IPTPP4/443-282/12-4/JM - Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem bankowozu oraz zakupu paliwa do napędu takiego pojazdu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 31 lipca 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP4/443-282/12-4/JM Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem bankowozu oraz zakupu paliwa do napędu takiego pojazdu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki cywilnej, przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2012 r. (data wpływu 20 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 lipca 2012 r. (data wpływu 18 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem bankowozu oraz zakupu paliwa do napędu takiego pojazdu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem bankowozu oraz zakupu paliwa do napędu takiego pojazdu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 lipca 2012 r. (data wpływu 18 lipca 2012 r.) w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka cywilna w składzie osobowym: prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu pomieszczeń handlowych w nieruchomościach położonych w.

Przychody z działalności podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług a spółka nie będzie korzystała ze zwolnienia podmiotowego.

W związku z prowadzoną działalnością stałym jej elementem jest pobór czynszów od najemców, z których część dokonuje płatności gotówką w siedzibie w lub w nieruchomościach w. Dla zapewnienia bezpiecznego przewozu do oddziału banku, z którego usług korzysta Spółka lub innego odpowiedniego miejsca zainkasowanej gotówki Wnioskodawca zamierza zakupić w 2012 r. na współwłasność łączną z przeznaczeniem dla spółki cywilnej dostosowany do tych celów pojazd. Wnioskodawca nie zamierza świadczyć usług przewozu gotówki na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z otrzymaną ofertą sprzedawcy prowadzącego działalność gospodarczą m.in. w zakresie "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 45.20.Z)" w oferowanym pojeździe wyprodukowanym seryjnie jako samochód osobowy dokonane zostaną zmiany dostosowujące go do wymagań rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. Nr 166, poz. 1128 z późn. zm.) co zostanie potwierdzone certyfikatem udzielonym przez Instytut oraz zaświadczeniem Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu potwierdzającym dokonanie wymaganych zmian i spełnienie wymogów powołanego rozporządzenia kwalifikującym pojazd jako samochód specjalny z przeznaczeniem: bankowóz.

Powołane dokumenty stanowić będą podstawę do zarejestrowania samochodu jako samochodu specjalnego.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 16 kwietnia 2012 r. Wnioskodawca przedstawia co następuje:

1.

Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i posiada wyżej wskazany numer identyfikacji podatkowej.

2.

Zarówno zakup pojazdu, jak i zakupy paliwa do tego pojazdu będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na rzecz Spółki cywilnej, czyli Wnioskodawcy.

3.

Zamierzony do nabycia i będący przedmiotem zapytania pojazd będzie bankowozem typ C.

4.

Pojazd będący przedmiotem wniosku nie będzie spełniał żadnego z kryteriów dla pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 pkt 1-4 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 zm. Dz. U. z 2011 r. Nr 102, poz. 585), w związku z czym nie będzie to potwierdzone zaświadczeniem z badania technicznego przez okręgową stację kontroli pojazdów jak również nie będzie zawierał w dowodzie rejestracyjnym adnotacji na ten temat.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy po dokonaniu zakupu opisanego wyżej samochodu, spółce cywilnej przysługiwać będzie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę wynikającego z faktury zakupu podatku naliczonego.

2.

Czy od dokonywanych zakupów paliwa do wyżej opisanego samochodu spółce przysługiwać będzie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o wynikające z faktur zakupu kwoty podatku naliczonego.

Zdaniem Wnioskodawcy, przy zakupie samochodu specjalnego typu bankowóz spółce cywilnej będącej podatnikiem VAT przysługiwać będzie prawo obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę wynikającego z faktury podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 powołanej ustawy, gdyż:

1.

zakupiony samochód służyć będzie do wykonywania czynności opodatkowanych, co spełnia warunki ww. przepisu,

2.

nie podlega ograniczeniom przewidzianym w art. 3 ust. 1 wymienionych wcześniej przepisów przejściowych obowiązujących w 2012 r. ograniczających kwotę odliczenia dla samochodów osobowych, ponieważ zgodnie z ust. 2 pkt 5 tego artykułu przepis ust. 1 nie dotyczy m.in. pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do ustawy, w którym pod pozycją 2 zamieszczony jest bankowóz, zaś spełnienie wymogów prawa o ruchu drogowym potwierdzać będzie certyfikat i zaświadczenie okręgowej stacji badania pojazdów.

Ograniczenia w odliczaniu podatku naliczonego przy zakupie paliw silnikowych przeznaczonych do samochodów osobowych wynikające z art. 4 powołanej ustawy na okres przejściowy również nie dotyczą pojazdów specjalnych jakim jest bankowóz, gdyż stosowanie tego ograniczenia zostało wyłączone art. 3 ust. 2 tej ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z powyższego przepisu wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego, nie mając bezwarunkowego charakteru, przysługuje wyłącznie podatnikowi podatku od towarów i usług, występującemu w takim charakterze, przy czym podatek naliczony winien dotyczyć zakupów towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych. Odliczyć zatem można podatek naliczony, który związany jest z transakcjami opodatkowanymi, realizowanymi przez podatnika.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Należy ponadto zauważyć, iż w art. 88 ustawy wskazane zostały sytuacje, w przypadku wystąpienia których nie stosuje się obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego.

W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2012 r. kwestie dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych oraz paliwa wykorzystywanego do ich napędu, regulują odpowiednio przepisy art. 3 oraz art. 4 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą nowelizującą.

Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 ustawy nowelizującej, w okresie od dnia wejścia w życie tej ustawy od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2012 r., w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.

W ust. 2 ww. art. 3 wskazano, iż przepis ust. 1 nie dotyczy:

1.

pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

2.

pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;

3.

pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

4.

pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do niniejszej ustawy;

5.

pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;

6.

przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a.

odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

b.

oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 2 pkt 1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań (art. 3 ust. 3 ustawy nowelizującej).

Z powyższych regulacji wynika, że obowiązujące od dnia 1 stycznia 2011 r. ograniczenia wynikające z art. 3 ustawy nowelizującej nie mają zastosowania m.in. do pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do tej ustawy.

Ww. załącznik zawiera następujący wykaz przeznaczeń pojazdów specjalnych, o których mowa w art. 3 ust. 2 pkt 5:

1.

Agregat elektryczny/spawalniczy

2.

Bankowóz

3.

Do prac wiertniczych

4.

Koparka, koparkospycharka

5.

Ładowarka

6.

Do oczyszczania dróg

7.

Podnośnik do prac konserwacyjno-montażowych

8.

Pomoc drogowa

9.

Do zimowego utrzymania dróg

10.

Żuraw samochodowy

11.

Pogrzebowy

W objaśnieniu do ww. załącznika wskazano, że wykaz ten dotyczy pojazdów specjalnych, które spełniają warunki i wymagania techniczne określone dla przeznaczeń tych pojazdów, zawartych w odrębnych przepisach.

W świetle art. 4 ustawy nowelizującej, w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1.

Na mocy art. 1 pkt 12 i 14 ustawy nowelizującej dodano m.in.:

* przepis art. 86a ust. 1-10 ustawy o VAT, w którym określono zasady odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony,

* przepis art. 88a ustawy o VAT, określający zasady odliczenia podatku od nabywanego paliwa do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.

* Stosownie do art. 9 pkt 2 ustawy nowelizującej, dodane przepisy art. 86a ust. 1-10 oraz art. 88a wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.

Zgodnie z art. 86a ust. 1 w przypadku nabycia:

1.

samochodów osobowych,

2.

innych niż samochody osobowe pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony,

* kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł.

Natomiast stosownie do art. 88a obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 86a ust. 1.

Na podstawie art. 2 pkt 36 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), przez "pojazd specjalny" należy rozumieć pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji.

W świetle § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. Nr 166, poz. 1128) - dalej rozporządzenie - użyte w rozporządzeniu określenia wartości pieniężne oznaczają:

a.

krajowe i zagraniczne znaki pieniężne,

b.

czeki, z wyjątkiem czeków zakreślonych, skasowanych lub opatrzonych indosem pełnomocniczym, zawierającym wzmiankę "wartość do inkasa", "należność do inkasa" lub inną o podobnym charakterze,

c.

weksle, z wyjątkiem weksli opatrzonych indosem pełnomocniczym zawierającym wzmiankę "wartość do inkasa" lub inną o podobnym charakterze,

d.

inne dokumenty zastępujące w obrocie gotówkę,

e.

złoto, srebro i wyroby z tych metali, kamienie szlachetne i perły, a także platynę i inne metale z grupy platynowców, z wyjątkiem przedmiotów będących muzealiami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 1997 r. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.).

W świetle § 1 pkt 15 rozporządzenia, bankowozy to pojazdy samochodowe przeznaczone do transportu wartości pieniężnych, oznaczone w zależności od konstrukcji i zabezpieczenia technicznego jako typy: A, B i C.

Według § 10 ust. 1 ww. rozporządzenia, wymagania techniczne bankowozów określają załączniki do rozporządzenia:

1.

załącznik nr 3 - wymagania techniczne dla bankowozu typu A;

2.

załącznik nr 4 - wymagania techniczne dla bankowozu typu B;

3.

załącznik nr 5 - wymagania techniczne dla bankowozu typu C.

Ze złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu pomieszczeń handlowych w nieruchomościach położonych w.

Dla zapewnienia bezpiecznego przewozu do oddziału banku, z którego usług korzysta Spółka lub innego odpowiedniego miejsca zainkasowanej gotówki Wnioskodawca zamierza zakupić w 2012 r. na współwłasność łączną z przeznaczeniem dla spółki cywilnej dostosowany do tych celów pojazd. Wnioskodawca nie zamierza świadczyć usług przewozu gotówki na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z otrzymaną ofertą sprzedawcy prowadzącego działalność gospodarczą m.in. w zakresie "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 45.20.Z)" w oferowanym pojeździe wyprodukowanym seryjnie jako samochód osobowy dokonane zostaną zmiany dostosowujące go do wymagań rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września 2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne, co zostanie potwierdzone certyfikatem udzielonym przez Instytut oraz zaświadczeniem Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu potwierdzającym dokonanie wymaganych zmian i spełnienie wymogów powołanego rozporządzenia kwalifikującym pojazd jako samochód specjalny z przeznaczeniem: bankowóz. Powołane dokumenty stanowić będą podstawę do zarejestrowania samochodu jako samochodu specjalnego. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakup pojazdu, jak i zakupy paliwa do tego pojazdu będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na rzecz Wnioskodawcy. Będący przedmiotem zapytania pojazd będzie bankowozem typ C.

Z opisu zdarzania przyszłego wynika jednoznacznie, iż ww. pojazd będzie służył do zapewnienia bezpiecznego przewozu do oddziału banku, z którego usług korzysta Spółka lub innego odpowiedniego miejsca zainkasowanej gotówki. Wnioskodawca wskazał, że nie zamierza świadczyć usług przewozu gotówki na rzecz innych podmiotów.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane uregulowania w zakresie podatku od towarów i usług stwierdzić należy, że - wbrew opinii Wnioskodawcy - w związku z nabyciem samochodu specjalnego - bankowozu, nie nabędzie Wnioskodawca prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu, jak również prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie paliwa do napędu tego typu samochodu. Skoro bowiem prawo to przysługuje w związku z zakupem pojazdu o specjalnym przeznaczeniu i nabyciem paliwa do jego napędu, wykorzystywanie bankowozu do celów innych niż jego przeznaczenie, wyklucza możliwość skorzystania z niego. Należy wskazać, że aby móc odliczyć w pełnej wysokości podatek naliczony związany z zakupem samochodu o specjalnym przeznaczeniu (np. bankowozu) i podatek naliczony przy zakupie paliwa służącego do jego napędu, pojazd ten winien służyć działalności opodatkowanej podatnika i to takiej, w której wykorzystywanie tego typu pojazdu jest konieczne. Tytułem przykładu należy wskazać wykorzystywanie bankowozu do świadczenia usług przewozu wartości pieniężnych. Nie jest natomiast - w ocenie tut. organu - taką działalnością prowadzenie przez Wnioskodawcę działalności w zakresie wynajmu pomieszczeń handlowych, z którym wiąże się przewożenie m.in. gotówki do oddziału banku, z którego usług korzysta Wnioskodawca lub innego odpowiedniego miejsca zainkasowanej gotówki.

Reasumując należy stwierdzić, że w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego Wnioskodawcy nie będzie przysługiwać prawo do odliczania w pełnej wysokości podatku naliczonego zawartego w fakturze dokumentującej zakup pojazdu specjalnego będącego przedmiotem wniosku. W konsekwencji Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie paliwa do napędu tego samochodu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl