IPTPP2/443-363/14-6/PR - Prawo do otrzymania zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 września 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-363/14-6/PR Prawo do otrzymania zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.), uzupełnionym pismami z dnia 1 lipca 2014 r. (data wpływu 4 lipca 2014 r.) oraz z dnia 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu 21 sierpnia 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do otrzymania zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do otrzymania zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...". Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 1 lipca 2014 r. oraz z dnia 18 sierpnia 2014 r. poprzez doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 18 sierpnia 2014 r.).

Stowarzyszenie realizuje projekt współfinansowany ze środków.... Zgodnie z zapisami zawartej umowy dotacji otrzymane środki nie mogą być przeznaczone na finansowanie podatku od towarów i usług. Stowarzyszenie zamierza ubiegać się o zwrot podatku naliczonego na podstawie przepisów zawartych w rozdziale 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług. Środki finansowe otrzymane z PAFW stanowią środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w ww. rozporządzeniu, co zostanie potwierdzone zaświadczeniem uzyskanym z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Jednym z warunków koniecznych do ubiegania się o zwrot podatku naliczonego jest konieczność złożenia zgłoszenia rejestracyjnego. Stowarzyszenie nie jest jeszcze zarejestrowanym podatnikiem VAT i dlatego zamierza dokonać zgłoszenia rejestracyjnego jako podatnik VAT zwolniony.

Stowarzyszenie zawarło umowę dotacji z..., której przedmiotem jest projekt pn. "...". Zakupy towarów i usług dokonane w ramach realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług i związane będą z wykonywaniem czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Faktury dokumentujące poniesione w ramach projektu wydatki będą wystawione na Stowarzyszenie. W celu wykazania kwot zwrotu podatku VAT Stowarzyszenie będzie prowadziło ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy o VAT. Stowarzyszenie w całości zapłaci należność obejmującą podatek naliczony z tytułu dokonanego nabycia towarów lub usług oraz będzie posiadało faktury lub faktury korygujące dokumentujące poniesione wydatki. Stowarzyszenie będzie posiadało rachunek bankowy, na którym będą wyodrębnione środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz zaświadczenie wydane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, że nabycie zostało sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Kwoty podatku naliczonego z tytułu dokonywanych nabyć towarów i usług nie będą mogły pomniejszać podatku należnego oraz nie zostaną zwrócone przez właściwy urząd skarbowy na podstawie odrębnych przepisów. Kwota podatku nie zostanie zaliczona przez Stowarzyszenie do objęcia kosztami kwalifikowanymi w rozumieniu przepisów regulujących zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Środki finansowe otrzymane z... stanowią środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej na podstawie § 8 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług. Dla czynności nabycia towarów i usług lub importu towarów nie będzie miała zastosowania stawka podatku VAT w wysokości 0%. Za środki finansowe otrzymane z. Stowarzyszenie nie będzie dokonywało importu towarów. Za środki finansowe otrzymane z Polsko-Amerykańskiej Wolności Stowarzyszenie nie będzie dokonywało wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Stowarzyszenie zarejestrowane jako podatnik VAT zwolniony jest uprawnione do otrzymania zwrotu podatku naliczonego na zasadach określonych w rozdziale 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, rejestracja jako podatnik VAT zwolniony nie będzie stanowiła przeszkody do otrzymania zwrotu podatku naliczonego od nabyć towarów i usług sfinansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Z przepisów rozporządzenia nie wynika jednoznacznie czy podatnik ubiegający się o zwrot podatku naliczonego powinien dokonać rejestracji jako podatnik VAT czynny czy jako podatnik VAT zwolniony. Jest tylko zapis, zgodnie z którym zwrot podatku przysługuje podatnikom, którzy złożyli zgłoszenie rejestracyjne. Brak konkretnych zapisów w rozporządzeniu może świadczyć o dowolności sposobu rejestracji.

Ponadto Stowarzyszenie spełni wszystkie warunki wymienione w rozporządzeniu, które są niezbędne do ubiegania się o zwrot podatku naliczonego, a mianowicie:

1. Stowarzyszenie złoży zgłoszenie rejestracyjne;

2. Stowarzyszenie będzie prowadziło ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3. należności obejmujące podatek naliczony z tytułu dokonywanych nabyć towarów lub usług zostaną w całości zapłacone;

4. Stowarzyszenie posiada odrębny rachunek bankowy, na który zostaną przekazane środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej;

5. Stowarzyszenie otrzyma zaświadczenie wydane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, że nabycie zostało sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Stowarzyszenie ubiegając się o zwrot podatku naliczonego złoży deklarację podatkową wraz z wnioskiem. Prawo do złożenia deklaracji podatkowej przez podatnika VAT zwolnionego wynika z art. 99 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 1 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Tym samym można stwierdzić, że zarejestrowany podatnik VAT zwolniony może otrzymać zwrot podatku naliczonego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Stosownie do przepisu art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie zaś z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tj. odliczenia dokonuje podatnik oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Stosownie do art. 96 ust. 1 ustawy, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Natomiast w myśl art. 96 ust. 3 ustawy, podmioty wymienione w art. 15, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

W myśl art. 96 ust. 4 tej ustawy, naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" lub w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 - jako "podatnika VAT zwolnionego".

W tym miejscu wskazać należy, że kwestie dotyczące zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz warunków i trybu dokonywania tego zwrotu reguluje rozdział 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 1656).

Zgodnie z § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia, podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe przekazane im bezpośrednio na odrębny rachunek bankowy, na którym są ulokowane wyłącznie środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, przysługuje zwrot podatku naliczonego, pod warunkiem że do tych czynności nie miała zastosowania stawka 0%.

Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do podatników dokonujących bezpośredniego nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe, przekazane z rachunku bankowego, na którym są ulokowane środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, przez podatnika, o którym mowa w ust. 1 (§ 8 ust. 2 ww. rozporządzenia)

Natomiast według § 8 ust. 3 powołanego rozporządzenia, za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w ust. 1 i 2 uważa się bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom z budżetu Unii Europejskiej na podstawie umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, dotyczących:

1. Programu Pomocy w Przebudowie Gospodarczej Państw Europy Środkowej i Wschodniej (PHARE), w tym złotowe fundusze partnerskie powstałe w wyniku realizacji tego programu (CPF), a także środki, które zostały przekazane polskim podmiotom na podstawie umów zawartych z nimi przed dniem 1 maja 2004 r. na sfinansowanie programów, realizowanych przez te jednostki w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz w ramach innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej;

2. kontraktów zawartych przed dniem 1 maja 2004 r. w ramach Przedakcesyjnego Instrumentu Polityki Strukturalnej (ISPA).

Za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w ust. 1 i 2, uważa się także bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom przez rządy państw obcych lub organizacje międzynarodowe udzielające pomocy na podstawie:

1.

umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej,

2.

jednostronnych deklaracji rządów i organizacji międzynarodowych udzielających pomocy

- z wyłączeniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz przypadków, kiedy umowa nie wyłącza możliwości opłacania podatku ze środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej (§ 8 ust. 4 ww. rozporządzenia).

Zgodnie z § 9 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwrot podatku nie dotyczy kwot podatku naliczonego:

1.

o które został pomniejszony lub mógł być pomniejszony podatek należny lub

2.

które zostały zwrócone przez właściwy urząd skarbowy na podstawie odrębnych przepisów.

Jak stanowi § 9 ust. 2 ww. rozporządzenia, przepis § 8 nie ma zastosowania przy nabyciu za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, gdy kwota podatku została zaliczona do objęcia kosztami kwalifikowanymi w rozumieniu przepisów regulujących zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Na podstawie § 10 ust. 1 cyt. rozporządzenia, zwrot podatku przysługuje podatnikom, którzy spełniają następujące warunki:

1.

złożyli zgłoszenie rejestracyjne i posiadają numer identyfikacji podatkowej;

2.

prowadzą ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy;

3.

w całości zapłacili należność obejmującą podatek naliczony z tytułu dokonanego nabycia towarów lub usług oraz posiadają fakturę lub fakturę korygującą, a w przypadku importu towarów - dokument stwierdzający zapłatę cła i podatków pobieranych przez organy celne, w przypadku zaś wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - fakturę wystawioną przez dostawcę, a także dokumenty handlowe potwierdzające dokonanie dostawy lub świadczenie usług;

4.

posiadają rachunek bankowy, na którym są wyodrębnione środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej;

5.

posiadają zaświadczenie wydane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, że nabycie zostało sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 2, a w przypadku nabycia sfinansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej wymienionych w § 8 ust. 3 i 4 pkt 1 - przedstawią takie zaświadczenie, gdy naczelnik urzędu skarbowego zażąda jego przedstawienia w związku z potrzebą jednoznacznej identyfikacji tych środków.

W myśl ust. 2 cyt. paragrafu, zwrot podatku przysługuje także podatnikom, którzy kwotę podatku naliczonego zapłacili z innych środków niż środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Zatem, zwrot podatku w trybie przepisów rozdziału 4 ww. rozporządzenia, po spełnieniu określonych w tych przepisach warunków, przysługuje podatnikom.

Z kolei przymiot podatnika przypisany jest osobie fizycznej, osobie prawnej, jednostce organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, samodzielnie wykonującej działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2 ustawy. Samodzielność gospodarcza w prowadzeniu działalności gospodarczej oznacza możliwość podejmowania decyzji, a zarazem posiadanie odpowiedniego stopnia odpowiedzialności za podjęte decyzje, w tym za szkody poniesione wobec osób trzecich, jak również ponoszenie przez podmiot ryzyka gospodarczego.

Aby spełnić warunek § 10 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, podatnik ubiegający się o ww. zwrot podatku, winien spełnić przesłanki do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w trybie art. 96 ust. 3 ustawy celem zarejestrowania się jako "podatnik VAT zwolniony".

Jak wynika z ww. przepisu zgłoszenie rejestracyjne mogą złożyć podmioty wymienione w art. 15, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Stowarzyszenie realizuje projekt współfinansowany ze środków.... Środki finansowe otrzymane z PAFW stanowią środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w ww. rozporządzeniu, co zostanie potwierdzone zaświadczeniem uzyskanym z Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Stowarzyszenie nie jest jeszcze zarejestrowanym podatnikiem VAT i dlatego zamierza dokonać zgłoszenia rejestracyjnego jako podatnik VAT zwolniony. Stowarzyszenie zawarło umowę dotacji z..., której przedmiotem jest projekt pn. "...". Zakupy towarów i usług dokonane w ramach realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług i związane będą z wykonywaniem czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Faktury dokumentujące poniesione w ramach projektu wydatki będą wystawione na Stowarzyszenie. W celu wykazania kwot zwrotu podatku VAT Stowarzyszenie będzie prowadziło ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy o VAT. Stowarzyszenie w całości zapłaci należność obejmującą podatek naliczony z tytułu dokonanego nabycia towarów lub usług oraz będzie posiadało faktury lub faktury korygujące dokumentujące poniesione wydatki. Stowarzyszenie będzie posiadało rachunek bankowy, na którym będą wyodrębnione środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz zaświadczenie wydane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, że nabycie zostało sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Kwoty podatku naliczonego z tytułu dokonywanych nabyć towarów i usług nie będą mogły pomniejszać podatku należnego oraz nie zostaną zwrócone przez właściwy urząd skarbowy na podstawie odrębnych przepisów. Kwota podatku nie zostanie zaliczona przez Stowarzyszenie do objęcia kosztami kwalifikowanymi w rozumieniu przepisów regulujących zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Środki finansowe otrzymane z... stanowią środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej na podstawie § 8 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług. Dla czynności nabycia towarów i usług lub importu towarów nie będzie miała zastosowania stawka podatku VAT w wysokości 0%. Za środki finansowe otrzymane z. Stowarzyszenie nie będzie dokonywało importu towarów. Za środki finansowe otrzymane z Polsko-Amerykańskiej Wolności Stowarzyszenie nie będzie dokonywało wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, iż w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać jako podatnik w ramach prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, zakupów towarów i usług ze środków stanowiących środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia i - jak wskazał Zainteresowany - złoży zgłoszenie rejestracyjne oraz - jak wynika z okoliczności sprawy - spełnione zostaną pozostałe przesłanki z rozdziału 4 ww. rozporządzenia, to Wnioskodawca będzie uprawniony do ubiegania się i otrzymania zwrotu podatku naliczonego. Z przepisów ww. rozporządzenia nie wynika bowiem, iż o zwrot podatku naliczonego, w trybie określonym w rozdziale 4 ww. rozporządzenia może ubiegać się wyłącznie podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. W szczególności tut. Organ nie dokonywał oceny kwestii poprawności rejestracji Wnioskodawcy jako podatnika VAT zwolnionego.

Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie sprawy, w którym wskazano, iż Wnioskodawca dokona zgłoszenia rejestracyjnego jako podatnik VAT zwolniony. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego i nie było przedmiotem oceny. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl