IPTPP4/443-909/13-4/OS - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania na cele osobiste części budynku biurowego oraz hali.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 21 marca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP4/443-909/13-4/OS Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania na cele osobiste części budynku biurowego oraz hali.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2013 r. (data wpływu 18 grudnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 marca 2014 r. (data wpływu 11 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania nieodpłatnego przekazania części budynku biurowego oraz dużej hali na cele osobiste - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* zwolnienia z opodatkowania nieodpłatnego przekazania części budynku biurowego oraz dużej hali na cele osobiste;

* momentu powstania obowiązku podatkowego;

* obowiązku dokonania korekty podatku VAT od poniesionych nakładów inwestycyjnych.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10 marca 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego oraz opłatę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe. (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

W 2008 r. została zakupiona przez Wnioskodawcę nieruchomość, w skład której wchodzą grunty oraz trzy budynki: duża hala, mała hala i budynek biurowy. Dostawa powyższej nieruchomości korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług. Nieruchomość została zakupiona za kwotę 460 tys. zł. W dokumentach zakupu nie uwzględniono wartości poszczególnych elementów nieruchomości. W związku z tym, ustalono szacunkową wartość każdego z budynków oraz gruntów. Dla celów wyceny uwzględniono stan faktyczny poszczególnych składowych oraz ich wartość rynkową w dniu zakupu nie uwzględniono wartości poszczególnych elementów nieruchomości. W związku z tym, ustalono szacunkową wartość każdego z budynków oraz gruntów.

Dla celów wyceny uwzględniono stan faktyczny poszczególnych składowych oraz ich wartość rynkową w dniu zakupu. I tak:

1. Budynek biurowy - 100 tys. - stan techniczny zakupionego budynku był krytyczny i nie pozwalał na jego użytkowanie. Wymagał znacznych nakładów finansowych, które wyniosły 90% wartości początkowej budynku. Inwestycja polegała na wymianie pokrycia dachowego, instalacji elektrycznej, grzewczej i wody oraz na modernizacji i remoncie pomieszczeń.

2. Mała hala - 90 tys. - budynek prostej konstrukcji, wymagał kapitalnego remontu. Wymieniono pokrycie dachowe, odnowiono podłoże betonowe, wymieniono instalacje elektryczną i grzewczą, ocieplono budynek. Nakłady inwestycyjne przekroczyły 100%.

3. Duża hala - 210 tys. - budynek ten stanowi 65% powierzchni wszystkich budynków. Ponadto, wymagał jedynie drobnych prac remontowych. Przeprowadzono drobną renowację dachu, założono instalację grzewczą i pneumatyczną. Nakłady inwestycyjne stanowiły 23% wartości początkowej.

4. Grunty 17 800 m2 - 60 tys. - dla celów działalności gospodarczej wykorzystuje się jedynie 1000 m2 znajdujących się przy budynku. Przystosowanie tego kawałka wymagało wycinki drzew i krzewów oraz utwardzenia powierzchni. W wyniku inwestycji powstał plac.

Inwestycja, o której mowa wyżej, przeprowadzona została w latach 2008-2011. Od poniesionych nakładów inwestycyjnych odliczano podatek VAT. Nakłady inwestycyjne stanowiły w budynkach kolejno: 90%, 102% i 23% ich wartości początkowej. Budynki i plac zostały przyjęte do użytkowania i wprowadzone do ewidencji środków trwałych w grudniu 2011 r. W tym samym miesiącu nieruchomość została oddana w wynajem na okres zimowy. Zdarzenie to dokumentują umowa najmu i faktura VAT. Z powodu trudnej sytuacji na rynku i braku zleceń umożliwiających pełne wykorzystanie nieruchomości w 2012 r. podjęto decyzję o zmianie sposobu użytkowania niektórych pomieszczeń. Podjęto kroki w celu ich formalnego przekształcenia. W czerwcu 2013 r. otrzymano decyzję Wójta o warunkach zabudowy zmieniającą część budynku biurowego na cele mieszkaniowe oraz budynek usługowy (duża hala) na magazyn zbożowy. W połowie 2014 r. Wnioskodawca planuje zamieszkać w części przeznaczonej na cele mieszkaniowe. Jeśli nie poprawi się sytuacja w firmie istnieje też możliwość, że w kolejnych latach Wnioskodawca przekaże również dużą halę na cele prywatne. Moment przekazania każdego z pomieszczeń będzie udokumentowany fakturą wewnętrzną.

W piśmie z dnia 10 marca 2014 r. Wnioskodawca wskazał, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca oddał w najem budynek biurowy oraz dużą halę.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy nieodpłatne przekazanie części budynku biurowego na cele mieszkaniowe oraz dużej hali na potrzeby własne rodzi obowiązek opodatkowania transakcji podatkiem od towarów i usług... (oznaczone we wniosku jako pytanie nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia oraz gdy pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres krótszy niż dwa lata. Zgodnie z art. 2 pkt 14 przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania w wykonaniu czynności opodatkowanych pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części po ich wykonaniu lub ulepszeniu, jeżeli wydatki na ulepszenie wyniosły więcej niż 30% wartości początkowej.

Nieruchomość po zakupie została zmodernizowana. Nakłady inwestycyjne na budynek biurowy wyniosły 90% wartości początkowej budynku. Nieruchomość po modernizacji została przyjęta do użytkowania w grudniu 2011 r. i w tym samym miesiącu została oddana w wynajem. Doszło więc do pierwszego zasiedlenia po ulepszeniu o którym mowa w art. 2 pkt 10 ustawy o VAT. Nieodpłatne przekazanie części budynku biurowego na potrzeby własne będzie dokonane w połowie 2014 r. Zatem od momentu pierwszego zasiedlenia do dostawy budynku upłynie okres dłuższy niż dwa lata. Dostawa taka, korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10a zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części w stosunku do których dokonującemu ich dostawy nie przysługiwało przy ich zakupie prawo do obniżania kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz jeżeli wydatki na ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia podatku, nie były wyższe niż 30%. Na tej podstawie Wnioskodawca uważa, że przekazanie dużej hali na potrzeby własne podlega zwolnieniu z VAT. Przy zakupie nie przysługiwało dokonującemu dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Budynek po zakupie został ulepszony, jednak wydatki na jego ulepszenie nie przekroczyły 30% wartości początkowej budynku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Według art. 2 pkt 22 ustawy, sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Natomiast art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

W myśl przepisu art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zatem, w świetle przytoczonych powyżej przepisów, grunt spełnia definicję towaru określoną w art. 2 pkt 6, a jego sprzedaż traktowana jest jako odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Działalność gospodarcza, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jednocześnie należy zauważyć, iż kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29a ust. 8 ustawy, w myśl którego w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 ustawy - w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r. - w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, przewidziane zostały zwolnienia od podatku oraz obniżone stawki.

Artykuł 43 ust. 1 pkt 2 stanowi, że zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Warunkiem zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 2 jest konieczność wykorzystywania towarów, w tym również nieruchomości, będących przedmiotem dostawy wyłącznie do działalności zwolnionej z podatku od towarów i usług.

Jeżeli dostawa budynków, budowli lub ich części nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, wówczas należy poddać badaniu zaistnienie przesłanek wynikających z przepisów art. 43 ust. 1 pkt 10 i pkt 10a ustawy.

Stosownie do przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W świetle wyżej przytoczonego przepisu, kluczowym dla ustalenia zasad opodatkowania dostawy budynku jest ustalenie, kiedy nastąpiło jego pierwsze zasiedlenie i jaki upłynął okres od tego momentu.

Przez pierwsze zasiedlenie - art. 2 pkt 14 ustawy - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynku do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, a za takie można rozumieć m.in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość winna być przyjęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany budynek (obiekt) zostanie sprzedany lub np. oddany w najem, dzierżawę, bowiem zarówno sprzedaż jak i najem, dzierżawa są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu. Zatem należy uznać że pierwsze zasiedlenie zachodzi w momencie sprzedaży lub oddania budynku (budowli) do użytkowania pierwszemu najemcy (dzierżawcy).

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że dostawa nieruchomości, spełniających określone w przepisach warunki, może korzystać ze zwolnienia od podatku VAT. Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacji, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia nie minęły co najmniej 2 lata.

W tym miejscu należy zauważyć, iż w przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom - po spełnieniu określonych warunków - skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Ponadto, jak wynika z art. 43 ust. 7a ustawy, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Analiza przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, regulujących wyżej wskazane prawo do zwolnienia od podatku dostaw budynków, budowli lub ich części, prowadzi do konkluzji, iż w odniesieniu do tych towarów może wystąpić jedna z trzech podstaw do zastosowania zwolnienia od tego podatku. Istotne jest wobec tego każdorazowe kompleksowe zbadanie okoliczności towarzyszących dostawie ww. obiektów. Zauważyć bowiem należy, iż stosowanie zwolnień od podatku ma charakter wyjątkowy i nie podlega ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. W efekcie podatnik uprawniony będzie do zastosowania ww. preferencji, gdy charakter świadczonych przez niego czynności, w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości, wyczerpuje znamiona ujęte w treści przepisu statuującego jego prawo do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Jednocześnie należy zauważyć, iż kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29a ust. 8 ustawy, w myśl którego w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że co do zasady, grunt będący przedmiotem sprzedaży podlega opodatkowaniu według takiej stawki podatku od towarów i usług, jaką opodatkowane są budynki lub budowle na nim posadowione. Oznacza to, że w sytuacji, gdy budynki, budowle lub ich części korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, również sprzedaż gruntu korzysta ze zwolnienia od podatku.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, w 2008 r. zakupił nieruchomość, w skład której wchodzą grunty oraz trzy budynki: duża hala, mała hala i budynek biurowy. Dostawa powyższej nieruchomości korzystała ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10. W latach 2008-2011 przeprowadzona została inwestycja na przedmiotowej nieruchomości. Od poniesionych nakładów inwestycyjnych odliczano podatek VAT. nakłady inwestycyjne stanowiły w budynkach kolejno: 90% (budynek biurowy), 102% (mała hala) i 23% (duża hala) ich wartości początkowej. Budynki i plac zostały przyjęte do użytkowania i wprowadzone do ewidencji środków trwałych w grudniu 2011 r. W tym samym miesiącu nieruchomość została oddana w wynajem na okres zimowy. Wnioskodawca oddał w najem budynek biurowy oraz dużą halę. Z powodu trudnej sytuacji na rynku i braku zleceń umożliwiających pełne wykorzystanie nieruchomości w 2012 r. podjęto decyzję o zmianie sposobu użytkowania niektórych pomieszczeń. Podjęto kroki w celu ich formalnego przekształcenia. W czerwcu 2013 r. otrzymano decyzję Wójta o warunkach zabudowy zmieniającą część budynku biurowego na cele mieszkaniowe oraz budynek usługowy (duża hala) na magazyn zbożowy. W połowie 2014 r. Wnioskodawca planuje zamieszkać w części przeznaczonej na cele mieszkaniowe. Jeśli nie poprawi się sytuacja w firmie istnieje też możliwość, że w kolejnych latach Wnioskodawca przekaże również dużą hale na cele prywatne. Moment przekazania każdego z pomieszczeń będzie udokumentowany fakturą wewnętrzną.

Analiza przedstawionego opisu sprawy oraz treści przywołanych przepisów prowadzi do wniosku, że dostawa części budynku biurowego oraz dużej hali na cele osobiste, nie będzie korzystała ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 2, gdyż część budynku biurowego oraz dużej hali nie jest przez Wnioskodawcę wykorzystywany na cele działalności zwolnionej od podatku.

Ponieważ zaistniały przesłanki uniemożliwiające zastosowanie zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 2 należy rozpatrzyć warunki do zwolnienia przedmiotowej dostawy z art. 43 ust. 1 pkt 10 lub 10a.

Mając na uwadze opis sprawy oraz treść powołanych przepisów należy stwierdzić, że pomimo, że przy nabyciu nieruchomości nie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku naliczonego, to z uwagi na fakt, iż w związku z przeprowadzoną inwestycją na przedmiotowej nieruchomości podatek ten został odliczony, planowane przekazanie części budynku biurowego oraz dużej hali na cele osobiste stanowić będzie dostawę, o której mowa w art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów usług i na mocy art. 5 ust. 1 tej ustawy będzie podlegało opodatkowaniu. Czynność ta będzie jednak korzystała ze zwolnienia od podatku. W przypadku dostawy części budynku biurowego, zastosowanie znajdzie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż budynek biurowy był przedmiotem najmu od grudnia 2011, zatem przekazanie nastąpi po pierwszym zasiedleniu w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy i po upływie dwóch lat od tego zasiedlenia. Natomiast dostawa dużej hali będzie korzystała ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10a, gdyż Wnioskodawcy przy nabyciu przedmiotowej nieruchomości nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a nakłady inwestycyjne nie przekroczyły 30% wartości początkowej.

Ponadto, z uwagi na fakt, iż dostawa ww. nieruchomości będzie zwolniona od podatku, to zbycie gruntu, w myśl art. 29a ust. 8 ustawy będzie korzystało ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego, planowane przez Wnioskodawcę nieodpłatne przekazanie części budynku biurowego oraz dużej hali na cele osobiste, będzie również korzystało ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W niniejszej interpretacji rozpatrzono wniosek w zakresie pytania oznaczonego Nr 1. W zakresie pytań oznaczonych we wniosku jako Nr 2 i Nr 3 wydane zostały odrębne rozstrzygnięcia.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl