ITPB3/4510-308/16/MJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 lipca 2016 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPB3/4510-308/16/MJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2016 r. (data wpływu 20 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka wykonany "Kompleksowy projekt strategii i designu nowej Marki soków" może zaliczyć do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji jako nabyte autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, czy też zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania przychodów jako inny niż bezpośredni koszt uzyskania przychodu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka wykonany "Kompleksowy projekt strategii i designu nowej Marki soków" może zaliczyć do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji jako nabyte autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, czy też zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania przychodów jako inny niż bezpośredni koszt uzyskania przychodu.

W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka w ramach działalności gospodarczej jest producentem m.in. soków owocowych. Na mocy umowy, Spółka zleciła Wykonawcy wykonanie w zamian za wynagrodzenie Kompleksowego Projektu strategii i designu nowej Marki produktów (soków) Spółki (dalej: Projekt) w celu oznaczenia i odróżnienia produktów Spółki od innych produktów konkurencyjnych. Wykonanie Projektu obejmuje następujące elementy:

* opracowanie 5 koncepcji kreatywnych Marki,

* określenie głównego przekazu marketingowego Marki,

* przedstawienie propozycji nazw Marki, w ilości nie mniejszej niż 5,

* weryfikacja prawna propozycji nazw Marki w kontekście zastrzeżonych znaków towarowych oraz ich zdolności rejestrowej,

* projekty koncepcyjne opakowań soków bag-in-box w ilości nie mniejszej niż 5

* przygotowanie materiałów do badań testowych z potencjalnymi konsumentami (wizualizacje lub makiety, opisy słowne),

* projekty koncepcyjne opakowań musu, batonu i tacki z jabłkami

* opracowanie koncepcji rozwiązania POS do sklepów sieciowych (wizualizacja),

* hot-testy - badanie z potencjalnymi klientami (2 grupy fokusowe z konsumentami bag-in-box).

* opracowanie wstępnej koncepcji własnych opakowań - kierunkowe propozycje,

* przygotowanie materiałów na badanie z konsumentami (wizualizacje lub makiety),

* dopracowanie lub modyfikacja wybranych projektów opakowań na podstawie informacji zwrotnych od konsumentów,

* opracowanie rekomendacji w zakresie nazwy marki i koncepcji graficznej opakowań

* przygotowanie krótkiej - nie dłuższej niż 10 slajdów - prezentacji wspierającej wprowadzenie Marki do sklepów sieciowych,

* przygotowanie makiet kartonów do prezentacji dla sprzedawców,

* przygotowanie tekstów marketingowych,

* przygotowanie plików produkcyjnych,

* nadzór produkcyjny,

* opracowanie księgi znaku,

* projekt wizytówek, papieru firmowego i szablonu PowerPoint.

Spółka dokona we własnym imieniu zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP znaku towarowego jednej, wybranej przez Spółkę, stworzonej przez Wykonawcę na podstawie umowy Marki jako "Znaku Towarowego". Spółka zobowiązała się do pokrycia wszelkich kosztów i opłat z tytułu rejestracji Znaku Towarowego. Z tytułu wykonania Projektu strategii i designu nowej marki (w tym samej Marki) Spółka zapłaci Wykonawcy określone wynagrodzenie.

W ramach wynagrodzenia określonego w umowie, Wykonawca przeniesie na Spółkę autorskie prawa majątkowe do:

* koncepcyjnego projektu grafiki opakowań - Znaku Towarowego: prezentacji sprzedażowej pokazującej projekty koncepcyjne grafiki opakowań i sposób ekspozycji w sklepach, stworzonych przez Wykonawcę, na wszystkich polach eksploatacji, w szczególności wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.).

Nabyty Projekt będzie wykorzystywany na potrzeby prowadzonej działalności dłużej niż rok.

W związku z powyższym opisem sformułowano następujące pytanie.

Czy Spółka wykonany "Kompleksowy projekt strategii i designu nowej Marki soków" może zaliczyć do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji jako nabyte autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, czy też zaliczyć do podatkowych kosztów uzyskania przychodów jako inny niż bezpośredni koszt uzyskania przychodu?

Wnioskodawca przedstawił następujące stanowisko:

Zdaniem Spółki w wyniku wytworzenia przez Wykonawcę Projektu i przekazania przez niego za wynagrodzeniem praw autorskich do Projektu, dojdzie do nabycia przez Spółkę autorskich praw majątkowych wykorzystywanych w prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej. Spełniona zostanie więc przesłanka wynikająca z treści art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych pozwalająca zaliczyć wartość nabytego Projektu do wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl