IPTPP2/443-373/14-5/JN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 sierpnia 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-373/14-5/JN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2014 r. według daty nadania (data wpływu 16 maja 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 lipca 2014 r. (data wpływu 17 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuwzględnienia pobieranych opłat do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* plastycznych,

* nauki szycia dla dzieci, warsztatów rękodzieła dla dorosłych oraz warsztatów rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej,

* nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego,

* nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych,

* nauki podstaw teorii muzyki,

* nauki śpiewu

- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, organizowanych i prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć oraz nieuwzględnienia pobieranych opłat do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 lipca 2014 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, kwestie związane z reprezentacją oraz brakującą opłatę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gminny Dom Kultury powstał w czerwcu 2012 r. Podstawowym celem działalności jednostki jest realizacja zadań własnych Gminy w zakresie:

1.

tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury,

2.

zaspokojenia potrzeb czytelniczych społeczeństwa.

Jednostka jest wpisana do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Gminę. Na chwilę obecną Gminny Dom Kultury korzysta z podmiotowego zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1. W ramach swoich działań Dom Kultury prowadzi następujące zajęcia w sekcjach plastycznych, centrum aktywności, muzycznych oraz choreograficznych. W skład wymienionych sekcji wchodzą różnego rodzaju zajęcia. W skład sekcji plastycznej są prowadzone zajęcia plastyczne (zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych), nauka szycia dla dzieci, warsztaty rękodzieła dla dorosłych (na zajęciach wykonywane są różnego rodzaju dekoracje artystyczne), warsztaty rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej (zajęcia polegają głównie na tworzeniu makiet oraz pracy przy użyciu masy solnej). W skład zajęć choreograficznych wchodzą zajęcia z nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego (zajęcia polegają na nauce różnych stylów tańca). W skład sekcji choreograficznej wchodzą zajęcia z nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz na pozostałych instrumentach muzycznych. Ponadto w ramach tej sekcji są prowadzone zajęcia z nauki podstaw teorii muzyki (uczestnicy uczą się chwytów na poszczególnych instrumentach oraz uczą się nut). W ramach sekcji wokalnej prowadzone są zajęcia z nauki śpiewu (zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci i młodzieży). W ramach centrum aktywności są prowadzone zajęcia gimnastyczne - pilates, fitness, zumba oraz nauka posługiwania się biała bronią. W Domu Kultury prowadzone są zajęcia również w ramach Akademii - są to zajęcia, na których osoby dorosłe spotykają się i wysłuchują prelekcji na różnego rodzaju tematy kulturalne, zdrowotne itp.

Od uczestników pobierana jest opłata w wysokości 20 zł oraz 10 zł (kwota uzależniona jest od częstotliwości zajęć oraz rodzaju zajęć) na zakup materiałów i przyborów umożliwiających prowadzenie zajęć (np. farby, bloki, kartony, kredki, maty do ćwiczeń).

W piśmie z dnia 15 lipca 2014 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że wymienione we wniosku czynności, tj. zajęcia: plastyczne, nauka szycia "Zabawny skrawek", warsztaty rękodzieła dla dorosłych, warsztaty rękodzieła dla chłopców, nauka tańca hip-hop, tańca współczesnego, nauka gry na instrumentach z teorią muzyki, nauka śpiewu, wchodzą w zakres działalności kulturalnej. W przekonaniu Wnioskodawcy takimi czynnościami są również zajęcia należące do Akademii tj. pilates, fitness, zumba oraz nauka posługiwania się białą bronią. Wszystkie te czynności służą tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.

Gminny Dom Kultury powstał jako instytucja dwa lata temu. Z tego też powodu wszyscy mieszkańcy gminy mieli wpływ na jego misję, poprzez wypełnianie ankiet i udział w konsultacjach społecznych. Tworzenie kultury, jej ochrona i upowszechnianie jest tworem społecznym. W środowisku Wnioskodawcy na kształt zadań realizowanych przez dom kultury mieli wpływ mieszkańcy. Ponieważ nie ma obecnie określonego wzorca uczestnictwa w kulturze, Zainteresowany pragnie aby był on demokratycznie tworzony. Wsłuchuje się w potrzeby kulturalne mieszkańców. Wnioskodawca uważa, że uczestnictwo w kulturze powinno być czymś codziennym a nie odświętnym. Wobec tego działalność kulturalna nie może tylko promować artyzmu i sztuki wysokiej, lecz powinna zaspakajać potrzeby ludzi. Kultura jest częścią istoty ludzkiej, jest zjawiskiem społecznym i podlega bezustannej modyfikacji.

Zajęcia Wnioskodawcy prowadzone są w kilku grupach wiekowych i zaawansowania. Obecnie powstają już grupy dla szczególnie uzdolnionych, ale brać udział w zajęciach mogą wszyscy, bez względu na posiadany talent. Zajęcia plastyczne, rękodzielnicze i "Zabawnego skrawka", wykorzystują różne techniki twórczości, zapoznają uczestników z historyczną ewaluacją tych sztuk, a także wskazują możliwości rozwoju w tym kierunku. Zajęcia muzyczne: nauka śpiewu i gry na instrumentach - upowszechnia kulturę, pozwala utrwalać dorobek artystyczny pokoleń, uczy wrażliwości na muzykę i rozbudza zainteresowania. Nauka tańca współczesnego i hip-hopu to typowe tworzenie kultury współczesnej, bowiem są to gatunki taneczne, które cały czas ewoluują i są tworzone również przez grupy nieformalne. Uczestnicy zajęć często sami tworzą nową kulturę tańca, konfrontują i prezentują ją na różnego rodzaju przeglądach i festiwalach. Zajęcia w ramach Akademii to zajęcia podobne do zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W jej skład wchodzą zajęcia fitness, pilates, zumby, odczyty n/t poprawy jakości życia osób starszych, wzbudzanie w nich aktywności, spotkania przy dobrej książce, wspólnej śpiewaczej biesiadzie itp. Kultura to także sposób spędzania wolnego czasu. Grupa ludzi uczestnicząca w A..., tak właśnie pragnie spędzać czas wolny. Fitness to nie tylko gimnastyka, a również i przede wszystkim filozofia życia. Zajęcia odbywają się przy muzyce, są integrujące i stymulują pożądane zachowania. Pilates to połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Odbywających się w różnych rytmach i przy muzyce. Zumba to taniec zainspirowany połączeniem elementów pochodzących z kultury latynoamerykańskich z elementami fitness i modyfikowany w sposób autorski. Wszystkie te zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów, z których każdy opracowuje swoją autorką choreografię. Nauka posługiwania się białą bronią powstała na bazie klubu Signum Polonicum - znak Polaków. Kultywuje średniowieczną, polską sztukę walki i wpisuje się w ochronę dziedzictwa narodowego.

Klasyfikacja statystyczna prowadzonych przez Gminny Dom Kultury zajęć:

* zajęcia plastyczne - 85.52.1

* nauka szycia dla dzieci - 85.52.19

* warsztat rękodzieła dla dorosłych - 90.04.10

* nauka tańca hip hop oraz tańca współczesnego - 85.52.11

* nauka gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych - 85.60.10

* nauka podstaw teorii muzyki - 85.60.10

* nauka śpiewu - 85.59.19

* gimnastycznych - pilates, zumba, fitness - 90.04.10

* nauki posługiwania się białą bronią - 90.04.10

* zajęcia prowadzone w ramach Akademii - 90.04.10.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy pobierane opłaty podlegają zwolnieniu z podatku VAT, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33, a co za tym idzie kwota pobieranych opłat nie będzie wchodzić do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1, zgodnie z art. 113 ust. 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, według stanu wiedzy oraz uzyskanych od innych podobnych jednostek, pobierane opłaty są zwolnione z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33, co powoduje iż opłaty te nie wchodzą do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1. Ponadto na podkreślenie zasługuje fakt, iż Gminny Dom Kultury jest wpisany do Rejestru Instytucji Kultury, a jego celem statutowym jest świadczenie usług kulturalnych. Wszystkie zajęcia oferowane przez ośrodek spełniają cel statutowy. Można stwierdzić, iż wszystkie przesłanki zawarte w art. 43 ust. 1 pkt 33 są spełnione do tego aby opłaty te zostały zwolnione z VAT i nie wchodziły do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja dotyczy ORD-IN wyłącznie nieuwzględnienia pobieranych opłat do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* plastycznych,

* nauki szycia dla dzieci,

* warsztatów rękodzieła dla dorosłych oraz warsztatów rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej,

* nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego,

* nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych,

* nauki podstaw teorii muzyki,

* nauki śpiewu.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Przepis art. 15 ust. 1 ustawy stanowi, że podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Jak stanowi art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1.

wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;

2.

odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a.

transakcji związanych z nieruchomościami,

b.

usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c.

usług ubezpieczeniowych

jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

* odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Ponadto, na mocy art. 113 ust. 13 ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1.

dokonujących dostaw:

a.

towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b.

towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

* energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0),

* wyrobów tytoniowych,

* samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c.

budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d.

terenów budowlanych,

e.

nowych środków transportu;

2.

świadczących usługi:

a.

prawnicze,

b.

w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c.

jubilerskie;

3.

nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Z opisu sprawy wynika, iż Gminny Dom Kultury powstał w czerwcu 2012 r. Podstawowym celem działalności jednostki jest realizacja zadań własnych Gminy w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury oraz zaspokojenia potrzeb czytelniczych społeczeństwa. Jednostka jest wpisana do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Gminę. Na chwilę obecną Gminny Dom Kultury korzysta z podmiotowego zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1. W ramach swoich działań Dom Kultury prowadzi następujące zajęcia w sekcjach plastycznych, centrum aktywności, muzycznych oraz choreograficznych. W skład wymienionych sekcji wchodzą różnego rodzaju zajęcia. W skład sekcji plastycznej są prowadzone zajęcia plastyczne (zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych), nauka szycia dla dzieci, warsztaty rękodzieła dla dorosłych (na zajęciach wykonywane są różnego rodzaju dekoracje artystyczne), warsztaty rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej (zajęcia polegają głównie na tworzeniu makiet oraz pracy przy użyciu masy solnej). W skład zajęć choreograficznych wchodzą zajęcia z nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego (zajęcia polegają na nauce różnych stylów tańca). W skład sekcji choreograficznej wchodzą zajęcia z nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz na pozostałych instrumentach muzycznych. Ponadto w ramach tej sekcji są prowadzone zajęcia z nauki podstaw teorii muzyki (uczestnicy uczą się chwytów na poszczególnych instrumentach oraz uczą się nut). W ramach sekcji wokalnej prowadzone są zajęcia z nauki śpiewu (zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci i młodzieży). W ramach centrum aktywności są prowadzone zajęcia gimnastyczne - pilates, fitness, zumba oraz nauka posługiwania się biała bronią. W Domu Kultury prowadzone są zajęcia również w ramach Akademii - są to zajęcia, na których osoby dorosłe spotykają się i wysłuchują prelekcji na różnego rodzaju tematy kulturalne, zdrowotne itp.

Od uczestników pobierana jest opłata w wysokości 20 zł oraz 10 zł (kwota uzależniona jest od częstotliwości zajęć oraz rodzaju zajęć) na zakup materiałów i przyborów umożliwiających prowadzenie zajęć (np. farby, bloki, kartony, kredki, maty do ćwiczeń).

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że wymienione we wniosku czynności, tj. zajęcia: plastyczne, nauka szycia "Zabawny skrawek", warsztaty rękodzieła dla dorosłych, warsztaty rękodzieła dla chłopców, nauka tańca hip-hop, tańca współczesnego, nauka gry na instrumentach z teorią muzyki, nauka śpiewu, wchodzą w zakres działalności kulturalnej. W przekonaniu Wnioskodawcy takimi czynnościami są również zajęcia należące do Akademii tj. pilates, fitness, zumba oraz nauka posługiwania się białą bronią. Wszystkie te czynności służą tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.

Jak wskazano w interpretacji nr IPTPP2/443-373/14-4/JN - świadczone przez Wnioskodawcę przedmiotowe usługi kulturalne, tj. zajęcia plastyczne, nauka szycia dla dzieci, warsztaty rękodzieła dla dorosłych oraz warsztaty rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej, nauka tańca hip-hop oraz tańca współczesnego, nauka gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych, nauka podstaw teorii muzyki, nauka śpiewu, będą korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy.

Wobec powyższego, pobierane od uczestników opłaty z tytułu prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* plastycznych,

* nauki szycia dla dzieci,

* warsztatów rękodzieła dla dorosłych oraz warsztatów rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej,

* nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego,

* nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych,

* nauki podstaw teorii muzyki,

* nauki śpiewu

- nie będą - na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy - wliczane do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie nieuwzględnienia pobieranych opłat do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* plastycznych,

* nauki szycia dla dzieci,

* warsztatów rękodzieła dla dorosłych oraz warsztatów rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej,

* nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego,

* nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych,

* nauki podstaw teorii muzyki,

* nauki śpiewu

- należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Końcowo należy wskazać, że kwestie dotyczące:

* zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, organizowanych i prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* plastycznych,

* nauki szycia dla dzieci,

* warsztatów rękodzieła dla dorosłych oraz warsztatów rękodzieła dla chłopców w wieku szkoły podstawowej,

* nauki tańca hip-hop oraz tańca współczesnego,

* nauki gry na gitarze, pianinie, perkusji oraz pozostałych instrumentach muzycznych,

* nauki podstaw teorii muzyki,

* nauki śpiewu

* gimnastycznych - pilates, fitness, zumba,

* nauki posługiwania się białą bronią,

* zajęć prowadzonych w ramach Akademii

* nieuwzględnienia pobieranych opłat do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z tytułu prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć:

* gimnastycznych - pilates, fitness, zumba,

* nauki posługiwania się białą bronią,

* zajęć prowadzonych w ramach Akademii

- zostały załatwione odrębnymi rozstrzygnięciami.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl