, obecną sytuacją firmy oraz z planami na przyszły rok oraz udział w poczęstunku i zabawach integracyjnych, a także kultywowanie tradycji społecznych i firmowych (np. odpowiednio spotkanie Wigilijne, impreza "Człowiek roku"). Celem spotkań jest również nawiązanie i podtrzymanie dobrych kontaktów z pracownikami, zwiększenie ich motywacji, a w konsekwencji zwiększenie wydajności pracy co pozwoli Wnioskodawcy osiągnąć lepsze wyniki.

Przedstawione okoliczności, zdaniem Wnioskodawcy, wskazują, że zorganizowane spotkania odbywają się w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawcy i nie służą celom osobistym pracowników, w związku z czym nie mogą być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Nawet jeśli pracownicy odnoszą korzyść, np. z powodu otrzymania poczęstunku podczas spotkania integracyjnego, to przysporzenie tej korzyści nie jest głównym celem organizacji spotkania integracyjnego, ale ma charakter poboczny. Imprezy i spotkania integracyjne są związane z działalnością opodatkowaną Wnioskodawcy, w konsekwencji w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania ww. przepis, a świadczenia dla pracowników z tytułu organizacji opisanych wyżej imprez nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy, opisanych wydatków ponoszonych przez Wnioskodawcę, nie należy traktować jako nieodpłatne świadczenie usług, o których mowa w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy. W konsekwencji, organizacja imprez i spotkań przedstawionych w opisie stanu faktycznego nie podlega opodatkowaniu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług. Ponadto na potwierdzenie przyjętego stanowiska, Wnioskodawca powołał interpretacje indywidualne m.in. z dnia 15 maja 2012 r. znak IPTPP1/443-184/12-3/MS, z dnia 21 marca 2012 r. znak IPPP2/443-47/12-2/AO, z dnia 3 listopada 2011 r. znak ILPP2/443-1166/11-2/SJ.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia, a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl