IPTPP2/443-525/13-5/PR - Prawo gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem energii elektrycznej oraz usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, którą gmina obciąża inną jednostkę samorządu terytorialnego oraz właścicieli nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 września 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-525/13-5/PR Prawo gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem energii elektrycznej oraz usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, którą gmina obciąża inną jednostkę samorządu terytorialnego oraz właścicieli nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2013 r. (data wpływu 1 lipca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem energii elektrycznej, usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, w jakiej Wnioskodawca obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lipca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczeń podatku należnego z tytułu odsprzedaży usług związanych z zasilaniem, konserwacją i eksploatacją punktów świetlnych oraz odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem energii elektrycznej, usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, w jakiej Wnioskodawca obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 września 2013 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz o kwestie związane z reprezentacją.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Gmina ponosi koszty oświetlenia ulicznego na terenie Gminy. Z tytułu wydatków związanych z poborem energii elektrycznej oraz konserwacją i eksploatacją urządzeń oświetlenia ulicznego Gmina otrzymuje od dostawcóww.ykonawców faktury VAT z wykazaną na nich kwotą VAT naliczonego.

Na terenie Gminy, w miejscowościach, do sieci oświetlenia ulicznego podłączonych jest sześć punktów świetlnych zlokalizowanych na drogach, dla których zarządcą jest gmina (dalej: punkty świetlne z terenu gminy). Na mocy porozumienia zawartego z gminą, Gmina, na podstawie otrzymywanych od dostawcóww.ykonawców faktur VAT, dokonuje rozliczeń kosztów energii elektrycznej pobranej przez te punkty świetlne oraz kosztów ich konserwacji i eksploatacji. Z tego tytułu Gmina wystawia na gminę faktury VAT za dostawę energii elektrycznej oraz konserwację i eksploatację urządzeń oświetlenia ulicznego i rozlicza wykazywany w nich VAT należny.

Kwotę należną od gminy, Gmina wylicza na podstawie wartości wynikających z otrzymanych od dostawcy energii faktur VAT (ustalonych zgodnie ze wskazaniem licznika) oraz stosunku mocy punktów świetlnych z terenu gminy do sumy mocy wszystkich punktów świetlnych, które obejmuje dany licznik, a w przypadku kosztów konserwacji i eksploatacji - na podstawie stosunku ilości punktów świetlnych z terenu gminy do ilości wszystkich punktów świetlnych z terenu.

W podobny sposób, również na podstawie porozumienia, Gmina obciąża właściciela nieruchomości, położonych w miejscowości, kosztami związanymi z zasilaniem, konserwacją i eksploatacją jednego punktu świetlnego oświetlenia ulicznego zlokalizowanego na terenie tych nieruchomości. Z tytułu tych obciążeń Gmina wystawia na właściciela tych nieruchomości faktury VAT oraz rozlicza wykazywany w nich VAT należny.

W piśmie z dnia 13 września 2013 r., stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku, Wnioskodawca wskazał, iż nie dysponuje wydanymi klasyfikacjami statystycznymi obejmującymi czynności będące przedmiotem odsprzedaży na rzecz Gminy oraz właściciela nieruchomości położonych w miejscowości.

Niemniej jednak, w opinii Gminy, czynności będące przedmiotem odsprzedaży na rzecz ww. podmiotów, zgodnie z PKWiU z 2008 r., mieścić się będą:

* w zakresie dokonywania rozliczeń kosztów energii elektrycznej w grupowaniu PKWiU 35.14.10.0 "usługi związane z handlem energią elektryczną",

* natomiast w zakresie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w grupowaniu PKWiU 43.21.10.2 "roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem przez Gminę energii elektrycznej oraz usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, którą Gmina obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości... (oznaczone we wniosku ORD-IN jako pytanie nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem przez Gminę energii elektrycznej oraz usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, którą Gmina obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z pewnymi zastrzeżeniami, które nie mają zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Dla oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia, w każdym przypadku istotne jest więc ustalenie, czy towary i usługi, przy zakupie których naliczono VAT:

* zostały nabyte przez podatnika tego podatku, oraz

* pozostają w bezspornym związku z wykonywanymi przez niego czynnościami opodatkowanymi.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje tylko wówczas, gdy powyższe warunki są spełnione łącznie, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tj. czynnościami, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Zdaniem Gminy przesłanki te będą w przedmiotowym stanie faktycznym spełnione i tym samym przysługiwać jej będzie prawo do odliczenia VAT naliczonego do wydatków ponoszonych na energię elektryczną oraz na konserwację i eksploatację urządzeń oświetlenia ulicznego, w części w której podlegają one "refakturowaniu" na gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości.

Ponadto Gmina pragnie podkreślić, że stanowisko odmienne od przestawionego powyżej pozostawałoby w sprzeczności z fundamentalną zasadą opodatkowania VAT, jaką jest zasada neutralności tego podatku, podkreślana wielokrotnie w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz polskich sądów administracyjnych. Przykładowo, Gmina pragnie przytoczyć orzeczenie TSUE w sprawie C-37/95 Ghent Coal, w którym Trybunał stwierdził, iż "Prawo do odliczenia zostało wprowadzone, aby całkowicie uwolnić przedsiębiorcę od kosztów VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w toku jego działalności gospodarczej. Wspólny system podatku od wartości dodanej konsekwentnie zapewnia, że każda działalność gospodarcza, niezależnie od jej celu i efektu, pod warunkiem, że sama podlega VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny".

Zdaniem Gminy, nie powinna być ona traktowana inaczej/mniej korzystnie niż inne podmioty gospodarcze, dokonujące transakcji podlegających opodatkowaniu VAT i korzystające w związku z tym z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług niezbędnych w celu wykonywania tych czynności.

Skoro bowiem Gmina, jako czynny podatnik VAT, zobowiązana jest uiszczać VAT należny z tytułu otrzymywanego od gminy oraz właściciela nieruchomości w miejscowości wynagrodzenia za dokonywane przez Gminę usługi, powinna ona mieć jednocześnie prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków warunkujących możliwość świadczenia tych usług.

Reasumując, zdaniem Gminy, przysługuje jej prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem energii elektrycznej oraz usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, którą Gmina obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do treści § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Analiza wskazanych powyżej przepisów prowadzi do następujących wniosków:

1.

wyłączenie organów władzy publicznej i urzędów obsługujących te organy z kategorii podatników podatku od towarów i usług oraz zwolnienie od podatku jednostek samorządu terytorialnego ma charakter wyłącznie podmiotowo - przedmiotowy,

2.

w celu skorzystania przez ww. podmioty z wyłączenia lub ze zwolnienia od podatku konieczne jest spełnienie dwóch kumulatywnych warunków:

* czynności - co do zasady podlegające opodatkowaniu VAT - muszą być wykonane przez ściśle określone podmioty,

* ponadto czynności te muszą być wykonywane w ramach sprawowanego przez te podmioty władztwa publicznego.

W związku z powyższym należy podkreślić, iż tylko spełnienie ww. warunków łącznie daje możliwość legalnego wyłączenia z kategorii podatników podatku od towarów i usług na mocy art. 15 ust. 6 ustawy, lub zwolnienia realizowanych czynności od podatku, w oparciu o § 13 ust. 1 pkt 12 powołanego wyżej rozporządzenia.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, iż Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina ponosi koszty oświetlenia ulicznego na terenie Gminy. Z tytułu wydatków związanych z poborem energii elektrycznej oraz konserwacją i eksploatacją urządzeń oświetlenia ulicznego Gmina otrzymuje od dostawcóww.ykonawców faktury VAT z wykazaną na nich kwotą VAT naliczonego. Na terenie Gminy, w miejscowościach, do sieci oświetlenia ulicznego podłączonych jest sześć punktów świetlnych zlokalizowanych na drogach, dla których zarządcą jest gmina (dalej: punkty świetlne z terenu gminy). Na mocy porozumienia zawartego z gminą, Gmina, na podstawie otrzymywanych od dostawcóww.ykonawców faktur VAT, dokonuje rozliczeń kosztów energii elektrycznej pobranej przez te punkty świetlne oraz kosztów ich konserwacji i eksploatacji. Z tego tytułu Gmina wystawia na gminę faktury VAT za dostawę energii elektrycznej oraz konserwację i eksploatację urządzeń oświetlenia ulicznego i rozlicza wykazywany w nich VAT należny. Kwotę należną od gminy, Gmina wylicza na podstawie wartości wynikających z otrzymanych od dostawcy energii faktur VAT (ustalonych zgodnie ze wskazaniem licznika) oraz stosunku mocy punktów świetlnych z terenu gminy do sumy mocy wszystkich punktów świetlnych, które obejmuje dany licznik, a w przypadku kosztów konserwacji i eksploatacji - na podstawie stosunku ilości punktów świetlnych z terenu gminy do ilości wszystkich punktów świetlnych z terenu Gminy. W podobny sposób, również na podstawie porozumienia, Gmina obciąża właściciela nieruchomości, położonych w miejscowości, kosztami związanymi z zasilaniem, konserwacją i eksploatacją jednego punktu świetlnego oświetlenia ulicznego zlokalizowanego na terenie tych nieruchomości. Z tytułu tych obciążeń Gmina wystawia na właściciela tych nieruchomości faktury VAT oraz rozlicza wykazywany w nich VAT należny. Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż nie dysponuje wydanymi klasyfikacjami statystycznymi obejmującymi czynności będące przedmiotem odsprzedaży na rzecz Gminy oraz właściciela nieruchomości położonych w miejscowości.

Niemniej jednak, w opinii Gminy, czynności będące przedmiotem odsprzedaży na rzecz ww. podmiotów, zgodnie z PKWiU z 2008 r., mieścić się będą:

* w zakresie dokonywania rozliczeń kosztów energii elektrycznej w grupowaniu PKWiU 35.14.10.0 "usługi związane z handlem energią elektryczną",

* natomiast w zakresie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w grupowaniu PKWiU 43.21.10.2 "roboty związane z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych".

Interpretacją nr IPTPP2/443-525/13-4/PR tut. Organ potwierdził, iż dokonywanie przez Gminę rozliczenia z gminą oraz właścicielem nieruchomości położonych w miejscowości, na podstawie zawartych z tymi podmiotami porozumień cywilnoprawnych podlega/będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako niekorzystające ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w części, którą Zainteresowany obciąża Gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości są/będą spełnione, ponieważ Zainteresowany jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a ww. wydatki są/będą związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem energii elektrycznej, usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego, w części, którą Zainteresowany obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości. Przy czym prawo to przysługuje/będzie przysługiwało, o ile nie wystąpią przesłanki negatywne wymienione w art. 88 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w zakresie odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem energii elektrycznej, usług konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego w części, w jakiej Wnioskodawca obciąża gminę oraz właściciela nieruchomości w miejscowości. Natomiast wniosek w części dotyczącej zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w zakresie rozliczeń podatku należnego z tytułu odsprzedaży usług związanych z zasilaniem, konserwacją i eksploatacją punktów świetlnych został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP2/443-525/13-4/PR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl