IPTPP2/443-901/13-5/PR - Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa do napędu samochodu osobowego, w sytuacji gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie wykorzystywany do dalszego wynajmu oraz działalności opodatkowanej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-901/13-5/PR Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa do napędu samochodu osobowego, w sytuacji gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie wykorzystywany do dalszego wynajmu oraz działalności opodatkowanej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 stycznia 2014 r. (data wpływu 23 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia paliwa, w sytuacji gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie wykorzystywany do dalszego wynajmu oraz działalności opodatkowanej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego:

* z tytułu rat leasingowych wynikających z umowy leasingu samochodu osobowego w okresie oddania pojazdu w odpłatne użytkowanie, jak również w sytuacji, gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie nadal przeznaczony pod wynajem i wykorzystywany do działalności opodatkowanej,

* z tytułu nabycia paliwa, w sytuacji gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie wykorzystywany do dalszego wynajmu oraz działalności opodatkowanej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 stycznia 2014 r. poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego oraz wskazanie przepisów prawa.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na prowadzeniu restauracji, dodatkowym przedmiotem Jego działalności jest wynajem i dzierżawa samochodów zgodnie z zaktualizowanym numerem PKD 7711Z oraz 7712Z. W miesiącu październiku 2013 r. Wnioskodawca zawarł umowę leasingu operacyjnego, którego przedmiotem umowy jest samochód osobowy przeznaczony pod wynajem. W umowie leasingu leasingodawca na wniosek leasingobiorcy (Wnioskodawcy) wyraził zgodę na udostępnienie przedmiotu leasingu Firmie X.

Wnioskodawca w dniu 12 listopada 2013 r. podpisał umowę najmu z Firmą X, zgodnie z którą oddał nabyty samochód osobowy w odpłatne używanie na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy. Oddanie samochodu osobowego w najem Firmie X przez Wnioskodawcę jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z umową najmu Wnioskodawca będzie wystawiał Firmie X comiesięcznie fakturę VAT za usługę najmu. Po zakończeniu umowy zawartej na czas określony przekraczającej okres sześciu miesięcy samochód osobowy będzie przeznaczony pod dalszy wynajem, a w okresie braku zainteresowania usługą najmu będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę do celów wykonywania działalności gospodarczej, która również stanowi działalność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.

W piśmie z dnia 20 stycznia 2014 r., stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku, Wnioskodawca wskazał, iż faktury związane z leasingiem samochodu osobowego wystawiane są na Wnioskodawcę, oddającego pojazd w dalszy podnajem Firmie X. Zakupu paliwa w trakcie trwania umowy najmu dokonuje Firma X (wynajmujący pojazd od Wnioskodawcy). W trakcie okresu wykorzystywania na cele inne niż wynajem, zakupu paliwa dokonuje Wnioskodawca. Faktury za zakup paliwa w trakcie trwania umowy najmu wystawiane są na wynajmującego - Firmę X. Faktury za zakup paliwa w trakcie okresu wykorzystywania na cele inne niż wynajem wystawiane są na Wnioskodawcę. Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż na fakturze będzie widniał numer rejestracyjny samochodu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupu paliwa po ustaniu umowy najmu z Firmą X, kiedy to samochód będzie wykorzystywany na potrzeby najmu oraz działalności opodatkowanej wykonywanej przez Wnioskodawcę... (oznaczone we wniosku ORD-IN jako pytanie nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, będzie miał prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT z tytułu rat leasingowych wynikających z umowy leasingu operacyjnego samochodu osobowego. Określa to art. 3 ust. 2 pkt 7 ustawy o zmianie ustawy o VAT oraz ustawy o transporcie drogowym.

Zgodnie z powyższym w przypadku, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

* odsprzedaż samochodów oraz

* oddanie w odpłatne używanie samochodu na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze i samochód jest przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy,

nie ma zastosowania ograniczona możliwość odliczenia podatku VAT naliczonego z tyt. jego nabycia.

Użyte w tym przepisie, sformułowanie "przedmiotem działalności podatnika" w zestawieniu z dalszą częścią jego brzmienia "jest odsprzedaż samochodu (pojazdu)" lub oddanie w odpłatne używanie tego samochodu (pojazdu) na podstawie np. umowy najmu, nie oznacza przedmiotu działalności w sensie generalnym, lecz w kontekście zadysponowania konkretnym samochodem w ściśle określony sposób.

Wobec powyższego, od nabycia samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu przysługuje 100% odliczenia VAT z faktur dokumentujących raty leasingowe, pod warunkiem przeznaczenia go wyłącznie na cele wynajmu przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy lub przeznaczenie go do odsprzedaży. Po okresie 6 miesięcy podatnik może przeznaczyć pojazdy, oprócz najmu, również na pozostałe cele prowadzonej działalności, zachowując pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego. Przy czym, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dokonania korekty podatku odliczonego w całości z tytułu nabycia samochodu.

Zgodnie z art. 4 ustawy o zmianie ustawy o VAT oraz ustawy o transporcie drogowym, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1. Zgodnie ze stanem faktycznym, pojazd wynajmowany przez Wnioskodawcę korzysta z wyłączenia z art. 3 ust. 1, dlatego też ma on również prawo do odliczenia podatku VAT przy nabyciu paliwa do napędu samochodu w okresie w którym, samochód nie będzie wynajmowany - okres po zakończeniu zawartej umowy najmu z Firmą X.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na wstępie należy wyjaśnić, iż w związku ze wskazaniem Wnioskodawcy, że wniosek dotyczy stanu faktycznego i został złożony w 2013 r., niniejszą interpretację wydano w oparciu o stan prawny obowiązujący do dnia 31 grudnia 2013 r.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Według art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r., kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. kwestie związane z odliczeniem podatku od towarów i usług związanego z nabyciem samochodów, bądź ich użytkowaniem na podstawie umowy leasingu regulują przepisy art. 3 do art. 6 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą nowelizującą, z uwzględnieniem zmian tej ustawy wprowadzonych ustawą z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456).

Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 ustawy nowelizującej w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2013 r., w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy (tekst jedn.: od dnia 1 stycznia 2011 r.) do dnia 31 grudnia 2013 r., w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.

Przepis art. 3 ust. 2 powyższej ustawy stanowi, iż ust. 1 nie dotyczy:

1.

pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;

2.

pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

3.

pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków;

4.

pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

5.

pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku do niniejszej ustawy;

6.

pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;

7.

przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a.

odsprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

b.

oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

W myśl art. 3 ust. 3 ustawy nowelizującej, spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 2 pkt 1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.

Na podstawie art. 3 ust. 6 ustawy nowelizującej w przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 1, na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6.000 zł.

Z powyższego wynika, że - co do zasady - w przypadku użytkowania m.in. na podstawie umowy leasingu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, wykorzystywanych na potrzeby działalności gospodarczej, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w ograniczonej wysokości. Ograniczenia wynikające z art. 3 ust. 1 i 6 ustawy nowelizującej nie dotyczą podatników pod warunkiem spełnienia łącznie przesłanek, o których mowa w art. 3 ust. 2 pkt 7 lit. b ustawy nowelizującej, tj.:

* gdy przedmiotem działalności podatnika jest oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze, oraz

* samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te ww. cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

Zgodnie z art. 4 ww. ustawy, w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31 grudnia 2013 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 4 ustawy nowelizującej wynika, iż zakaz odliczenia nie dotyczy paliw zużywanych m.in. do napędu samochodów osobowych spełniających przesłanki zawarte w art. 3 ust. 2 pkt 7 lit. b ww. ustawy. Jednakże podstawowym warunkiem istnienia prawa do odliczenia podatku naliczonego jest to, aby konkretny samochód faktycznie był przedmiotem najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze.

Zgodnie z treścią § 5 ust. 1 pkt 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2012 r. poz. 1428), faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;

2.

numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany dla podatku, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 11 lit. a;

Zatem, zgodnie z brzmieniem powołanych przepisów, konieczne jest, aby faktury, jako dokumenty potwierdzające rzeczywiste transakcje gospodarcze, zawierały nazwy określające strony transakcji, ich adresy, a także numery identyfikacji podatkowej.

Mając powyższe na względzie należy stwierdzić, że faktura jest dokumentem potwierdzającym wykonanie pewnej usługi lub dostawy towaru, uprawniającym (po spełnieniu wszystkich warunków wynikających z przepisów prawa) podmiot, dla którego jest wystawiona (nabywcę) do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na prowadzeniu restauracji, dodatkowym przedmiotem Jego działalności jest wynajem i dzierżawa samochodów zgodnie z zaktualizowanym numerem PKD 7711Z oraz 7712Z. W miesiącu październiku 2013 r. Wnioskodawca zawarł umowę leasingu operacyjnego, którego przedmiotem umowy jest samochód osobowy przeznaczony pod wynajem. W umowie leasingu leasingodawca na wniosek leasingobiorcy (Wnioskodawcy) wyraził zgodę na udostępnienie przedmiotu leasingu Firmie X.

Wnioskodawca w dniu 12 listopada 2013 r. podpisał umową najmu z Firmą X, zgodnie z którą oddał nabyty samochód osobowy w odpłatne używanie na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy. Oddanie samochodu osobowego w najem Firmie X przez Wnioskodawcę jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z umową najmu Wnioskodawca będzie wystawiał Firmie X comiesięcznie fakturę VAT za usługę najmu. Po zakończeniu umowy zawartej na czas określony przekraczającej okres sześciu miesięcy samochód osobowy będzie przeznaczony pod dalszy wynajem, a w okresie braku zainteresowania usługą najmu będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę do celów wykonywania działalności gospodarczej, która również stanowi działalność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż faktury związane z leasingiem samochodu osobowego wystawiane są na Wnioskodawcę. Zakupu paliwa w trakcie trwania umowy najmu dokonuje Firma X (wynajmujący pojazd od Wnioskodawcy). W trakcie okresu wykorzystywania na cele inne niż wynajem, zakupu paliwa dokonuje Wnioskodawca. Faktury za zakup paliwa w trakcie trwania umowy najmu wystawiane są na wynajmującego - Firmę X. Faktury za zakup paliwa w trakcie okresu wykorzystywania na cele inne niż wynajem wystawiane są na Wnioskodawcę. Nadto Wnioskodawca wskazał, iż na fakturze będzie widniał numer rejestracyjny samochodu.

Jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, iż w sytuacji gdy przedmiotowy samochód po zakończeniu umowy jest przeznaczony na wynajem i dodatkowo jest wykorzystywany do działalności opodatkowanej i Wnioskodawca dokonuje zakupu paliwa oraz faktury są wystawiane na Zainteresowanego, to Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach za paliwo do napędu przedmiotowego samochodu, ponieważ samochód ten korzysta z wyłączenia z grupy pojazdów, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy nowelizującej poprzez spełnienie przesłanek zawartych w art. 3 ust. 2 pkt 7 lit. b ustawy nowelizującej. Zatem art. 4 ustawy nowelizującej nie ma zastosowania.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Należy wskazać, iż od dnia 1 stycznia 2014 r. kwestie dotyczące prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia paliwa zostały uregulowane przepisami art. 88a ustawy.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia paliwa, w sytuacji gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie wykorzystywany do dalszego wynajmu oraz działalności opodatkowanej. Natomiast wniosek w części dotyczącej prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu rat leasingowych wynikających z umowy leasingu samochodu osobowego w okresie oddania pojazdu w odpłatne użytkowanie, jak również w sytuacji, gdy po zakończeniu umowy najmu samochód będzie nadal przeznaczony pod wynajem i wykorzystywany do działalności opodatkowanej został rozpatrzony interpretacją nr IPTPP2/443-901/13-4/PR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl