IPTPP2/443-326/13-6/IR - Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 30 lipca 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-326/13-6/IR Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2013 r. (data wpływu 21 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej:

* oznaczonej jako działka B zabudowanej budynkiem - jest prawidłowe,

* oznaczonej jako działka C niezabudowanej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowych oznaczonych jako działka A i B zabudowanych budynkami oraz działki C niezabudowanej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 czerwca 2013 r. poprzez doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (Wnioskodawca) zamierza zbyć trzy nieruchomości.

1. Działka A stała się nieodpłatnie własnością Gminy w wyniku utworzenia Gminy na podstawie § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie utworzenia, ustalenia i zmiany granic oraz nazw i siedzib władz gmin w niektórych województwach, a także nadania niektórym gminom statusu miasta (Dz. U. Nr 155, poz. 761) oraz aktu notarialnego....

Zabudowana jest budynkiem kotłowni i garażowym. Budynki zostały wybudowane prawdopodobnie w latach 80 tych (przed powstaniem Gminy), których zużycie rzeczoznawca majątkowy określił na 80% w wycenie z dnia 11 marca 2013 r. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego działka znajduje się na terenie o podstawowym przeznaczeniu usług oświaty z dopuszczeniem jako uzupełniającego przeznaczenia funkcji usług oraz sportu i rekreacji. Gmina nie ponosiła w okresie 15 lat żadnych nakładów na ich remonty.

2. Działka B została nabyta przez Gminę od Starostwa Powiatowego w.... aktem notarialnym.... Transakcja ta była zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 r. (faktura VAT....... z dnia 23 listopada 2006 r.).

Zabudowana jest budynkiem biurowo-gospodarczym, który powstał prawdopodobnie w latach 80 tych. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego działka znajduje się na terenie o podstawowym przeznaczeniu produkcja w gospodarstwach rolnych i ogrodniczych z dopuszczeniem jako uzupełniającego przeznaczenia terenu usług towarzyszących. Budynek był bezumownie wykorzystywany na cele mieszkaniowe i zamieszkały do sierpnia 2012 r. Gmina nie dokonała żadnych nakładów na ten budynek od momentu jego nabycia. Działka nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej, ale ustanowiona jest dla niej odpłatna służebność na działce sąsiedniej polegająca na prawie przejścia i przejazdu.

3. Działka C stała się nieodpłatnie własnością Gminy w wyniku utworzenia Gminy na podstawie § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie utworzenia, ustalenia i zmiany granic oraz nazw i siedzib władz gmin w niektórych województwach, a także nadania niektórym gminom statusu miasta (Dz. U. Nr 155, poz. 761) oraz aktu notarialnego....

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego działka znajduje się na terenie o podstawowym przeznaczeniu usługi sakralne. Wpłynął wniosek proboszcza o sprzedaż tej działki na rzecz parafii. Rada Gminy podejmie uchwałę o jej sprzedaży lub jej darowiźnie na rzecz parafii.

W piśmie z dnia 17 czerwca 2013 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż:

1.

Jest czynnym płatnikiem podatku od towarów i usług.

2.

Budynek zlokalizowany na działce A jest budynkiem, w którym w części znajdują się pomieszczenia garażowe a w części przeznaczone na kotłownię. Budynek budowany był przez Kuratorium Oświaty w... w latach 1986-1991. W dniu 5 marca 1996 r. Kuratorium Oświaty przekazało przedmiotowy budynek na rzecz Gminy... protokołem zdawczo-odbiorczym w stanie niewykończonym. Gmina.... uzyskała tytuł prawny do działki A na podstawie decyzji Wojewody..... z dnia 10 kwietnia 1996 r. Budowa tego budynku nie była kontynuowana przez Gminę....jak i Wnioskodawcę. W związku z powyższym na budowę tego budynku każda z wymienionych wyżej gmin nie dokonywała żadnych wydatków i nie doszło do jego zasiedlenia w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W stosunku do tego budynku Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Budynek kotłowni i garażowy nie był przedmiotem najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze.

3.

Wszystkie budynki są trwale związane z gruntem tj. budynek z kotłownią i garażem oraz budynek biurowo-gospodarczy.

4.

Działka C jest gruntem niezabudowanym. Zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego uchwalonego uchwałą nr. Rady Gminy z dnia 19 kwietnia 2007 r. (Dz. U. Woj...... z 2007 r. Nr 164, poz. 153) działka C położona jest na terenie oznaczonym symbolem UK o podstawowym przeznaczeniu-zabudowa usług sakralnych (administracja, plebania itp.) oraz przeznaczeniu uzupełniającym - zieleń urządzona, parkingi, obiekty małej architektury itp.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż tych nieruchomości jest zwolniona z podatku od towarów i usług, jeżeli nie to jaką należy zastosować stawkę podatku VAT dla poszczególnych transakcji.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż tych trzech nieruchomości jest zwolniona z podatku od towarów i usług, gdyż nie miał prawa do odliczenia podatku VAT. Użytkowanie nieruchomości opisanych w pkt 1 i 3 przedmiotowego wniosku nie było nigdy związane ze sprzedażą opodatkowaną. Za użytkowanie nieruchomości opisanej w pkt 2 niniejszego wniosku wystawiano faktury VAT i naliczano podatek w wysokości 23% za bezumowne korzystanie z nieruchomości.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej:

* oznaczonej jako działka B zabudowanej budynkiem - uznaje się za prawidłowe,

* oznaczonej jako działka C niezabudowanej - uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Mając na uwadze powyższe, uzasadnionym jest twierdzenie, że warunkiem opodatkowania danej czynności podatkiem od towarów i usług jest spełnienie dwóch przesłanek łącznie: po pierwsze - dana czynność ujęta jest w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, po drugie - czynność została wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem działa jako podatnik VAT.

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych (art. 15 ust. 6 ustawy).

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza dokonać sprzedaży nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanej.

Biorąc pod uwagę przywołane przepisy prawa, zauważyć należy, iż z uwagi na fakt, że sprzedaż nieruchomości jest niewątpliwie czynnością cywilnoprawną (nie zaś publicznoprawną), dla zamierzonej czynności zbycia prawa własności ww. nieruchomości Wnioskodawca będzie występował w charakterze podatnika podatku od towarów i usług, natomiast powyższa czynność zbycia nieruchomości w świetle ustawy o podatku od towarów i usług będzie traktowana jako odpłatna dostawa towarów.

Podstawowa stawka podatku - na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże w myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Mocą ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz. 35) z dniem 1 kwietnia 2013 r. art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy stanowi, iż zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Natomiast definicję terenu budowlanego zawiera art. 2 pkt 33 ustawy, który stanowi, że przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Powyższe oznacza, iż generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane. Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę - są zwolnione od podatku VAT.

Z kolei w odniesieniu do nieruchomości zabudowanych należy rozpatrywać zastosowanie zwolnienia w oparciu o przepis art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, w myśl którego zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Definicję pierwszego zasiedlenia zawiera art. 2 pkt 14 ustawy, zgodnie z którym, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków (budowli) do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub np. oddany w dzierżawę, najem, które to czynności będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zauważyć należy, iż zarówno sprzedaż, jak i dzierżawa, czy najem, wykonywane przez podatników podatku VAT są bowiem czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

W przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom - po spełnieniu określonych warunków - skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

Stosownie do treści art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Mając powyższe na uwadze należy zauważyć, iż aby dostawa budynków, budowli lub ich części mogła korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, muszą być spełnione łącznie dwa warunki występujące w tym artykule.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b - zgodnie z art. 43 ust. 7a ustawy - nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Wskazać również należy, iż zgodnie z uregulowaniami zawartymi w art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków budowli lub ich części, pod warunkiem, że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

W myśl art. 43 ust. 11 ustawy oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;

2.

planowana datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;

3.

adres budynku, budowli lub ich części.

Kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29 ust. 5 ustawy, w myśl którego, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, dokonywanej wraz z dostawą gruntu, na którym są one posadowione, grunt dzieli byt prawny budynków w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak dla dostawy budynków, budowli lub ich części na tym gruncie posadowionych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca będący czynnym płatnikiem podatku od towarów i usług zamierza zbyć nieruchomości. Działka B została nabyta przez Gminę od Starostwa Powiatowego aktem notarialnym. Transakcja ta była zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług z 11 marca 2004 r. (faktura VAT.... z dnia 23 listopada 2006 r.). Przedmiotowa działka zabudowana jest budynkiem biurowo-gospodarczym, który powstał prawdopodobnie w latach 80 tych. Budynek był bezumownie wykorzystywany na cele mieszkaniowe i zamieszkały do sierpnia 2012 r. Gmina nie dokonała żadnych nakładów na ten budynek od momentu jego nabycia. Nadto Wnioskodawca wskazał, iż ww. budynek jest trwale związany z gruntem. Z kolei działka C stała się nieodpłatnie własnością Gminy w wyniku utworzenia Gminy na podstawie § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie utworzenia, ustalenia i zmiany granic oraz nazw i siedzib władz gmin w niektórych województwach, a także nadania niektórym gminom statusu miasta (Dz. U. Nr 155, poz. 761) oraz aktu notarialnego. Działka C jest gruntem niezabudowanym. Zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego przedmiotowa działka położona jest na terenie o podstawowym przeznaczeniu-zabudowa usług sakralnych (administracja, plebania itp.) oraz przeznaczeniu uzupełniającym - zieleń urządzona, parkingi, obiekty małej architektury itp.

Odnosząc się do powyższego w pierwszej kolejności wskazać należy, iż planowana sprzedaż budynku biurowo-gospodarczego znajdującego się na działce B, nie będzie dokonana w ramach pierwszego zasiedlenia, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, gdyż do pierwszego zasiedlenia przedmiotowego budynku doszło - jak wynika z opisu sprawy - w momencie jego zakupu w roku 2006 w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, aczkolwiek zwolnionej od podatku VAT. W niniejszej sytuacji spełniony zostanie również drugi warunek umożliwiający zwolnienie, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, gdyż między pierwszym zasiedleniem a planowaną dostawą wskazanego budynku upłynie okres dłuższy niż 2 lata. W związku z powyższym, planowana sprzedaż budynku biurowo-gospodarczego będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Skoro zatem planowana dostawa przedmiotowego budynku tj. biurowo-gospodarczego będzie zwolniona od podatku, to uwzględniając treść art. 29 ust. 5 ustawy, dostawa gruntu, na którym ww. budynek jest posadowiony, również będzie korzystała ze zwolnienia.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działka B, należało uznać za prawidłowe.

Odnosząc się z kolei do planowanej sprzedaży niezabudowanej nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działka C, która zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - jak wskazał Wnioskodawca - położona jest na terenie o podstawowym przeznaczeniu - zabudowa usług sakralnych (administracja, plebania itp.) stwierdzić należy, iż będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki podstawowej w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy.

W związku z powyższym, oceniając stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zwolnienia z podatku od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej oznaczonej nr..., należało uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działka B i C. Natomiast, kwestia dotycząca zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT sprzedaży nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działka A, została załatwiona odrębnym rozstrzygnięciem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl