IPTPP4/443-178/14-4/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 czerwca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP4/443-178/14-4/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2014 r. (data wpływu 7 marca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2014 r. (data wpływu 29 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przeniesienia wydzielonego działu spółki do nowej spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przeniesienia wydzielonego działu spółki do nowej spółki.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 maja 2014 r. o podpis.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

X Sp. z o.o. w Y (dalej "Spółka" lub "Wnioskodawca") prowadzi działalność gospodarczą na rynku polskim. Spółka posiada dwóch udziałowców, osoby fizyczne. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Działalność Spółki polega na wynajmowaniu lokali i prowadzeniu apteki.

W celu rozdzielenia dwóch różnych działalności oraz zwiększenia swoich przychodów, a także lepszego wykorzystania majątku należącego do Spółki, zdecydowano o rozpoczęciu działalności w zakresie najmu powierzchni lokalowej na rzecz podmiotów trzecich.

W tym celu na podstawie uchwały Zarządu została podjęta decyzja o wyodrębnieniu z majątku Spółki działu, który będzie zajmował się najmem powierzchni lokalowej ("Dział Nieruchomości Spółki"). W uchwale tej został określony majątek Spółki, który jest wykorzystywany dla celów działalności w zakresie najmu, w tym w szczególności nieruchomość położona w Y. Zgodnie z zapisami cytowanej uchwały powołano również samodzielne stanowisko ds. najmu nieruchomości, któremu to stanowisku przypisano szereg obowiązków w zakresie najmu nieruchomości, m.in. monitorowanie stanu nieruchomości, zarządzania nią, bieżące sprawy związane z nieruchomością oraz nadzorowanie umów najmu zawartych z najemcami.

Dział Nieruchomości Spółki nie sporządza bilansu, a wyniki jego prowadzenia ujęte są w księgach Spółki. W ramach prowadzonej przez Spółkę ewidencji księgowej wyodrębnione są konta księgowe Działu Nieruchomości Spółki, na których ewidencjonowane są określone aktywa i pasywa oraz przychody i koszty związane wyłącznie z działalnością tegoż Działu.

Dla potrzeb Działu Nieruchomości Spółki prowadzony jest również odrębny rejestr środków trwałych. System księgowy Spółki pozwala na wygenerowanie danych finansowych dotyczących wyłącznie Działu (np. raportu kosztów i przychodów, które dotyczą działu).

Dodatkowo, dla celów działalności prowadzonej przez Dział Nieruchomości Spółki w zakresie najmu powierzchni lokalowej otwarty został odrębny rachunek bankowy. Zgodnie z aneksami do umów najmu czynsze są wpłacane na ten właśnie rachunek. Również wydatki związane z Nieruchomością są regulowane za pośrednictwem tego rachunku (z wyjątkiem wydatków, które są realizowane w formie gotówkowej).

Zarząd Spółki zdecydował o przeniesieniu Działu Nieruchomości Spółki do nowej spółki ("Z Sp. z o.o.").

Wyżej wymienione Przeniesienie zostanie przeprowadzone w formie podziału przez wydzielenie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1030). Udziałowcami Z Sp. z o.o. zostaną wyłącznie udziałowcy Spółki, wnioskodawca nie obejmie udziałów.

Do Z Sp. z o.o. zostaną przeniesione składniki majątkowe oraz niemajątkowe wchodzące w skład Działu Nieruchomości Spółki, tj.: nieruchomości, środki trwałe oraz elementy wyposażenie nieruchomości, prawa z umów najmu zawartych przez najemców.

Przedmiotem wydzielenia będą także zobowiązania związane z działalnością Działu Nieruchomości Spółki, takie jak zobowiązania z umów najmu, zobowiązania wobec dostawców usług. Przedmiotem wydzielenia do nowopowstałej Spółki będą również umowy dotyczące utrzymania Nieruchomości, np. umowa na sprzątanie, umowa na ochronę, umowa na dostawę mediów, umowa na obsługę księgową, umowa ubezpieczenia, umowa na prace konserwacyjno-remontowe.

Dodatkowo, do Z Sp. z o.o. zostanie przeniesiona osoba odpowiedzialna za zarządzanie Nieruchomością oraz nadzorowanie wykonywania umów najmu - wskazana powyżej osoba zatrudniona na samodzielnym stanowisku ds. najmu nieruchomości.

Po przeprowadzeniu podziału przez wydzielenie Spółki, Spółka będzie dalej prowadzić działalność w zakresie dotychczasowym - prowadzenie apteki, natomiast Z Sp. z o.o. będzie kontynuować działalność prowadzoną dotychczas przez Dział Nieruchomości Spółki.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny i własne stanowisko w sprawie, Spółka niniejszym zwraca się o potwierdzenie, że planowane przeniesienie Działu Nieruchomości Spółki do Z Sp. z o.o. poprzez jego wydzielenie nie będzie rodziło obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, przeniesienie Działu Nieruchomości Spółki do nowopowstałej spółki poprzez jego wydzielenie nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Powyższe wynika z przepisów art. 6 pkt 1 cytowanej ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z powyższymi przepisami, przepisów tejże ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Zgodnie z postanowieniami art. 2 ust. 27e ustawy o podatku od towarów i usług, przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa, należy rozumieć: organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

W świetle powyższej definicji zorganizowana część przedsiębiorstwa istnieje wówczas, gdy spełnione są cztery kryteria:

1.

istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania,

2.

zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie,

3.

składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych,

4.

zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania gospodarcze.

Mając na względzie przytoczoną powyżej definicję Spółka pragnie wskazać, iż w jej ocenie Dział Nieruchomości Spółki, zajmujący się wyłącznie najmem nieruchomości, należy uznać za zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Powyższe wynika zwłaszcza z faktu, iż Dział posiada podporządkowany mu odrębny majątek służący prowadzonej działalności jak również własne zobowiązania i wierzytelności związane ze świadczonymi usługami najmu. Za prowadzenie spraw związanych z usługami najmu jest odpowiedzialna osoba świadcząca swoje usługi wyłącznie na rzecz tegoż Działu.

Dla uznania, czy spełnione są warunki definicyjne zorganizowanej części przedsiębiorstwa kluczowe znaczenie ma element organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia przedsiębiorstwa.

Jak wynika z orzecznictwa, powyższe oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których w przyszłości będzie można prowadzić działalność, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu dotychczasowego przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość). Jak również wskazał WSA we Wrocławiu w wyroku z dnia 16 grudnia 2010 r. (sygn. akt: I SA/Wr 1297/2010): "istotne jest to, aby na bazie nabytego majątku nabywca mógł kontynuować dotychczasową działalność zbywcy".

Pogląd taki znajduje swoje uzasadnienie również w orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego, m.in. wyrok z dnia 23 lutego 1999 r. (sygn. akt:...): "zorganizowaną część przedsiębiorstwa tworzą składniki, będące we wzajemnych relacjach, takich by można było mówić o nich jako o zespole, a nie zbiorze przypadkowych elementów, których jedyną cechą wspólną jest własność jednego podmiotu gospodarczego".

Ponadto, zorganizowana część przedsiębiorstwa powinna być nie tylko wyodrębniona organizacyjnie, ale również posiadać wewnętrzną samodzielność finansową.

W ocenie Spółki powyższy wymóg może być realizowany poprzez fakt, iż zarówno zobowiązania finansowe, jak również wszelkie należności są regulowane przez Dział przy pomocy wyodrębnionego, w tym celu, rachunku bankowego. Poprzez fakt, iż Dział Nieruchomości posiada wyodrębniony rachunek bankowy, który służy przepływom finansowym związanym z prowadzoną przez Dział działalnością, jak również fakt, iż wszelkie uznania i obciążenia są księgowane na odrębnych kontach, co pozwala sporządzić odpowiednie zestawienie finansowe dla Działu, w ocenie Spółki można uznać, iż tenże Dział stanowi organizm wyodrębniony finansowo ze Spółki.

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Spółki Dział Nieruchomości Spółki spełnia warunki do uznania go za zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Przemawiają za tym w szczególności fakt wyodrębnienia w strukturze Spółki:

1.

nieruchomości oraz środków trwałych związanych z Nieruchomością,

2.

osoby odpowiedzialnej za świadczenie przez Dział Nieruchomości Spółki usług najmu,

3.

zobowiązań i wierzytelności związanych ze świadczonymi usługami najmu, a wynikającymi z umów zawartych z najemcami oraz usługodawcami,

4.

rachunku bankowego służącego przepływom pieniężnym związanym wyłącznie z Nieruchomością oraz związanymi z nią usługami,

5.

kont księgowych, na których są ewidencjonowane wyłącznie przychody i koszty, uznania i obciążenia związane nieruchomością oraz świadczonymi usługami najmu.

Dodatkowo w ocenie Wnioskodawcy istotne znaczenie ma również fakt, iż po dokonaniu wydzielenia Dział Nieruchomości Spółki będzie zdolny do samodzielnego kontynuowania prowadzonej dotychczas w ramach Spółki działalności gospodarczej, a zatem zachowane zostaną funkcjonalne związki pomiędzy poszczególnymi składnikami, tak żeby przekazana masa mogła posłużyć kontynuowaniu określonej działalności gospodarczej.

W ocenie Wnioskodawcy również pozostała po wydzieleniu część Spółki stanowić będzie zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Powyższe wynika z faktu, iż Dział Nieruchomości Spółki jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony z majątku Spółki, a zatem część majątku Spółki zajmującą się działalnością podstawową, jest również odrębna od działalności związanej z nieruchomościami. Po dokonaniu wydzielenia działalność podstawowa Spółki będzie również kontynuowana.

Wnioskodawca pragnie również wskazać, iż zgodnie z utrwalonym w judykaturze poglądem, co do zasady wyłączone spod opodatkowania jest zarówno odpłatne, jak nieodpłatne zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej jego części, przy czym dla powyższego, nie ma znaczenia forma zbycia. Podatkowi VAT nie podlega sprzedaż, aport, zamiana lub darowizna przedsiębiorstwa lub zorganizowanej jego części.

Powyższe również dotyczy podziału spółki poprzez przeniesienie części majątku spółki dzielonej na istniejącą spółkę lub nowopowstałą spółkę (zob. wyrok z dnia 7 października 2009 r. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu - sygn. akt: I SA/Po 491/2009, wyrok z dnia 12 sierpnia 2008 r. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Warszawie - sygn. akt: III SA/Wa 666/2008).

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, podział Spółki przez wydzielenie ze Spółki zorganizowanej części przedsiębiorstwa (Działu Nieruchomości Spółki) nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Według art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do art. 6 pkt 1 ustawy, przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Pojęcie "transakcji zbycia" należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu "dostawy towarów" w ujęciu art. 7 ustawy, tzn. "zbycie" obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem jak właściciel, np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu. Zbycie przedsiębiorstwa podlega zasadzie swobody umów, a więc może nastąpić na podstawie każdej czynności rozporządzającej.

Należy zauważyć, iż powołany wyżej art. 6 pkt 1 ustawy stanowi implementację art. 19 ust. 1 i 2 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.).

W myśl art. 19 ust. 1 i 2 Dyrektywy 2006/112/WE Rady w przypadku przekazania, odpłatnie lub nieodpłatnie lub jako aportu do spółki całości lub części majątku, państwa członkowskie mogą uznać, że dostawa towarów nie miała miejsca i że w takim przypadku osoba, której przekazano towary, będzie traktowana jako następca prawny przekazującego. W przypadkach gdy odbiorca nie podlega w pełni opodatkowaniu, państwa członkowskie mogą przedsięwziąć środki niezbędne w celu uniknięcia zakłóceń konkurencji. Mogą także przyjąć wszelkie niezbędne środki, aby zapobiec uchylaniu się od opodatkowania lub unikaniu opodatkowania poprzez wykorzystanie przepisów niniejszego artykułu.

Ze względu na szczególny charakter przepisu art. 6 pkt 1 ustawy, winien on być interpretowany ściśle, co oznacza, że ma zastosowanie wyłącznie w przypadku zbycia (a zatem wszelkich czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel) przedsiębiorstwa (w rozumieniu Kodeksu cywilnego) lub zorganizowanej jego części, zdefiniowanej w art. 2 pkt 27e ustawy.

Według art. 2 pkt 27e ustawy, przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa rozumie się organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Podstawowym wymogiem jest więc to, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowiła zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań). Kolejnym warunkiem jest wydzielenie tego zespołu w istniejącym przedsiębiorstwie. Wydzielenie to ma zachodzić na trzech płaszczyznach: organizacyjnej, finansowej i funkcjonalnej (przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych).

Wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika jako: dział, wydział, oddział itp. Przy czym, w doktrynie zwraca się uwagę, że organizacyjne wyodrębnienie powinno być dokonane na bazie statutu, regulaminu lub innego aktu o podobnym charakterze.

Wyodrębnienie finansowe najpełniej realizowane jest w przypadku zakładu lub oddziału osoby prawnej. Wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Ponadto wymagane jest, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa mogła stanowić potencjalne niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze, których realizacji służy w istniejącym przedsiębiorstwie. Powyższe oznacza, że przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa można rozumieć wyłącznie tę część przedsiębiorstwa, która jest przede wszystkim wyodrębniona organizacyjnie, ale także posiada wewnętrzną samodzielność finansową.

Zatem, aby w rozumieniu przepisów podatkowych, określony zespół składników majątkowych mógł zostać zakwalifikowany jako zorganizowana część przedsiębiorstwa, nie jest wystarczające jakiekolwiek zorganizowanie masy majątkowej, ale musi się ona odznaczać pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym.

Zorganizowaną część przedsiębiorstwa tworzą więc składniki, będące we wzajemnych relacjach takich, by można było mówić o nich jako o zespole, a nie o zbiorze przypadkowych elementów, których jedyną cechą wspólną jest własność jednego podmiotu gospodarczego. Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość).

Reasumując, na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług mamy więc do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, jeżeli spełnione są wszystkie następujące przesłanki:

1.

istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań,

2.

zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie,

3.

składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych,

4.

zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące ww. zadania gospodarcze.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmowaniu lokali i prowadzeniu apteki. Na podstawie uchwały Zarządu została podjęta decyzja o wyodrębnieniu z majątku Spółki działu, który będzie zajmował się najmem powierzchni lokalowej ("Dział Nieruchomości Spółki"). W uchwale tej został określony majątek Spółki, który jest wykorzystywany dla celów działalności w zakresie najmu. Zgodnie z zapisami cytowanej uchwały powołano również samodzielne stanowisko ds. najmu nieruchomości, któremu to stanowisku przypisano szereg obowiązków w zakresie najmu nieruchomości, m.in. monitorowanie stanu nieruchomości, zarządzania nią, bieżące sprawy związane z nieruchomością oraz nadzorowanie umów najmu zawartych z najemcami. Dział Nieruchomości Spółki nie sporządza bilansu, a wyniki jego prowadzenia ujęte są w księgach Spółki. W ramach prowadzonej przez Spółkę ewidencji księgowej wyodrębnione są konta księgowe Działu Nieruchomości Spółki, na których ewidencjonowane są określone aktywa i pasywa oraz przychody i koszty związane wyłącznie z działalnością tegoż Działu. Dla potrzeb Działu Nieruchomości Spółki prowadzony jest również odrębny rejestr środków trwałych. System księgowy Spółki pozwala na wygenerowanie danych finansowych dotyczących wyłącznie Działu (np. raportu kosztów i przychodów, które dotyczą działu). Dodatkowo, dla celów działalności prowadzonej przez Dział Nieruchomości Spółki w zakresie najmu powierzchni lokalowej otwarty został odrębny rachunek bankowy. Zgodnie z aneksami do umów najmu czynsze są wpłacane na ten właśnie rachunek. Również wydatki związane z Nieruchomością są regulowane za pośrednictwem tego rachunku (z wyjątkiem wydatków, które są realizowane w formie gotówkowej). Zarząd Spółki zdecydował o przeniesieniu Działu Nieruchomości Spółki do nowej spółki. Wyżej wymienione Przeniesienie zostanie przeprowadzone w formie podziału przez wydzielenie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych. Do nowej spółki zostaną przeniesione składniki majątkowe oraz niemajątkowe wchodzące w skład Działu Nieruchomości Spółki, tj.: nieruchomości, środki trwałe oraz elementy wyposażenie nieruchomości, prawa z umów najmu zawartych przez najemców. Przedmiotem wydzielenia będą także zobowiązania związane z działalnością Działu Nieruchomości Spółki, takie jak zobowiązania z umów najmu, zobowiązania wobec dostawców usług. Przedmiotem wydzielenia do nowopowstałej Spółki będą również umowy dotyczące utrzymania Nieruchomości, np. umowa na sprzątanie, umowa na ochronę, umowa na dostawę mediów, umowa na obsługę księgową, umowa ubezpieczenia, umowa na prace konserwacyjno-remontowe. Dodatkowo, do nowej spółki zostanie przeniesiona osoba odpowiedzialna za zarządzanie Nieruchomością oraz nadzorowanie wykonywania umów najmu. Po przeprowadzeniu podziału przez wydzielenie Spółki, Spółka będzie dalej prowadzić działalność w zakresie dotychczasowym - prowadzenie apteki, natomiast nowa spółka będzie kontynuować działalność prowadzoną dotychczas przez Dział Nieruchomości Spółki.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa wskazać należy, że skoro - jak wynika z treści wniosku - zespół składników majątkowych mający być przedmiotem wydzielenia, a następnie przeniesienia do nowej spółki posiada cechy wymienione w art. 2 pkt 27e ustawy, to w okolicznościach niniejszej sprawy mieści się w pojęciu zorganizowanej części przedsiębiorstwa. W konsekwencji przedmiotowa transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy, tj. nie będzie objęta zakresem przedmiotowym ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wskazać należy, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisanym stanie faktycznym, bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl