IPTPP2/443-845/12-4/IR - Możliwość odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 11 grudnia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-845/12-4/IR Możliwość odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2012 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Łodzi 28 września 2012 r., do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 1 października 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 listopada 2012 r. (data wpływu 3 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów pn. "..."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów pn. "..." oraz zaliczenia podatku VAT do kosztów kwalifikowalnych.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 30 listopada 2012 r. (data wpływu 3 grudnia 2012 r.) poprzez doprecyzowanie przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Muzeum (Wnioskodawca), zwane w dalszym ciągu "muzeum", posiada osobowość prawną i jest czynnym podatnikiem VAT. Jest samorządową instytucją kultury o charakterze naukowo-badawczym, dokumentacyjnym i edukacyjnym. Ogólny nadzór nad Muzeum sprawuje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a bezpośredni - Zarząd Województwa. Wnioskodawca wpisany jest do Państwowego Rejestru Muzeów prowadzonego przez Ministra Kultury pod nr (ma prawo do używania nazwy "muzeum rejestrowane") oraz w księdze rejestrowej prowadzonej przez Zarząd Województwa pod nr.

Muzeum działa na podstawie: Ustawy z 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 1997 r. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.), Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.) i Statutu Muzeum. Wstęp do muzeum jest bezpłatny na podstawie Uchwały Zarządu Województwa z 14 kwietnia 2003 r.

Wnioskodawca będzie realizował cztery zadania w zakresie małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju", objętego PROW na lata 2007-2013:

1.

"..."- cykl spektakli teatralnych przygotowanych przez lokalną młodzież,

2.

"..." - organizacja warsztatów historyczno-artystycznych dla młodzieży w Miejscu Pamięci Narodowej,

3.

"..." - wydanie i promocja zeszytu poświęconego historii obozów (wydawnictwo),

4.

"..." - filatelistyka w zbiorach Muzeum (wydawnictwo).

Głównym celem zadań będzie wzbogacenie oferty kulturalnej, która wpłynie na poprawę wizerunku muzeum poprzez podniesienie świadomości społeczności lokalnej oraz rozwoju jej aktywności poprzez promocję lokalnego dziedzictwa kulturowego i historycznego. Większość poniesionych kosztów związanych z realizacją projektów nie będzie związana i nie będzie dotyczyła sprzedaży opodatkowanej, ani też zwolnionej, ponieważ udział w ich realizowaniu będzie bezpłatny. Jedynie w przypadku trzeciego i czwartego projektu nastąpi sprzedaż części nakładu, od której zostanie odliczony podatek VAT. Pozostała część nakładu zostanie przekazana nieodpłatnie.

Wnioskodawca informuje, że w powyższych sprawach nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem.

W piśmie z dnia 30 listopada 2012 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż: Wydatki związane z realizacją zadań w zakresie małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju", objętego PROW na lata 2007-2013, będą zaliczane:

1.

"..." - cykl spektakli teatralnych przygotowanych przez lokalną młodzież - do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT,

2.

"..." - organizacja warsztatów historyczno-artystycznych dla młodzieży w Miejscu Pamięci Narodowej - do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług,

3.

"..." - wydanie i promocja zeszytu poświęconego historii obozów, (wydawnictwo) - do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości otrzymanego dofinansowania,

4.

"..." - filatelistyka w zbiorach Muzeum, (wydawnictwo) - do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości otrzymanego dofinansowania.

Wydatki związane z realizacją projektów wymienionych w punktach 3 i 4 będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży, jak również do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ przepisy w zakresie małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju", objętego PROW na lata 2007-2013, obligują Muzeum do rozpowszechnienia wydawnictw w wysokości otrzymanego dofinansowania. W związku z powyższym Wnioskodawca będzie miał możliwość odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami:

a.

opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług,

b.

niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki związane z realizacją ww. projektów będą wystawiane na Muzeum.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z realizacją ww. projektów Wnioskodawca będzie miał możliwość i prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupów związanych z ich realizacją.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym Zainteresowany może odliczyć jedynie podatek, który będzie związany ze sprzedażą części nakładu wydawnictw w wysokości proporcjonalnej do sprzedaży. Do pozostałych kosztów związanych z ww. projektami, w ocenie Wnioskodawcy, nie ma możliwości odliczenia podatku VAT, ponieważ nie są to działania związane ze sprzedażą opodatkowaną. Udział w projektach jest bezpłatny. Na poparcie swojego stanowiska Zainteresowany odwołuje się do interpretacji indywidualnej nr ITPP2/443-1/12/AJ Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 14 lutego 2012 r. na temat podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu oraz nr ITPP2/443-729/10/AJ Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 22 września 2010 r. na temat podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pt. "...".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Artykuł 88 ust. 4 ustawy, stanowi dopełnienie art. 86 i określa status podatnika, umożliwiający realizację jego prawa do odliczenia, którym jest rejestracja jako podatnika VAT czynnego. Stosownie bowiem do tego przepisu obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższych przepisów wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje tylko w przypadku, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy dokonywane zakupy towarów i usług mają związek z czynnościami opodatkowanymi podatnika, tj. takimi których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Wyrażoną wyżej generalną zasadę uprawniającą do odliczenia podatku naliczonego, uzupełniają w sposób technicznoprawny regulacje zawarte w art. 90 ustawy.

I tak zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego. Jednocześnie, według ust. 2 tegoż artykułu, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

W myśl art. 90 ust. 3 ustawy proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Szczegółowe zasady obliczania proporcji przewidują przepisy art. 90 ust. 4-10 ustawy.

Z uwagi na brzmienie cyt. przepisów ustawy o podatku od towarów i usług należy zauważyć, że obowiązkiem Wnioskodawcy w pierwszej kolejności jest przypisanie konkretnych wydatków do określonego rodzaju sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu. Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych ze sprzedaż opodatkowaną, brak jest natomiast takiego prawa w stosunku do towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności niepodlegających temu podatkowi oraz zwolnionych od podatku.

W myśl art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10 (art. 90 ust. 2 ustawy).

Obowiązkiem Wnioskodawcy jest więc w pierwszej kolejności przypisanie konkretnych wydatków do określonych rodzajów sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia z realizacją jakich czynności związany jest podatek wynikający z otrzymanych faktur, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji.

W odniesieniu do stosowanej metody wyodrębnienia podatku wskazać należy, że sposób wyodrębnienia kwot podatku naliczonego związanego ze sprzedażą opodatkowaną, winien mieć charakter obiektywny, determinowany okolicznościami sprawy. Wybór metody wyodrębnienia kwot podatku naliczonego należy wyłącznie do obowiązków Wnioskodawcy, gdyż metoda takiego wyodrębnienia nie została określona w ustawie, ani w przepisach wykonawczych do ustawy. Ważne jest jedynie by przyjęta metoda stanowiła właściwe odzwierciedlenie odliczenia podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi w stosunku do całości podatku naliczonego, który jest związany zarówno z czynnościami opodatkowanymi, jak i czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu. Jednakże należy podkreślić, iż wyłącznie Wnioskodawca znający specyfikę, organizację i podział pracy w swojej jednostce jest w stanie wyodrębnić część podatku naliczonego, związaną z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu, a nie organ podatkowy w trybie interpretacji indywidualnej.

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi. Jednocześnie z zasady tej wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być częściowe, tzn. w tej części, w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku od tych towarów i usług, w jakiej towary te (usługi) są wykorzystywane do wykonywania czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług posiada osobowość prawną i jest samorządową instytucją kultury o charakterze naukowo-badawczym, dokumentacyjnym i edukacyjnym. Muzeum działa na podstawie: ustawy z 21 listopada 1996 r. o muzeach, ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i Statutu Muzeum. Wnioskodawca będzie realizował cztery zadania w zakresie małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju", objętego PROW na lata 2007-2013:"..."- cykl spektakli teatralnych przygotowanych przez lokalną młodzież; "..." - organizacja warsztatów historyczno-artystycznych dla młodzieży w Miejscu Pamięci Narodowej; "..." - wydanie i promocja zeszytu poświęconego historii obozów (wydawnictwo); "..." - filatelistyka w zbiorach Muzeum (wydawnictwo). Głównym celem zadań będzie wzbogacenie oferty kulturalnej, która wpłynie na poprawę wizerunku muzeum poprzez podniesienie świadomości społeczności lokalnej oraz rozwoju jej aktywności poprzez promocję lokalnego dziedzictwa kulturowego i historycznego. Większość poniesionych kosztów związanych z realizacją projektów nie będzie związana i nie będzie dotyczyła sprzedaży opodatkowanej, ani też zwolnionej, ponieważ udział w ich realizowaniu będzie bezpłatny. Jedynie w przypadku trzeciego i czwartego projektu nastąpi sprzedaż części nakładu, od której zostanie odliczony podatek VAT. Pozostała część nakładu zostanie przekazana nieodpłatnie.

Nadto Zainteresowany wskazał, iż wydatki związane z realizacją zadań, będą zaliczane:

1.

"..." - do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT,

2.

"..." - do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług,

3.

"..." - do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości otrzymanego dofinansowania,

4.

"..." - do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży oraz do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości otrzymanego dofinansowania.

Wydatki związane z realizacją projektów wymienionych w punktach 3 i 4 będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w części, która jest przeznaczona do sprzedaży, jak również do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ przepisy w zakresie małych projektów w ramach działania 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju", objętego PROW na lata 2007-2013, obligują Muzeum do rozpowszechnienia wydawnictw w wysokości otrzymanego dofinansowania. W związku z powyższym Wnioskodawca będzie miał możliwość odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami:

a.

opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług,

b.

niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zainteresowany wskazał również, iż faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki związane z realizacją ww. projektów będą wystawiane na Wnioskodawcę.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa podatkowego w kontekście przedstawionych okoliczności sprawy należy stwierdzić, iż Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów pn. "..." oraz "...", ponieważ - jak wynika z wniosku - wydatki poniesione w ramach realizacji ww. projektów nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Natomiast w odniesieniu do wydatków poniesionych w związku z realizacją projektów pn."..." oraz "...", które - jak wskazał Wnioskodawca - będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług jak również niepodlegającymi opodatkowaniu tym podatkiem, a Zainteresowany będzie miał możliwość odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanego z tymi czynnościami, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim nabyte towary i usługi w związku z realizacją przedmiotowych projektów będą służyły czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek wynikających z art. 88 ustawy.

W zakresie przedmiotowych projektów Wnioskodawca nie będzie miał możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.) obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r. Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Tutejszy Organ zaznacza, iż w przedmiotowej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektów p.n. "..."",...", "..." oraz "...". W przedmiocie natomiast możliwości zaliczenia podatku VAT do kosztów kwalifikowalnych wydane zostało odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl