ITPB2/415-506/14/TJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 sierpnia 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPB2/415-506/14/TJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2014 r. (data wpływu 14 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu uzyskanego ze sprzedaży nieruchomości.

We wniosku tym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce i nie prowadzi działalności gospodarczej. Wnioskodawca planuje nabyć udział w gruncie rolnym zabudowanym o powierzchni ok. 166 ha, wchodzący w skład gospodarstwa rolnego. Przedmiotowy grunt nie stanowił, nie stanowi i nie będzie stanowić przedmiotu działalności gospodarczej.

Planowane jest, że grunt jaki nabędzie Wnioskodawca zostanie przeznaczony pod gospodarstwo rolne. W dniu dokonania nabycia nieruchomości będzie miała ona charakter rolny, co zostanie potwierdzone w akcie notarialnym dokumentującym kupno, a więc w wyniku realizacji transakcji kupna gruntu rolnego przez Wnioskodawcę nie utraci on charakteru rolnego.

Jednocześnie Wnioskodawca nie wyklucza, że w przyszłości zakupiony przez niego grunt rolny (o którym mowa powyżej) może następnie sprzedać nawet w okresie krótszym niż 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tego gruntu. Wnioskodawca zakłada przy tym (ze względu na przeznaczenie gruntu pod gospodarstwo rolne), że po nabyciu przez osobę trzecią przedmiotowego gruntu wchodzącego w skład gospodarstwa rolnego nie utraci on charakteru rolnego, co zostanie potwierdzone w akcie notarialnym dokumentującym sprzedaż. Wnioskodawca wskazuje również, że planowana sprzedaż dotyczyć będzie gruntu rolnego, przedmiotowy grunt będzie stanowił gospodarstwo rolne w rozumieniu odpowiednich przepisów, charakter nieruchomości będzie niewątpliwie rolny, grunt nie będzie zajęty na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, a w związku z planowaną sprzedażą grunt nie utraci charakteru rolnego, co zostanie potwierdzone w akcie notarialnym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy przychód uzyskany z planowanej sprzedaży gruntu rolnego będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy w przypadku, gdy planowana sprzedaż gruntu rolnego nastąpi po upływie pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tego gruntu, brak będzie jakiegokolwiek opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych po Jego stronie. Natomiast w sytuacji, gdy przedmiotowa nieruchomość zostanie sprzedana przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tego gruntu, przychód uzyskany w wyniku przeprowadzenia transakcji sprzedaży tego gruntu, w opinii Wnioskodawcy, będzie podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wnioskodawca wskazuje, że w oparciu o art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, brak jest jakichkolwiek wątpliwości, że w sytuacji, gdy odpłatne zbycie gruntu rolnego nie nastąpi w wykonaniu działalności gospodarczej i nie zostanie dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło jego nabycie, przychód uzyskany ze sprzedaży takiego gruntu nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W przypadku zaś, gdyby transakcja sprzedaży doszła do skutku przed upływem wspomnianego powyżej okresu, w opinii Wnioskodawcy, zastosowanie znajdzie art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W myśl tego przepisu wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

Jednocześnie, w myśl art. 2 ust. 4 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. Z kolei, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, tj. grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Ponadto, w oparciu o § 68 ust. 1 rozporządzenia oraz załącznik Nr 6 do tego rozporządzenia, do użytków rolnych zalicza się: grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, grunty pod stawami i rowy.

Mając na uwadze powyższe Wnioskodawca zaznacza, że aby przedmiotowe zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych miało zastosowanie w omawianej kwestii istotne jest spełnienie następujących przesłanek:

a.

musi zostać zrealizowana transakcja zbycia całości lub części przedmiotowej nieruchomości;

b.

nieruchomość musi stanowić grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, co oznacza, że nieruchomość musi stanowić grunty orne, sady, łąki trwałe, pastwiska trwałe, grunty rolne zabudowane, grunty pod stawami i rowy;

c.

nieruchomość musi wchodzić w skład gospodarstwa rolnego;

d.

nieruchomość nie może być wykorzystywana w ramach prowadzonej działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza,

e.

w wyniku realizacji transakcji sprzedaży nieruchomości nie utraci ona charakteru rolnego.

Uwzględniając powyższe, Wnioskodawca wskazuje, że w odniesieniu do przedmiotu planowanej transakcji sprzedaży, spełnione są wszystkie ww. przesłanki, tj. zarówno przesłanki pozytywne (nastąpi transakcja sprzedaży gruntu rolnego, przedmiotowy grunt będzie stanowił gospodarstwo rolne w rozumieniu odpowiednich przepisów, charakter nieruchomości będzie niewątpliwie rolny) jak i przesłanki negatywne (grunt nie będzie zajęty na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, a w związku z planowaną sprzedażą grunt nie utraci charakteru rolnego, co zostanie potwierdzone w akcie notarialnym).

Wnioskodawca podkreśla również, że nabywana nieruchomość będzie wchodziła w skład gospodarstwa rolnego. Z definicji zawartej w ustawie o podatku rolnym cytowanej powyżej wynika, że gospodarstwo rolne to obszar gruntów, tj. gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej. Tym samym, zdaniem Wnioskodawca, brak jest jakichkolwiek okoliczności/czynników/przeciwwskazań uniemożliwiających zastosowanie przedmiotowego zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.

Podsumowując, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że planowana sprzedaż gruntu nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w przypadku, gdy planowana transakcji zbycia zostanie zrealizowana po upływie pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie tego gruntu. Jednocześnie, gdy przedmiotowa nieruchomość zostanie sprzedana przed upływem wspomnianego okresu, przychód uzyskany w wyniku przeprowadzenia transakcji sprzedaży tego gruntu będzie podlegać zwolnieniu z podatku w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako że zostaną spełnione wszystkie przesłanki uprawniające do skorzystania z przedmiotowego zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów,

d.

innych rzeczy,

* jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.

W świetle powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub ww. praw majątkowych następuje przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie i nie zostaje dokonane w wykonywaniu działalności gospodarczej stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca planuje nabyć udział w gruncie rolnym zabudowanym o powierzchni 166 ha, wchodzący w skład gospodarstwa rolnego. Grunt ten nie stanowił i nie będzie stanowić przedmiotu działalności gospodarczej. Przeznaczony zostanie pod gospodarstwo rolne, co będzie potwierdzone w akcie notarialnym, w związku z czym grunt ten nie utraci charakteru rolnego. Wnioskodawca nie wyklucza, że nabyty przez Niego grunt zostanie w przyszłości sprzedany - albo po upływie 5 lat, licząc od końca roku, w którym nastąpi nabycie, albo przed upływem tego okresu, gdy ze względu na przeznaczenie gruntu pod gospodarstwo rolne, grunty nie utracą charakteru rolnego. W treści wniosku Wnioskodawca wskazuje również, że sprzedane grunty stanowią gospodarstwo rolne w rozumieniu stosownych przepisów - art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym, a grunt te nie będzie zajęty na prowadzenie działalności innej niż rolnicza.

W związku z przedstawionym opisem zdarzenia przyszłego wyjaśnić należy, że zgodnie z art. 30e ust. 1 i 5 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c), podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł.

Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw (art. 30e ust. 2 ustawy).

Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, co wynika z treści art. 19 ust. 1 ustawy, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Natomiast w myśl art. 22 ust. 6c ww. ustawy, koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Nadto, stosownie do art. 22 ust. 6e ww. ustawy wysokość nakładów, o których mowa powyżej, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.

Jednakże na mocy art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

Ustawa o podatku dochodowym nie zawiera definicji pojęcia "gospodarstwo rolne". W celu wyjaśnienia tej kwestii odsyła zgodnie z dyspozycją art. 2 ust. 4 ww. ustawy do przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1381 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ww. ustawy za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Szczegółowe określenie, jakie rodzaje gruntów wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, co decyduje o zakresie zwolnienia od podatku dochodowego przychodu ze sprzedaży takich gruntów wymaga odniesienia się do klasyfikacji zawartej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454 z późn. zm.) oraz załącznika Nr 6 do tego rozporządzenia.

Stosownie do § 67 użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

1.

grunty rolne,

2.

grunty leśne,

3.

grunty zabudowane i zurbanizowane,

4.

użytki ekologiczne, oznaczone symbolem złożonym z litery "E" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego określającego sposób zagospodarowania lub użytkowania terenu, np. E-Ws, E-Wp, E-Ls, E-Lz, E-N, E-Ps, E-R,

5.

(uchylony),

6.

grunty pod wodami,

7.

tereny różne oznaczone symbolem -Tr.

Jak z kolei stanowi § 68 ust. 1 grunty rolne dzielą się na:

1.

użytki rolne, do których zalicza się:

a.

grunty orne, oznaczone symbolem - R,

b.

sady, oznaczone symbolem - S,

c.

łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,

d.

pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,

e.

grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem - Br,

f.

grunty pod stawami, oznaczone sy

g.

grunty orne, oznaczone symbolem - R,

h.

sady, oznaczone symbolem - S,

i.

łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,

j.

pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,

k.

grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem - Br,

I.

grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,

m.

grunty pod rowami, oznaczone symbolem - W,

n.

grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem - Lzr,

2.

nieużytki, oznaczone symbolem - N.

Z zacytowanych przepisów wynika, że zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzależnione zostało od wystąpienia następujących przesłanek:

* sprzedane grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych,

* muszą stanowić gospodarstwo rolne (tekst jedn.: będący własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha) lub jego część składową,

* grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru.

Ponieważ dla skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy, koniecznym jest, aby zbywane grunty zachowały charakter rolny, to oceniając spełnienie tej przesłanki należy zwrócić uwagę przede wszystkim na faktyczny zamiar nabywcy co do dalszego przeznaczenia nieruchomości. Cel nabycia gruntów może wynikać bezpośrednio z aktu notarialnego, z charakteru nabywcy, jak również z innych okoliczności związanych z daną transakcją. Należy ponadto wskazać, że utrata charakteru rolnego w związku ze sprzedażą może wystąpić bezpośrednio po sprzedaży, ale może nastąpić dopiero w przyszłości, jednakże w momencie sprzedaży strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

O utracie charakteru rolnego gruntów świadczy wyłączenie tych gruntów z produkcji rolnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu ich użytkowania, niezależnie od statusu prawnego tych gruntów i zmian w stosownych ewidencjach i dokumentach. Przy ocenie utraty charakteru rolnego nie jest zatem podważany czy kwestionowany status prawny gruntów, lecz ocenie podlega całokształt okoliczności faktycznych, które mogą świadczyć o utracie ich rolnego sposobu użytkowania. Jednocześnie utraty charakteru rolnego, do której w swej dyspozycji odwołuje się art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie należy utożsamiać bezpośrednio oraz wyłącznie z utratą tego charakteru w sensie prawnym, ale jak wykazano powyżej - przede wszystkim w sensie faktycznym.

W rezultacie, wobec treści wniosku, stwierdzić należy, że w sytuacji sprzedaży przez Wnioskodawcę gruntu po upływie 5 lat, licząc od końca roku, w którym nastąpiło nabycie, nie będzie ona stanowiła źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu.

W przypadku natomiast, gdy do sprzedaży takiej dojdzie przed upływem okresu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, oraz spełnione zostaną wszystkie przedstawione wyżej warunki uprawniające do skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, tj. tak jak oświadcza Wnioskodawca sprzedane grunty:

* będą stanowiły gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o podatku rolnym,

* nie utracą wskutek sprzedaży rolnego charakteru

przychód uzyskany przez Wnioskodawcę z jego sprzedaży korzystał będzie ze zwolnienia, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie.

Końcowo zaznaczyć należy, że zastosowanie zwolnienia z opodatkowania leży w interesie podatnika, więc to po jego stronie spoczywa obowiązek wykazania, że spełnia przesłanki do zwolnienia.

Ponadto, okoliczność, czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży utraciła charakter rolny może podlegać szczegółowej weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zatem obowiązek udowodnienia ich zaistnienia ciąży na podatniku, tj. osobie, która zamierza skorzystać ze zwolnienia. Zaś indywidualna interpretacja przepisów prawa jest jedynie przedstawieniem poglądu organu dotyczącego rozumienia treści przepisów prawa podatkowego i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do określonej sprawy indywidualnej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku i stanu prawnego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl