IPTPP3/443A-16/14-4/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP3/443A-16/14-4/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku - data wpływu 20 lutego 2014 r., uzupełnione pismem z dnia 30 kwietnia 2014 r. (data wpływu 5 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości nabycia wewnątrzwspólnotowego węglowodorów alifatycznych nasyconych o kodzie CN 2901 10 na podstawie dokumentów handlowych (faktur) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości nabycia wewnątrzwspólnotowego węglowodorów alifatycznych nasyconych o kodzie CN 2901 10 na podstawie dokumentów handlowych (faktur). Tut. Organ pismem z dnia 22 kwietnia 2014 r. wezwał Wnioskodawcę do doprecyzowania przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego oraz wskazania przepisów prawa podatkowego. Wniosek uzupełniono w ustawowym terminie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Przedmiot działalności Spółki stanowi produkcja szerokiej gamy kosmetyków, dezodorantów, pianek do golenia, odświeżaczy powietrza itp. Spółka produkuje kosmetyki na zlecenie największych producentów kosmetyków i artykułów chemii gospodarczej na świecie.

W związku ze swoją działalnością Spółka zamierza nabywać z innych państw członkowskich Unii Europejskiej wyroby izopentan/izobutan (75/25) klasyfikowane przez ich producentów do kodu CN 2901 10 "Węglowodory alifatyczne nasycone", które zamierza wykorzystywać do celów produkcji jako gaz nośny.

Przedmiotowe wyroby w państwach członkowskich Unii Europejskiej, z których Spółka zamierza je nabywać stanowią wyroby akcyzowe wyłącznie w sytuacji, gdy są przeznaczone do celów napędowych lub opałowych, bądź jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych lub napędowych. W związku z tym, podmiot od którego Spółka zamierza nabywać wyroby objęte zakresem pytania wskazanego w niniejszym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej nie doliczy Spółce akcyzy do ceny wyrobów objętych zakresem pytania.

Należy wyjaśnić, iż gaz nośny to gaz służący do "wyrzucania" zawartości pojemnika (np. puszki ze sprayem) w postaci aerozolu, jest składnikiem dezodorantów oraz wielu innych kosmetyków. Spółka nie zamierza wykorzystywać wskazanych powyżej wyrobów do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W związku z tym, Spółka będzie stosowała wobec nabywanych wewnątrzwspólnotowo oraz zużywanych do celów produkcji węglowodorów alifatycznych o kodzie CN 2901 10 stawkę wskazaną w art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej tj. stawkę 0 zł.

Spółka zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo wskazane powyżej wyroby poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Spółka rozważa czy będzie zobowiązana do spełnienia jakichkolwiek warunków formalnych w związku z nabywaniem wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy nabywanie przez Spółkę od kontrahentów z innych państw UE wyrobów o kodzie CN 2901 10 poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy do celów wskazanych w art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej może odbywać się na podstawie dokumentów handlowych (np. faktury) bez spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków formalnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, nabywanie przez Spółkę od kontrahentów z innych państw UE wyrobów o kodzie CN 2901 10 poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy do celów wskazanych w art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej może odbywać się wyłącznie na podstawie dokumentów handlowych (np. faktury) bez spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków formalnych, w szczególności określonych w art. 77 i 78 ust. 1-2 ustawy akcyzowej.

UZASADNIENIE stanowiska Spółki:

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej, wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Katalog wyrobów energetycznych został wskazany w art. 86 ust. 1 ustawy akcyzowej. Jednym z wyrobów energetycznych są również wyroby klasyfikowane do kodu CN 2901 10.

Wyroby energetyczne objęte stawką akcyzy inną niż stawka 0 zł zostały wymienione w art. 89 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym. W punktach 1-13 wskazane zostały konkretne wyroby akcyzowe z przypisaną im określoną stawką podatku akcyzowego ze względu na posiadany kod CN. Natomiast w art. 89 ust. 1 pkt 14-15 określono stawkę podatku akcyzowego dla pozostałych paliw silnikowych i pozostałych paliw opałowych czyli paliw niewymienionych wcześniej ze względu na kod CN.

Jeżeli wyrób energetyczny nie jest wymieniony w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy akcyzowej, ani też nie jest przeznaczony do celów napędowych, lub też opałowych, to stosuje się wobec niego stawkę podatku w wysokości 0 zł. Zgodnie bowiem z art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej, "Stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych wynosi 0 zł".

Wyroby energetyczne, które zamierza nabywać Spółka nie zostały wymienione w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy akcyzowej. Jednocześnie Spółka zamierza je nabywać do innych celów niż napędowe lub opałowe, bądź jako dodatek, czy też domieszka do paliw. W związku z tym przedmiotowe wyroby powinny zostać objęte stawką akcyzy w wysokości 0 zł.

Ustawa akcyzowa nie zawiera żadnych wymogów formalnych dla zastosowania stawki zero zł na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej. Wyroby objęte tym przepisem mogą podlegać na terenie kraju swobodnemu obrotowi na podstawie dokumentów handlowych. Kwestia ta nie budzi wątpliwości również w interpretacjach organów podatkowych. Takie stanowisko zajął m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 10 lipca 2009 r., o sygn. ILPP3/443-62/09-2/TK.

Zdaniem Spółki, analogiczna konkluzja dotyczy również przemieszczania wyrobów energetycznych objętych stawką 0 zł w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego z innych państw członkowskich na terytorium kraju. Prawidłowość takiej interpretacji została potwierdzona w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 25 maja 2013 r., sygn. IBPP4/443-54/13/LG, w której organ wydający interpretację wskazał: "(...) w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego opisanych wyrobów, które na terytorium kraju na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy opodatkowane są zerową stawką akcyzy (jeżeli przeznaczone są do celów innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe), ich przemieszczenie może odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (np. ze składu podatkowego producenta) albo poza tą procedurą (w przypadku uprzedniego dopuszczenia ich do konsumpcji na terytorium państwa członkowskiego). W tym drugim przypadku jeżeli wyroby objęte wnioskiem przeznaczone są do innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe i nie są opodatkowane w państwie członkowskim wysyłki, ich przemieszczenie może odbywać się na podstawie dokumentów handlowych."

Podobnie wskazał również Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 30 listopada 2012 r. o sygn. IPPP3/443-976/12-2/JK. Jednocześnie, co Spółka pragnie podkreślić, przedmiotowa interpretacja dotyczyła nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów o kodzie CN 2901 10. Powyższe stanowisko Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zajął także w interpretacji indywidualnej z 4 marca 2011 r. o sygn. IPPP3/443-177/11-2/KB.

Niewątpliwie, zgodnie z art. 2 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe.

Jednak, w związku z faktem, że krajowe regulacje akcyzowe nie przewidują żadnych obowiązków formalnych w związku z obrotem na terenie kraju wyrobami akcyzowymi objętymi stawką 0 zł znajdującymi się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w ocenie Spółki, również nabycie wewnątrzwspólnotowe powinno się odbywać bez obowiązku spełniania jakichkolwiek warunków formalnych.

Z tego względu, zdaniem Spółki, nabycie wewnątrzwspólnotowe, tak jak dostawy krajowe, będzie mogło odbywać się na podstawie dokumentów handlowych, takich jak dokument CMR i faktura handlowa, pozwalających na należyte zidentyfikowanie ilości wysłanego i odebranego towaru, jak również stron transakcji handlowej.

Ustawa akcyzowa zawiera wprawdzie procedurę przemieszczania wewnątrzwspólnotowego wyrobów poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, tj. procedurę przemieszczania wyrobów z zapłaconą akcyzą, która dokonywana jest na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego (o którym mowa w art. 77 ust. 1 ustawy akcyzowej). Jednakże, w tym wypadku, procedura ta nie znajdzie zastosowania, ponieważ zdaniem Spółki dotyczy ona tylko wyrobów, od których podatek akcyzowy został uiszczony w innym państwie członkowskim bądź które w Polsce podlegają opodatkowaniu stawką akcyzy inną niż zero.

W sytuacji nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych, od których podatek akcyzowy został uiszczony w innym państwie członkowskim, zastosowanie procedury przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą ma na celu umożliwienie odzyskania podatku akcyzowego zapłaconego w państwie członkowskim wysyłki.

Natomiast, w sytuacji gdy wyroby akcyzowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w innym państwie członkowskim są przemieszczane do państwa członkowskiego, w którym stawka podatku akcyzowego jest różna od zera, procedura przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą ma na celu zabezpieczenie zapłaty podatku akcyzowego w państwie członkowskim przeznaczenia (tekst jedn.: Polski).

Prawidłowość powyższej wykładni potwierdza również ustanowiona w regulacjach krajowych procedura przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą.

Mianowicie, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy akcyzowej, w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany m.in.:

* przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego,

* złożyć zabezpieczenie akcyzowe,

* bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego.

Wszystkie wskazane powyżej obowiązki mają na celu zabezpieczenie zapłaty podatku akcyzowego na terenie kraju. Natomiast w przypadku wyrobów akcyzowych objętych stawką zero znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie istnieje konieczność zabezpieczenia zapłaty podatku akcyzowego, gdyż podatek akcyzowy nie będzie należny.

Podsumowując więc, zdaniem Spółki, wyroby energetyczne, które zamierza nabywać Spółka mogą być nabywane wewnątrzwspólnotowo bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych formalności, w tym wynikających z procedury przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą.

W konsekwencji, przedmiotowe nabycie wewnątrzwspólnotowe może odbywać się wyłącznie z zastosowaniem dokumentów handlowych powszechnie stosowanych w obrocie handlowym (np.: faktury, dokumentu CMR itp.) pod warunkiem, że ich rzeczywiste przeznaczenie jest zgodne z celem wskazanym w art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwaną dalej "ustawą" (Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, określenie "wyroby akcyzowe" oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy, stanowiącym "Wykaz wyrobów akcyzowych", pod pozycją 34 z kodem CN 2901 wskazano węglowodory alifatyczne.

Ponadto w załączniku nr 2 do ustawy, to jest w "Wykazie wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG", w poz. 22 z kodem CN 2901 10 00 znajdują się węglowodory alifatyczne nasycone.

Zgodnie z Nomenklaturą Scaloną, wyroby o kodzie CN 2901 10 00 stanowią węglowodory alifatyczne nasycone.

W myśl art. 86 ust. 1 pkt 3 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2901 i 2902.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, wyroby gazowe to wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Zatem wyroby będące przedmiotem wniosku - węglowodory alifatyczne nasycone o kodzie CN 2901 10 00 stanowią wyroby akcyzowe zaliczane do wyrobów energetycznych oraz nie są zaliczane do wyrobów gazowych w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ).

W myśl art. 89 ust. 1 ustawy, stawki akcyzy na wyroby energetyczne wynoszą dla:

1.

węgla i koksu przeznaczonych do celów opałowych objętych pozycjami CN 2701, 2702 oraz 2704 00 - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ);

2.

benzyn silnikowych o kodach CN 2710 11 45 lub 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1.565,00 zł/1.000 litrów;

3.

(uchylony)

4.

benzyn lotniczych o kodzie CN 2710 11 31, paliw typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 11 70 oraz nafty pozostałej o kodzie CN 2710 19 25 - 1.822,00 zł/1.000 litrów;

5.

paliw do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 - 1.446,00 zł/1.000 litrów;

6.

olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1.196,00 zł/1.000 litrów;

7.

(uchylony)

8.

biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczonych do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN - 1.196,00 zł/1.000 litrów;

9.

olejów napędowych przeznaczonych do celów opałowych o kodach CN od 2710 19 41 do 2710 19 49, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1.000 litrów;

10.

olejów opałowych o kodach CN od 2710 19 51 do 2710 19 69:

a.

z których 30% lub więcej objętościowo destyluje przy 350°C lub których gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1.000 litrów,

b.

pozostałych, niepodlegających obowiązkowi barwienia i znakowania na podstawie przepisów szczególnych - 64,00 zł/1.000 kilogramów;

11.

olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 - 1.180,00 zł/1.000 litrów;

12.

gazów przeznaczonych do napędu silników spalinowych:

a.

gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:

* skroplonych - 695,00 zł/1.000 kilogramów,

* w stanie gazowym - 11,04 zł/1 gigadżul (GJ),

b.

wyprodukowanych w składzie podatkowym i spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach:

* biogazu, bez względu na kod CN - 0 zł,

* wodoru i biowodoru o kodzie CN 2804 10 00 - 0 zł,

c.

pozostałych - 14,72 zł/1 GJ;

13.

gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711, przeznaczonych do celów opałowych - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ);

14.

pozostałych paliw silnikowych - 1.822,00 zł/1.000 litrów;

15.

pozostałych paliw opałowych:

a.

w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest:

* niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 232,00 zł/1.000 litrów,

* równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 64,00 zł/1.000 kilogramów,

b.

gazowych - 1,28 zł/gigadżul (GJ).

Natomiast zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Zgodnie z art. 77 ust. 1 ustawy, dostawa wewnątrzwspólnotowa lub nabycie wewnątrzwspólnotowe, na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, są dokonywane na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 5.

W myśl art. 77 ust. 2 ustawy, uproszczony dokument towarzyszący może być zastąpiony przez dokument handlowy w przypadku, gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla uproszczonego dokumentu towarzyszącego. Do dokumentu handlowego zastępującego uproszczony dokument towarzyszący stosuje się odpowiednio przepisy o uproszczonym dokumencie towarzyszącym.

Stosownie do art. 78 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany:

1.

przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;

2.

potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić i dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;

3.

bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;

4.

prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

W opisie sprawy przedstawionym we wniosku wskazano, że Spółka produkująca takie wyroby jak np. dezodoranty, pianki do golenia, odświeżacze powietrza itp. zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyroby akcyzowe klasyfikowane przez ich producentów do kodu CN 2901 10 "Węglowodory alifatyczne nasycone", które zamierza następnie wykorzystywać do celów produkcji jako gaz nośny w postaci aerozolu, który jest składnikiem dezodorantów oraz innych kosmetyków. Spółka nie zamierza wykorzystywać wskazanych powyżej wyrobów do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych i w związku z tym Spółka będzie stosowała wobec ww. wyrobów stawkę wskazaną w art. 89 ust. 2 ustawy akcyzowej - 0 zł.

Przedmiotowe wyroby w państwach członkowskich Unii Europejskiej, z których Wnioskodawca zamierza je nabywać stanowią wyroby akcyzowe wyłącznie w sytuacji, gdy są przeznaczone do celów napędowych lub opałowych, bądź jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych lub napędowych. Podmiot, od którego Spółka zamierza nabywać węglowodory alifatyczne nasycone nie doliczy Spółce akcyzy do ceny wyrobów objętych zakresem pytania.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika zatem, że w stosunku do węglowodorów alifatycznych nasyconych będących przedmiotem zapytania nie zachodzi nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą na terytorium państwa członkowskiego.

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz opis sprawy przedstawiony we wniosku, należy stwierdzić, że w przypadku gdy Wnioskodawca będzie przeznaczał węglowodory alifatyczne nasycone o kodzie CN 2901 10 00 do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, to wewnątrzwspólnotowe nabycie ww. węglowodorów, które w państwie członkowskim wysyłki nie podlegają akcyzie, a w Polsce podlegają akcyzie w wysokości 0 zł, może odbywać się na podstawie dokumentów handlowych (np. faktur), bez spełniania dodatkowych warunków formalnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu sprawy niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl