IPTPP2/443-92/13-4/JS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-92/13-4/JS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2013 r. (data wpływu 6 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 kwietnia 2013 r. (data wpływu 16 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2013 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "...".

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 kwietnia 2013 r. poprzez doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W związku z ubieganiem się o udzielenie dofinansowania ze środków zewnętrznych UE Wnioskodawca uprzejmie prosi o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie możliwości prawnej odzyskania podatku od towarów i usług (VAT).

Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. "..." w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Osi Priorytetowej VIII - Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclision.

Gminy zwane Partnerami, podpisały umowę konsorcjum na czas oznaczony w celu uzyskania dofinansowania oraz realizacji projektu pn. "...". Celem projektu jest zapewnienie dostępu do internetu dla co najmniej 514 gospodarstw domowych na terenie gmin oraz zapewnienie dostępu do internetu dla pozostałych osób z tego obszaru (w tym uczniów) w lokalnych punktach dostępowych w okresie wymaganej trwałości projektu. Wspólnym działaniem Partnerów, których Liderem jest Wnioskodawca, jest: realizacja projektu, monitoring projektu, rozliczenie i sprawozdawczość projektu, archiwizacja dokumentacji projektu do 2020 r., prowadzenie obsługi administracyjnej projektu. Realizacja projektu polega na zrealizowaniu inwestycji w formule "Zaprojektuj i wybuduj", gdzie wykonawca zostanie wybrany w trybie przetargu nieograniczonego. W zakresie inwestycji realizowane będą następujące zadania: wykonanie projektu i budowa sieci światłowodowej, wykonanie projektu i budowa sieci bezprzewodowej, dostawa, instalacja i konfiguracja serwerów, wyposażenie serwerowni oraz części sieciowej sprzętu, wyposażenie ostatecznych beneficjentów w notebooki oraz sprzęt umożliwiający im korzystanie z sieci internetowej, szkolenia beneficjentów ostatecznych, podłączenie ostatecznych beneficjentów do powstałej infrastruktury, promocja projektu.

Wybudowana infrastruktura stanowić będzie współwłasność Partnerów zarządzaną do końca okresu trwałości projektu przez Lidera. Każdy z Partnerów odpowiada jako właściciel za wybudowaną infrastrukturę położoną na terenie jego gminy w kontekście podatku od nieruchomości. W przypadku budowli stale związanych z gruntem, które staną się z mocy prawa własnością Partnera jako właściciela gruntu, Partner zobowiązuje się do umożliwienia Liderowi zarządzania infrastrukturą w zakresie objętym umową. Każdy z Partnerów samodzielnie na terenie swojej gminy zarządza i finansuje obsługę części serwerowej infrastruktury sieciowej. Po okresie trwałości projektu (5 lat od zakończenia jego realizacji) Partnerzy niezwłocznie dokonają nieodpłatnego zniesienia współwłasności wybudowanej infrastruktury, poprzez przyznanie na rzecz poszczególnych Partnerów własności infrastruktury wybudowanej lub znajdującej się na terenie ich gmin.

Pierwotnie podatnik przyjął metodologię realizacji projektu polegającą na tym, że operator świadczący usługę dostępu do sieci internet zostanie wybrany zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, a wybudowana infrastruktura w zakresie sieci zostanie wydzierżawiona odpłatnie wybranemu operatorowi. Odpłatna dzierżawa dotyczyć miała wybudowanych sieci szerokopasmowych światłowodów oraz wybudowanej sieci w technologii WiFi. Podatnik dla takiego stanu faktycznego wystąpił o indywidualną interpretację podatkową, która została wydana w dniu 13 września 2011 r. (sygn. IPTPP1/443-398/11-4/JM).

W związku z jednoznacznym stanowiskiem Komisji Europejskiej (Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej), pomimo początkowo odmiennego stanowiska Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Władza Wdrażająca pismem z dnia 3 września 2012 r. wskazała na zasadę, że w ramach Działania 8.3 nie ma możliwości czerpania dochodu z projektu, albowiem "Działanie 8.3 nie ma na celu budowy infrastruktury, z której beneficjent będzie czerpać zyski oraz którą będzie dzierżawić odpłatnie innym podmiotom w czasie realizacji projektu, a także w okresie jego trwałości". Po dalszych rozmowach z Władzą Wdrażającą, mając na uwadze ryzyko utraty dofinansowania podatnik zrezygnował obecnie z odpłatnej dzierżawy, na którą wskazywał w swoim poprzednim wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej. W tym stanie rzeczy - wobec nieaktualności wskazanego w poprzednim wniosku staniu faktycznego - istnieje konieczność wystąpienia o nową interpretację indywidualną.

W aktualnym stanie podatnik nie przewiduje otrzymywania jakichkolwiek przychodów pozostających w związku z wydatkami dokonywanymi w ramach projektu "...".

W uzupełnieniu wniosku z dnia 16 kwietnia 2013 r. Wnioskodawca wskazał, iż:

1.

Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług;

2.

Faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizacji przedmiotowego projektu będą wystawiane tylko na Zainteresowanego;

3.

Dokonane zakupy towarów i usług w związku z realizacją projektu, o którym mowa we wniosku, nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zakupy towarów i usług będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług;

4.

Inwestycja realizowana w ramach przedmiotowego projektu jest zadaniem własnym gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3a Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 j.t.;

5.

Lider będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach projektu, podpisanie umowy o dofinansowanie projektu z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie, wszelkie kontakty z podmiotami uczestniczącymi w realizacji projektu, w tym także z wykonawcami, prowadzenie kompleksowej obsługi projektu, prowadzenie sprawozdawczości oraz monitoringu na etapie realizacji i trwałości projektu, a także za dysponowanie środkami finansowymi dla zapewnienia płynności finansowej projektu i kontrolowanie wydatków w ramach projektu;

6.

Wszyscy Partnerzy w projekcie są zobowiązani do rekrutacji beneficjentów ostatecznych i monitorowania ich udziału w projekcie.

7.

Partnerzy projektu, w przypadku aneksowania umowy o dofinansowanie projektu przez Władzę Wdrażającą Programy Europejskie, która jest uwarunkowana wydaniem pozytywnej interpretacji indywidualnej w przedmiotowej sprawie, nie będą przekazywać własnych środków finansowych na rzecz Lidera projektu;

8.

Środki finansowe przekazywane w ramach dofinansowania projektu będą przekazywane tylko na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Liderowi projektu, na którego będą wystawiane faktury, tj. Wnioskodawcy, będzie przysługiwało prawo odliczenia naliczonego VAT z faktur związanych z planowaną inwestycją w ramach projektu "...", jeżeli nie przewiduje otrzymywania jakichkolwiek przychodów pozostających w związku z wydatkami dokonywanymi w ramach tego projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwana dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W związku z rezygnacją przez podatnika z odpłatnej dzierżawy brak jest jakichkolwiek czynności opodatkowanych, do których odnieść by można wydatki z tytułu nabycia towarów i usług w ramach projektu "...". W tym stanie faktycznym podatnik nie ma już prawa do obniżenia kwoty należnego podatku od towarów i usług o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług w ramach tego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1), w szczególności zadania własne obejmują sprawy działalności w zakresie telekomunikacji (art. 7 ust. 1 pkt 3a).

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca, będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług, realizuje projekt ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. "..." w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Osi Priorytetowej VIII - Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - einclision.

Gminy zwane Partnerami, podpisały umowę konsorcjum na czas oznaczony w celu uzyskania dofinansowania oraz realizacji przedmiotowego projektu. W zakresie inwestycji realizowane będą następujące zadania: wykonanie projektu i budowa sieci światłowodowej, wykonanie projektu i budowa sieci bezprzewodowej, dostawa, instalacja i konfiguracja serwerów, wyposażenie serwerowni oraz części sieciowej sprzętu, wyposażenie ostatecznych beneficjentów w notebooki oraz sprzęt umożliwiający im korzystanie z sieci internetowej, szkolenia beneficjentów ostatecznych, podłączenie ostatecznych beneficjentów do powstałej infrastruktury, promocja projektu. Partnerzy projektu nie będą przekazywać własnych środków finansowych na rzecz Wnioskodawcy, będącego Liderem projektu. Środki finansowe przekazywane w ramach dofinansowania projektu będą przekazywane tylko na rachunek bankowy Zainteresowanego.

Wybudowana infrastruktura stanowić będzie współwłasność Partnerów zarządzaną do końca okresu trwałości projektu przez Wnioskodawcę. Każdy z Partnerów odpowiada jako właściciel za wybudowaną infrastrukturę położoną na terenie jego gminy w kontekście podatku od nieruchomości. W przypadku budowli stale związanych z gruntem, które staną się z mocy prawa własnością Partnera jako właściciela gruntu, Partner zobowiązuje się do umożliwienia Liderowi zarządzania infrastrukturą w zakresie objętym umową. Każdy z Partnerów samodzielnie na terenie swojej gminy zarządza i finansuje obsługę części serwerowej infrastruktury sieciowej. Po okresie trwałości projektu (5 lat od zakończenia jego realizacji) Partnerzy niezwłocznie dokonają nieodpłatnego zniesienia współwłasności wybudowanej infrastruktury, poprzez przyznanie na rzecz poszczególnych Partnerów własności infrastruktury wybudowanej lub znajdującej się na terenie ich gmin.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż będzie odpowiedzialny m.in. za przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach projektu, podpisanie umowy o dofinansowanie projektu z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie, prowadzenie kompleksowej obsługi projektu, za dysponowanie środkami finansowymi dla zapewnienia płynności finansowej projektu i kontrolowanie wydatków w ramach projektu. Wszyscy Partnerzy w projekcie są zobowiązani do rekrutacji beneficjentów ostatecznych i monitorowania ich udziału w projekcie.

Dokonane zakupy towarów i usług w związku z realizacją przedmiotowego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zakupy towarów i usług będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizacji przedmiotowego projektu będą wystawiane tylko na Zainteresowanego.

Inwestycja realizowana w ramach przedmiotowego projektu jest zadaniem własnym gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3a ustawy o samorządzie gminnym.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - zakupy towarów i usług będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwać prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawcy, będącemu Liderem projektu pn. "..." nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu, ponieważ wydatki ponoszone w ramach realizacji tego projektu nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

W zakresie przedmiotowego projektu Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 247 z późn. zm.) obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r. Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia powyższego warunku, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Odnośnie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, tutejszy Organ wyjaśnia, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl