IPTPP4/443-387/13-6/ALN - Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktur zakupu w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 września 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP4/443-387/13-6/ALN Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktur zakupu w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2013 r. (data wpływu 11 czerwca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 31 lipca 2013 r. (data wpływu 1 sierpnia 2013 r.) oraz pismem z dnia 5 września 2013 r. (data wpływu 9 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktur zakupu w związku z realizacją projektu pn. "" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktur zakupu w związku z realizacją projektu pn. "".

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 31 lipca 2013 r. (data wpływu 1 sierpnia 2013 r.) oraz pismem z dnia 5 września 2013 r. (data wpływu 9 września 2013 r.) o przepisy prawa podatkowego będącego przedmiotem interpretacji, o opłatę oraz o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina ubiegała się o przyznanie dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, osi priorytetowej 2: "Wsparcie innowacyjności, budowa społeczeństwa informacyjnego oraz wzrostu potencjału inwestycyjnego regionu", Działania 2.2 "Budowa infrastruktury społeczeństwa informacyjnego" na realizację projektu pn. "".

Zadanie jest realizowane wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa, jako Liderem Partnerstwa a 106 Partnerami (gminami i powiatami), które wyraziły wolę udziału w projekcie. W celu realizacji Projektu pomiędzy Województwem a Partnerami zostały zawarte umowy partnerskie, które opisują realizację partnerskiego projektu w rozumieniu art. 28a ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.).

Gmina jest Partnerem Projektu na podstawie uchwały Nr z 18 grudnia 2009 r.

Projekt swoim zakresem rzeczowym obejmuje takie obszary wdrożeń jak: kontroler domeny, licencje cal, ups, przełącznik konsolowy kvm, urządzenie archiwizacji danych "Streamer", urządzenie separacji sieci publicznej "Firewall", szafa ognioodporna, system elektronicznego obiegu dokumentów ze skanerem, macierz dyskowa, szafa serwerowa, stacje robocze wraz z systemem operacyjnym, pakietem biurowym i gwarancją. Realizowane w ramach Projektu zadanie będzie służyło do realizacji zadań własnych Wnioskodawcy, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 235).

Gmina jako Partner Projektu zobowiązuje się do przygotowania i realizacji Projektu w swoim zakresie przedmiotowym, zgodnie najwyższą możliwą starannością oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego a w szczególności do:

1.

zapewnienia aby dokumentacja projektowa była zgodna z zakresem rzeczowym Projektu, określonym w studium wykonalności, w zakresie dotyczącym danego Partnera oraz przyjętym zakresem zadania dla Partnera,

2.

zrealizowania przedmiotu umowy zgodnie z harmonogramem przygotowania/realizacji Projektu stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy oraz zgodnie z zasadami wymaganymi przez Instytucję Zarządzającą RPOW,

3.

udzielania pisemnych odpowiedzi na zapytania Lidera Partnerstwa w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie określonym w tych zapytaniach. Jednocześnie Partner zobowiązany jest do przekazywania Liderowi Partnerstwa na każde jego wezwanie informacji i wyjaśnień na temat przygotowania i Realizacji Projektu w tym także do przedkładania wymaganych dokumentów lub ich kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem,

4.

dostarczenia informacji o postępach w przygotowaniu i realizacji Projektu w wersji papierowej i/lub elektronicznej, na żądanie Lidera Partnerstwa i w terminie przez niego określonym,

5.

niezwłocznego informowania Lidera Partnerstwa o wszelkich zagrożeniach w przygotowaniu i realizacji Projektu, nieprawidłowościach w rozumieniu art. 2 pkt 7 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006,

6.

powołania komisji odbiorowej dla każdego realizowanego u Partnera zgodnie z Regulaminem Odbiorów,

7.

przygotowania wniosku o płatność o dofinansowanie ze środków EFRR w zakresie zgodnym z zakresem inwestycji i Partnera i przekazywanie ich Liderowi Partnerstwa,

8.

terminowego opłacania należności wynikających z otrzymanej - na podstawie protokołu odbioru - faktury,

9.

udostępnianie wszelkich informacji i dokumentów Liderowi Partnerstwa związanych ze stanem przygotowania i realizacji Projektu,

10.

realizacji Projektu w zgodzie z politykami wspólnotowymi, tj.:

a.

polityką ochrony środowiska, co oznacza w szczególności realizację polityki zrównoważonego rozwoju środowiskowego, w tym zapewnienie zgodności z wymogami związanymi z oddziaływaniem Projektu na obszar Natura 2000,

b.

politykę społeczeństwa informacyjnego, co oznacza w szczególności politykę technologii informacji i komunikacji,

c.

politykę równości szans,

d.

politykę konkurencji,

11.

aktualizacji harmonogramu płatności dotyczącego części Projektu realizowanego przez Partnera,

12.

zabezpieczenia środków na wkład własny na realizację zadań w Projekcie w jednostce Partnera na odpowiednie lata realizacji Projektu. Partner dostarczy uchwałę organu stanowiącego określającego możliwość zaciągnięcia zobowiązań przez organ wykonawczy na realizację Projektu. W roku budżetowym, w którym będą realizowane zadania dla Partnera, Partner dokona odpowiednich wpisów w swoim budżecie. W latach realizacji Projektu, Partner zobowiązany do dostarczenia potwierdzonej za zgodność kopii uchwały budżetowej na dany rok budżetowy, uwzględniającej środki na realizację Projektu w tych latach,

13.

zabezpieczenia środków finansowych niezbędnych do utrzymania trwałości projektu w całym okresie trwałości,

14.

w celu zabezpieczenia zobowiązania Partnera związanego z realizacją Projektu, w którym zawiera się całkowity udział Partnera we współfinansowaniu przedsięwzięcia, Partner zobowiązuje się do podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Realizacja zabezpieczenia nastąpi ze środków własnych Partnera,

15.

akceptowania w całości i opłacania wszystkich kosztów niekwalifikowanych związanych z realizacją Projektu, a ponoszonych przez Partnera na rzecz Partnera,

16.

delegowania swojego przedstawiciela do udziału w pracach Komitetu Sterującego Projektu, wraz z pisemnym określeniem zakresu kompetencji,

17.

pisemne powołanie osób do realizacji zadań związanych z Projektem wraz z określeniem ich umocowania i kompetencji, oraz dostarczenia ww. powołania Liderowi Projektu,

18.

delegowanie pracowników na szkolenie związane z zakresem rzeczowym projektu i pokrycie kosztów tych szkoleń, co nie stanowi wydatków kwalifikowanych zgodnie z RPOW, a które są niezbędne do prawidłowego wdrożenia i działania zakupionego w ramach Projektu systemu informatycznego,

19.

delegowanie eksperta/ekspertów do prac związanych z oceną składanych w ramach postępowań przetargowych na wykonanie Projektu w zakresie inwestycji u Partnera,

20.

zarzadzania częścią Projektu realizowaną przez Partnera,

21.

przechowywanie dokumentacji związanej z przygotowaniem i realizacją Projektu co najmniej przez 5 lat od daty zamknięcia RPOW (nie krócej niż do 2020 r.), w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz informowanie Lidera Partnerstwa o miejscu przechowywania dokumentów związanych z realizowanym Projektem,

22.

innych czynności wynikających z prawidłowej realizacji Projektu,

23.

w przypadku zmian w Projekcie Partner zobowiązuje się do realizacji Projektu zgodnie z zaktualizowaną dokumentacją projektową,

24. Partner zobowiązuje się ponieść wszelkie powstałe koszty wynikające ze swojego zawinionego niewywiązania się z niniejszej umowy.

Gmina realizuje przede wszystkim zadania publiczne nałożone odrębnymi przepisami, czynności te nie podlegają ustawie o VAT. Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Zakupione w ramach Projektu towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających bezpośrednio ustawie o VAT, tj. działalności administracyjnej w ramach kompetencji Wnioskodawcy. Gmina osiąga dochody z prowadzonych działalności z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych. Potwierdzeniem tego stanu są składane deklaracje VAT-7. Przypisując realizowane zadnia do konkretnych czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zwolnionych z podatku VAT lub niepodlegających podatkowi VAT, Gmina nie korzysta z proporcji o której mowa w art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) W przypadku gdy Wnioskodawca nie będzie mógł przypisać zadań do konkretnych czynności wówczas przy obliczeniu podatku VAT zastosuje proporcję o której mowa powyżej.

Efekty powstałe w wyniku realizacji projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych na Gminę w związku z realizacją zadania pn. "".

Zdaniem Wnioskodawcy, Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT ujętego w fakturach dokumentujących poniesione przez Gminę koszty realizacji zadania pn. "".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 15 ww. ustawy o samorządzie gminnym).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina ubiegała się o przyznanie dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, osi priorytetowej 2: "Wsparcie innowacyjności, budowa społeczeństwa informacyjnego oraz wzrostu potencjału inwestycyjnego regionu", Działania 2.2 "Budowa infrastruktury społeczeństwa informacyjnego" na realizację projektu pn. "".

Zadanie jest realizowane wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa, jako Liderem Partnerstwa a 106 Partnerami (gminami i powiatami), które wyraziły wolę udziału w projekcie. W celu realizacji Projektu pomiędzy Województwem a Partnerami zostały zawarte umowy partnerskie.

Projekt swoim zakresem rzeczowym obejmuje takie obszary wdrożeń jak: kontroler domeny, licencje cal, ups, przełącznik konsolowy kvm, urządzenie archiwizacji danych "Streamer", urządzenie separacji sieci publicznej "Firewall", szafa ognioodporna, system elektronicznego obiegu dokumentów ze skanerem, macierz dyskowa, szafa serwerowa, stacje robocze wraz z systemem operacyjnym, pakietem biurowym i gwarancją. Realizowane w ramach Projektu zadanie będzie służyło do realizacji zadań własnych Wnioskodawcy, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 235).

Gmina jako Partner Projektu zobowiązuje się do przygotowania i realizacji Projektu w swoim zakresie przedmiotowym, zgodnie najwyższą możliwą starannością oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego.

Efekty powstałe w wyniku realizacji projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - efekty projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "", ponieważ - jak wskazał Zainteresowany - efekty powstałe w wyniku realizacji projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W zakresie przedmiotowego projektu Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tego warunku, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem wskazać, że odpowiedzi na pytanie zawarte we wniosku udzielono, przyjmując jako element zdarzenia przyszłego informację, że efekty projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Ponadto tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl